Syrena Meluzyna R – znamy cenę!
Moda na przywracanie do życia legendarnych polskich marek trwa w najlepsze. Po projektach nowego Poloneza i Warszawy przyszedł czas na Syrenę, która została zaprezentowana w wersji Meluzyna R.
Sportowa wersja legendarnej Syreny ma wejść na rynek pod pieczą firmy AK Motor. Na początek jednak zaprezentowano sportową wersję, Meluzyna R, która została zbudowana przez Pawła Dytko oraz jego firmę Proton Cars z Nysy. Samochód został zaprezentowany już jakiś czas temu, wystartował nawet w Rajdzie Barbórki, gdzie mogła go zobaczyć szersza publiczność.
Właściciel AK Motor ujawnił kilka dni temu, że można już składać zamówienia na samochód i podzielił się szczegółami technicznymi. Wersja wyścigowa bez drogowej homologacji kosztuje 60 tys. euro, czyli w przeliczeniu ponad 200 tysl zł. Niebawem zostanie pokazana także wersja drogowa, ale nie ujawniono jej ceny.
Syrena Meluzyna R to samochód, który pomieści we wnętrzu tylko dwie osoby. Jego wymiary to: 4037 mm długości, 1821 mm szerokości oraz 1439 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2508 mm. Auto zbudowane na konstrukcji rurowej waży 1,1 tony. Pod maską pracuje dwulitrowy silnik z doładowaniem. Jego maksymalna moc to 400 KM. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,5 sekundy. Auto jest w pełni przygotowane do wyczynowej jazdy. Wyposażono go w sekwencyjną skrzynię biegów, napęd na cztery koła oraz klatkę bezpieczeństwa.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
O_o