
Subaru Poland Rally Team kończy działalność
Zespół Subaru Poland Rally Team powstał z inicjatywy Leszka Kuzaja w 2003 roku. Na przestrzeni minionych 16 lat zdobył 4 tytuły mistrzowskie w klasyfikacji generalnej RSMP, 9 tytułów dla zespołów producenckich, 8 tytułów w klasyfikacji grupy N (lub open N) oraz 4 tytuły w klasyfikacji zespołów sponsorskich.
Zmiany w przepisach dotyczących specyfikacji samochodów startujących w rajdach samochodowych (wprowadzenie grupy S2000) stopniowo utrudniały, a później (wprowadzenie grupy R5) wręcz faktycznie uniemożliwiły samochodom seryjnym skuteczne konkurowanie w klasyfikacji generalnej. W tym okresie stopniowo charakter działalności SPRT zmienił się z zespołu walczącego o najwyższe tytuły w swego rodzaju akademię, której celem było znajdowanie i szkolenie młodych talentów.
Po okresie współpracy z Kajetanem Kajetanowiczem, który w SPRT doskonalił swe umiejętności, karierę w naszym zespole rozpoczynali tacy zawodnicy jak Wojtek Chuchała (późniejszy Mistrz Polski oraz Mistrz Europy ERC 2), Marcin Słobodzian (Mistrz Open N 2018), czy Miko Marczyk (Mistrz Open N 2017, Mistrz Polski 2019).
Niestety w przeciwieństwie do niektórych innych krajów (Litwa, Niemcy itd.) zanikająca konkurencyjność klasycznych samochodów seryjnych wobec coraz bardziej doskonalonych (i znacznie droższych!) samochodów R5 nie znalazła odzwierciedlenia w modyfikacjach lokalnego regulaminu RSMP. W związku z tym faktem oraz z brakiem skutecznego marketingu RSMP, zdecydowanie spadło zainteresowanie tak całym cyklem, jak i konkurencją w aktualnej grupie Open N.
Ten brak pozytywnych perspektyw oraz konieczność ponoszenia coraz wyższych nakładów finansowych z coraz mniejszym efektem marketingowym jest bezpośrednią przyczyną zakończenia działalności Zespołu.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: