SuperTest Ekonomii
320 kilometrów do pokonania na trasie Warszawa-Poznań, 20 samochodów i pytanie, kto pojedzie najekonomicznej, najekologiczniej i najbezpieczniej?
Czy nowe Polo zwycięży w SuperTeście? |
![]() |
fot. Volkswagen
|
20 najprzeróżniejszych aut ustawi się już wkrótce na starcie organizowanego przez Auto Klub Dziennikarzy Polskich VII Supertestu Ekonomii. Uczestnicy na trasie Warszawa-Poznań (od stacji Statoil do stacji Statoil – sponsora imprezy) sprawdzą, kto jeździ ekonomicznie, ekologicznie i bezpiecznie i jak sprawują się dostnępne na pokskim rynku samochody. Zwieńczeniem trasy będzie organizowany w Poznaniu Dzień Eco-Drivingu.
Wśród zawodników aż siedem załóg siądzie za kierownicą samochodów zasilanych gazem ziemnym. Będą to dwa minivany: Opel Zafira 1.6 CNG i Volkswagen Touran EcoFuel 2.0, samochody dostawcze: VW Caddy EcoFuel 2.0 i Iveco Daily 50C14G oraz Tedom – autobus.
Kompaktowa Honda Insight oraz debiutująca Honda CR-Z GT, a także były zwycięcza Supertestu z 2007 roku Toyota Prius reprezentować będą auta hybrydowe.
Nie zabraknie też aut tradycyjnych, napędzanych silnikiem spalinowym: Skody Fabii i Octavii, Volkswagena Polo Blue Motion, Citroena C3 1.6 HDi, Chevroleta Spark 1.2 i Fiata 500 z lubianym silnikiem 1.3 JTD MultiJet. Obok niewielkich gabarytowo aut na pewno wyróżniać będzie się też debiutujący w ekologicznych testach Infiniti FX – luksusowy SUV, który patrząc na jego parametry zwycięża raczej w kategoriach „największy”.
Na ciekawy test zapowiada się też przejazd Opla Astry. Dwa samochody trzeciej generacji zostaną wystawiane przez firmę Michelin i wyposażone w różne ogumienie. Czy Michelin Energy Saver po raz kolejny udowodni swoją przewagę nad mało ekonomiczną konkurencją?
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: