Agnieszka Serafinowicz

STOOF Trojan, czyli super wytrzymała Toyota LC 300 – nie zbudowali jej Japończycy, lecz Niemcy

STOOF Trojan to pancerna modyfikacja dużego SUV-a - Toyoty LandCruiser 300. Auto przeszło wymagające testy ochrony balistycznej.

Spis treści

STOOF Trojan to najnowszy projekt niemieckiej firmy STOOF International, specjalizującej się w modyfikowaniu aut i ich opancerzaniu. STOOF Trojan to pancerny SUV dla VIP-ów, który właśnie został przetestowany zarówno według cywilnych wytycznych VPAM, jak i zgodnie z wojskową normą STANAG 4569. Wóz otrzymał klasę odporności VR9.

STOOF Trojan słowami producenta

Fred Stoof, zachwala nowy wóz tymi słowami:

Gdy chodzi o ochronę życia ludzkiego, nie ma miejsca na błędy. Jako STOOF International opracowujemy i produkujemy nasze specjalne rozwiązania w zakresie ochrony pojazdów wyłącznie zgodnie z wytycznymi VPAM (Stowarzyszenie Centrów Testowych Materiałów i Konstrukcji Odpornych na Ataki) oraz STANAG (Porozumienie Standaryzacyjne Biura Standardów NATO). Do wykonania pancerza używamy certyfikowanych materiałów balistycznych. Podczas analizy słabych punktów eksperci STOOF International zwracają uwagę na zawiasy, krawędzie, spawy i połączenia. Wcześniej płyty pancerne i szyby pancerne zainstalowane w pojeździe są badane pod kątem odporności na pociski w osobnym teście materiałowym. Oficjalne testy i certyfikacja naszych specjalnie chronionych pojazdów są przeprowadzane przez niezależny urząd rządowy Niemiec ds. kuloodporności i oznaczają bezkompromisowe bezpieczeństwo i ochronę osób dzięki specjalnej procedurze certyfikacji.

STOOF Trojan

STOOF Trojan ma odporność klasy VR9 – co to oznacza?

Klasa odporności balistycznej VR9 oznacza, że STOOF Trojan jest samochodem, który powinien wytrzymać każdy ostrzał z broni małokalibrowej, jest odporny na broń strzelającą standardową amunicją NATO (zarówno 5,56×45 mm, jak i 7,62×51 mm), jest także odporny na amunicję przeciwpancerną 7,62×51. Wóz poddany rygorystycznym testom wykazał się również doskonałą odpornością na 12,5 kilogramowy ładunek wybuchowy umieszczony zaledwie 2 metry od samochodu (widać to na poniższym filmie prezentującym testy certyfikacyjne). Co więcej pojazd wytrzyma (w sensie, pasażerom nic się nie stanie) również 6-kilogramowy ładunek TNT odpalony pod przednim kołem (najazd na minę)

STOOF Trojan

STOOF Trojan – jak jest opancerzony?

To, co zrobili specjaliści ze STOOF International można w zasadzie nazwać przebudową pojazdu. Trojan z zewnątrz wygląda co prawda jak Toyota LandCruiser 300, ale nie jest Toyotą LandCruiser. Modyfikacjom poddano tu całe nadwozie. Jest ono wzmocnione materiałami kompozytowymi o wysokiej gęstości, płytami stalowymi i aramidowymi. Zastosowano również nowe szyby o kilkucentymetrowej grubości. Od spodu pojazd chroni specjalne, zaprojektowane przez STOOF podwozie ze specjalnymi hamulcami. Ponadto auto wyposażono w systemy gaśnicze, systemy śledzenia GPS, koła z nieprzebijalnymi oponami runflat, zabezpieczone układy wydechowe, syreny, światła błyskowe. STOOF informuje również o pewnych tajnych cechach specjalnych jakie mogą zamówić klienci, a które mają jedno zadanie: chronić ich życie.

STOOF Trojan – wideo z testów balistycznych i certyfikacyjnych

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze