Stracił panowanie nad autem i stanął w poprzek „ekspresówki”

Policja często używa określenia „niedostosowanie prędkości do warunków na drodze” i to nagranie jest dobrym przykładem takiego właśnie błędu.

Na nagraniu widać czerwonego Opla Corsę, który z dużą prędkością wyprzedza auto z kamerą. Po zakończeniu manewru wraca na prawy pas, ale natychmiast musi skręcić w lewo, ponieważ wjeżdża na łuk drogi. Kierowca przesadził jednak z prędkością, samochód wpadł w poślizg i uderzył w barierki energochłonne.

Osobom podróżującym Corsą udało się uniknąć poważniejszych obrażeń, ale auto zostało poważnie uszkodzone. Utrudnienia w ruchu trwały ponad godzinę.

Najnowsze

Kierowca myślał, że znak STOP go nie dotyczy

Ignorowanie zasady pierwszeństwa przejazdu to prosty sposób na narobienie sobie kłopotów. Ten kierowca poszedł jeszcze o krok dalej.

Bohater nagrania od samego początku (akcja od 1:40) zachowywał się nietypowo i niepewnie. Bez większego problemu przejechał co prawda potem kilkaset metrów, ale gdy dojechał do skrzyżowania i znaku STOP, zignorował go i wjechał prosto przed inne auto.

Sprawcą okazał się 28-letni Mołdawianin, który nie miał przy sobie prawa jazdy, ale podpisał przybyłej na miejsce policji oświadczenie, że dokument dostarczy. Zamiast tego, kilka godzin później został zatrzymany przez Straż Graniczną. Okazało się też, że nie posiadał uprawnień do kierowania samochodem.

https://www.youtube.com/watch?v=s0C_cBp9kdY

Najnowsze

KUKUXUMUSU – seria kasków motocyklowych Shiro dla dzieci i dorosłych

Kaski powinny być bezpieczne i praktyczne, a gdyby dodać do tego nieco zabawy? Nowa seria od Shiro pozwala na barwne szaleństwo dla mamy, taty i dziecka!

Miejskie kaski JET od Shiro mają niewielkie rozmiary, dzięki czemu z łatwością zmieszczą się pod kanapą w skuterze lub w plecaku. Powstały on z lekkiego tworzywa ABS oraz EPS o wysokiej wytrzymałości. Panoramiczny wizjer wykonany jest z odpornego poliwęglanu i jest skorygowany optycznie, by zapewnić dokładny obraz otoczenia. O komfort dba system wentylacji oraz antybakteryjne wnętrze Cool/Dry Max (które można wyjąć do prania), a zapięcie ma postać wygodnej klamry mikrometrycznej.

Nowa seria KUKUXUMUSU® łączy całe rodziny, ponieważ kolorowe kaski z tym samym motywem mogą teraz nosić dorośli i dzieci. Do wyboru są 4 malowania:

 

KUKUXUMUSU® MARIGORRIHIZKIA

Modele: SH-62 i SH-62 KID

KUKUXUMUSU TRAVELSTAMPS

KUKUXUMUSU® FORESTAN

Modele: SH-20 i SH-20 KID

KUKUXUMUSU® SUPERSHEEPMIX

 

Najnowsze

Skoda Superb Sportline – ze sportowym makijażem

Do gamy zmodernizowanego Superba dołącza specjalna wersja Sportline, przeznaczona dla osób, które chcą nadać swojemu autu trochę sportowego charakteru.

Dynamiczny wygląd Superba Sportline podkreślają czarne elementy, takie jak obramowanie zaprojektowanej na nowo atrapy chłodnicy czy nowa pozioma listwa o wysokim połysku pomiędzy światłami tylnymi Full LED. Reflektory Full LED Matrix i dynamiczne kierunkowskazy tylne są dostępne w wyposażeniu standardowym.

Przeprojektowany przedni zderzak o strukturze plastra miodu oraz 18-calowe czarne obręcze kół ze stopów metali lekkich Zenith podkreślają charakter pojazdu. Do tego opcjonalnie są dostępne 19-calowe wypolerowane obręcze kół ze stopów metali lekkich Vega i czarne Supernova.

Model Superb Sportline posiada w standardzie system bezkluczykowego dostępu dla wszystkich drzwi oraz oświetlenie otoczenia Ambiente. Specjalny system monitorowania osiągów (Performance Monitor) informuje kierowcę o generowanej mocy, przeciążeniach, temperaturze oleju oraz cieczy chłodzącej za pośrednictwem wyświetlacza systemu infotainment.

Skoda Superb Sportline jest dostępna z dowolnym silnikiem z gamy dla tego modelu. W przyszłym roku samochód będzie oferowany również jako Superb iV z napędem hybrydowym typu plug-in o mocy 218 KM. Najmocniejszy silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 272 KM ma napęd na cztery koła w standardzie. W przypadku silnika wysokoprężnego 2.0 TDI o mocy 190 KM napęd na cztery koła jest wyposażeniem opcjonalnym. Sportowe zawieszenie obniżone o 10 mm jest dostępne w standardzie.

We wnętrzu utrzymanym w czarnej kolorystyce, tapicerka sportowych foteli kierowcy i pasażera z przodu jest wykonana z alcantary w połączeniu ze skórą z kontrastowymi przeszyciami i zintegrowanymi zagłówkami. Opcjonalnie dostępne są przednie fotele z regulacją długości siedziska. Dalsze elementy Sportline’a obejmują trójramienną, skórzaną, sportową kierownicę z kontrastowymi przeszyciami, czarne listwy dekoracyjne oraz dekor Carbon. Po raz pierwszy wersja ta jest dostępna opcjonalnie z podsufitką i słupkami tapicerowanymi elegancką czarną alcantarą.

Odświeżona wersja Skody Superb pojawi się w Polsce w sprzedaży w trzecim kwartale bieżącego roku, natomiast jej hybrydowa wersja będzie dostępna na początku 2020 roku.

Najnowsze

Porsche 718 Spyder i 718 Cayman GT4 – nadal wolnossące!

Porsche wprowadza do oferty dwa wyjątkowo emocjonujące modele - 718 Spyder i 718 Cayman GT4, które wjeżdżają na sam szczyt swojej gamy. Ze swoim rasowym charakterem adresowane są do entuzjastów sportowych aut ceniących „niefiltrowaną” radość z jazdy.

Sercem obu modeli jest nowy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów. Wolnossąca jednostka bazuje na tej samej rodzinie motorów, co silniki turbo w obecnej serii modelowej 911 Carrera. Nowy wysokoobrotowy bokser generuje moc 420 KM – o 35 KM więcej niż w poprzednich modelach GT4. W przypadku trzeciej generacji Spydera przyrost mocy jest jeszcze większy i wynosi 45 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm jednostka osiąga w zakresie od 5000 do 6800 obr./min. Silnik kręci się maksymalnie do 8000 obr./min.

Wyposażone w manualną przekładnię samochody rozpędzają się do 301 km/h (718 Spyder) oraz do 304 km/h (718 Cayman GT4). Oba modele przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,4 s. Średnie zużycie paliwa tych sportowych aut wynosi 10,9 l/100 km (wg cyklu NEDC). Jest to możliwe między innymi dzięki rozwiązaniom takim jak adaptacyjna kontrola cylindra – w trybie częściowego obciążenia tymczasowo przerywa ona proces wtrysku w jednej z dwóch głowic, zmniejszając w ten sposób zużycie paliwa.

Do wyróżników 718 Cayman GT4 należy bardzo dopracowana aerodynamika. Daje ona do 50% większy docisk bez negatywnego wpływu na opory powietrza. W istotnym stopniu wpływa na to nowo zaprojektowany jednokomorowy tylny tłumik zlokalizowany przy nadkolu. Tworzy on z tyłu przestrzeń dla funkcjonalnego dyfuzora, który odpowiada za około 30% siły docisku tylnej osi 718 Cayman GT4. Także montowane na stałe tylne skrzydło odznacza się większą efektywnością – wytwarza o około 20% większy docisk niż w poprzedniku. Przy prędkości 200 km/h odpowiada to 12 kilogramom dodatkowej siły docisku. Przedni pas, zoptymalizowany w stylu modelu GT, utrzymuje równowagę aerodynamiczną za sprawą dużego przedniego spojlera i tzw. kurtyn powietrznych. Te ostatnie uspokajają przepływ powietrza wzdłuż przednich kół.

W przeciwieństwie do modelu Cayman GT4, 718 Spyder ma tylny spojler, który podnosi się automatycznie przy 120 km/h. Funkcjonalny dyfuzor sprawia, że jest to pierwszy model z rodziny Boxster, który wytwarza aerodynamiczny docisk na tylnej osi. Poszycie Spydera dachowe nadaje się do codziennego użytku i można schować je pod pokrywą bagażnika  wystarczy zaledwie kilka ruchów.

Adaptacyjne zawieszenie ze zmniejszonym o 30 mm prześwitem zaprojektowano specjalnie do użytku na torze wyścigowym. Układ Porsche Stability Management działa tu z jeszcze większą czułością i precyzją, a na życzenie można go wyłączyć (dwustopniowo). Dynamikę wzdłużną i poprzeczną, osiągi w zakrętach oraz przyjemność z jazdy dodatkowo zwiększa Porsche Torque Vectoring z mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. GT4 jest również dostępny z opcjonalnym pakietem Clubsport, obejmującym tylne stalowe wzmocnienie z klatki bezpieczeństwa (tzw. rollbar), ręczną gaśnicę i sześciopunktowe „szelki” (pasy bezpieczeństwa) po stronie kierowcy.

Wysokowydajny układ hamulcowy w modelach 718 Spyder i 718 Cayman GT4 dzięki zastosowaniu dużych, aluminiowych stałych zacisków typu monoblok jest odpowiednie w warunkach jazdy torowej. Na życzenie dostępne są hamulce ceramiczne. Nowością w przypadku 718 Spyder jest zastosowanie opon o ultrawysokich osiągach (UHP), specjalnie przystosowanych do wymogów samochodów Porsche. Stanowią one element całościowego pakietu, który sprawia, że na północnej pętli toru Nürburgring 718 Cayman GT4 pokonuje tor w czasie o ponad 10 s krótszym od swojego poprzednika.

Nowe Porsche 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4 można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od 456 tys. zł za 718 Spyder i od 478 tys. zł za 718 Cayman GT4.

Najnowsze