Szwedki znów na podium
Podczas czwartej rundy mistrzostw Szwecji Ramona Karlsson i Miriam Walfridsson w Skodzie Fabii WRC uplasowały się na 3. miejscu. W klasyfikacji cyklu są wiceliderkami!
Ramona Karlsson i Miriam Walfridsson |
![]() |
fot. materiały prasowe |
Do rajdu Ramona przygotowywała się pod okiem Per-Gunnara Anderssona, który pomagał jej ustawić Fabię. Rajd rozpoczął się w piątek etapem asfaltowym na którym Ramonie nie poszło zbyt dobrze. Na szczęście podczas kolejnego etapu szutrowego udało się odrobić straty, ale i nie obyło się bez problemów.
Na drugim odcinku Skoda obróciła się 360 stopni przy prędkości 200 km/h, a potem na czwartym odcinku kobieca załoga straciła ok. 20 sekund:
– Trochę zbyt optymistycznie i szybko pokonałam lewy zakręt na wzniesieniu. Przy maksymalnej prędkości i na najwyższym biegu tył samochodu stracił przyczepność. Nie miałam siły wyprostować samochodu i cieszę się, że wyszłam z tej sytuacji w jednym kawałku. Udało się utrzymać samochód na drodze w czasie, gdy się obracał. Jedynie dotknęłam małych drzew na skraju drogi. Gdy się zatrzymałyśmy obrałam już właściwy kierunek – wspomina gorące minuty Ramona, która przypomniała sobie wtedy słowa rajdowego kolegi: „Jak podejmujesz nadmierne ryzyko, to pamiętaj, że jak umrzesz to już więcej nie pojedziesz na rajd”.
A na ostatnim etapie zepsuł się siłownik wspomagający kierownicę i skrzynię biegów. Tylko dzięki sile mięśni i wytrwałości – Ramonie udało się dotrzeć do mety i utrzymać świetną pozycję w rajdzie.
Kobieca załoga zajmuje teraz 2. miejsce w klasyfikacji rocznej A 4WD, a do końca rozgrywek pozostały dwa rajdy w Linköping 6-7 września i finał w Uppsali 4-5 października.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: