Starsze pokolenie driftuje Focusem RS

Kilka miesięcy temu jeden z blogerów posadził za kółkiem nowego Forda Focusa RS swoją mamę. Teraz przyszedł czas na kolejny krok i kolejne pokolenie – dziadków i babcie.

Nowy Ford Focus RS został wyposażony w tryb „Drift Mode”, który ułatwia driftowanie. Pod warunkiem, że mamy wystarczająco dużo miejsca na taki manewr. Przekonał się o tym boleśnie jeden z właścicieli tego samochodu. 

Kilka miesięcy temu pewien bloger postanowił posadzić za kółkiem Focusa RS swoją mamę, która spróbowała swoich sił w drifcie. 

Zobaczcie, jak jej wyszła zabawa.

Z okazji niedawnego święta, które odbyło się niedawno w USA, ekipa Donut Media postanowiła zaprosić za kółko kilku inżynierów Forda wraz ze swoimi dziadkami. Sprawdzili, czy starsze pokolenie poradzi sobie z nowoczesną funkcją w Fordzie. 

Zobaczcie, jak się bawili.

 

Najnowsze

Oto Gymkhana numer 9!

Ken Block wraca do gry. Po wielkobudżetowej produkcji w Dubaju, wyprodukowanej w zeszłym roku przyszedł czas na coś bardziej "swojskiego". Tym razem jego szalone popisy nakręcono w klimacie industrialnym.

Twórca nowej części powiedział podczas prezentacji nowego filmu, że planował wrócić do korzeni w dziewiątej części produkcji. Szczególnie, że tym razem jego wyczyny odbywały się przy użyciu Forda Focusa RS RX, którym na co dzień startuje w zawodach z serii World Rallycross. 

Najnowsza maszyna Kena Blocka powstała w garażu firmy M-Sport. Maksymalnie odchudzony Ford Focus ma pod maską silnik o mocy 600 KM, dysponujący gigantycznym momentem obrotowym o wartości 894 Nm. W tym sezonie maszyna stanęła trzy razy na podium wyścigowej serii. Dwa razy wygrał Norweg Andreas Bakkerud. Ken Block zameldował się raz na trzecim miejscu. 

Dziewiąta część Gymkhany rozpoczyna się sceną na opuszczonym dworcu Buffalo, a następnie samochód ślizga się wokół budynków, torów, a nawet pociągu i helikoptera. 

Zapnijcie pasy i odpalcie filmik. Tym razem znów nie zabraknie emocji!

Najnowsze

Czołg na gaz? To możliwe

Instalacje LPG montowane są nie tylko w samochodach, ale również w większych pojazdach, takich jak samochody ciężarowe, autobusy czy maszyny rolnicze. Polski producent systemów LPG/CNG poszedł o krok dalej i jako pierwszy na świecie poddał konwersji na LPG… czołg.

W ten sposób udowodniono, że nie ma rzeczy niemożliwych, jeśli chodzi o instalacje LPG. Zamontowaną w czołgu T-55 MERIDA instalację gazową stworzoną z myślą o pojazdach dostawczych i ciężarowych, autobusach oraz maszynach rolniczych i budowlanych napędzanych silnikami Diesla poddano testom w trudnych warunkach podbiałostockiej żwirowni i doskonale sprawdziła się w 46-tonowym czołgu T-55 o mocy 640 km oraz pojemności silnika 36 l.

Firma AC S.A., producent systemów LPG/CNG marki Stag, wzbogaciła wojskowy pojazd o takie komponenty, jak: sterownik STAG Diesel dedykowany pojazdom z 8-cylindrowymi silnikami, dwa reduktory STAG R02, dwie listwy wtryskowe STAG AC W02 BFC oraz dwa 120-litrowe zbiorniki LPG. Jakie możliwości zyskał czołg po tej nietypowej konwersji?

Chodziło, rzecz jasna, o obniżenie emisji cząstek stałych (sadzy).

Pojazd bojowy z instalacją LPG, dzięki wbudowanym zbiornikom z ropą oraz gazem, mógłby przejechać dwa razy dłuższy dystans na jednym tankowaniu oraz zyskałby większe osiągi.

Źródło: AC S.A.

Najnowsze

„Harley and the Davidsons” – nowy serial na Discovery Channel

Harley-Davidson to coś więcej niż tylko motocykl. To ideologia, styl życia i symbol Ameryki, stworzony od zera przez Waltera i Arthura Davidsonów oraz ich przyjaciela Billa Harleya. Droga do sukcesu nie była jednak prosta.

Trzech młodych mężczyzn, synów pracujących fizycznie imigrantów, musiało stawić czoła wielu przeszkodom, pozbawionym skrupułów konkurentom i podjąć ogromne ryzyko. Dali z siebie wszystko, aby założyć i zapewnić przetrwanie firmie. Jak wiele byli w stanie poświęcić, aby zrealizować swój amerykański sen? Zobacz inspirującą i pełną emocjonujących zwrotów akcji opowieść o męskich marzeniach, przyjaźni, pasji i uporze w dążeniu do celu, które stały się fundamentem legendarnej marki. Premierowy odcinek HARLEY AND THE DAVIDSONS już 20 września o godz. 22:00 tylko na Discovery Channel!

„Takie porywające i szczere historie idealnie odzwierciedlają charakter Discovery Channel” – powiedział Rich Ross, Prezes Grupy Discovery Channel, Animal Planet i Science Channel. „To opowieść o braterstwie, żelaznej woli w podążaniu do realizacji celów wbrew powszechnym zasadom ówczesnych czasów. Założyciele Harleya-Davidsona stworzyli więcej niż tylko motocykl. Oni stworzyli współczesną przedsiębiorczość.”

Oparty na faktach serial HARLEY AND THE DAVIDSONS prezentuje ekscytującą, pełną dramatycznych przeżyć historię narodzin ikony motocykli, na tle wielkich zmian społecznych i technologicznych z początku XX wieku. Każdy z bohaterów, założycieli firmy, musiał stawić czoła innym wyzwaniom. Jednak ich marzenia i ambicje łączyło jedno – motocykl. Dla Waltera Davidsona przedsięwzięcie było możliwością wybicia się ze sztywnych ram, zignorowaniem obowiązujących zasad i skonstruowaniem motocykla dostosowanego do każdego terenu. Arthur Davidson widział w tym projekcie szansę na zdobycie szacunku i uznania rodziny.

Z kolei dla Billa Harleya motocykl był źródłem nadziei na wyswobodzenie się spod skrzydeł nadopiekuńczych rodziców, pokazanie swojego talentu i kunsztu inżynierskiego.

Motocykle stworzone w przydomowym warsztacie sprawdzały się praktycznie w każdych warunkach, ponieważ Walter testował je wszędzie tam, gdzie było to możliwe. Jego upór i ambicja napędzały go, aby zostać czołowym kierowcą rajdowym. Brał on udział w popularnych, lecz niebezpiecznych zawodach na torach wyścigowych, podczas których często dochodziło do śmiertelnych wypadków. Śmiałe i ryzykowne wyczyny Waltera przyniosły sławę marce Harley-Davidson. Pozwoliły też wyprzedzić rywala i konkurenta, firmę Indian, która miała wówczas silną pozycję na amerykańskim rynku. Pełni geniuszu, innowacyjności i kreatywności założyciele Harleya-Davidsona musieli stawić czoła dużo większym wyzwaniom. Ale poradzili sobie nawet w czasach Wielkiej Depresji lat 20., dziesiątkującej branżę motocyklową. Wciąż udawało im się wyprzedzać czasy nowymi pomysłami biznesowymi.

Serial HARLEY AND THE DAVIDSONS opowiada także o tym jak twórcy legendarnych motocykli niestrudzenie budowali lojalność wobec swojej marki, zdobywając i realizując kontrakty dla armii USA, ucząc żołnierzy jak naprawiać maszyny podczas walki, czy wspierając kluby motocyklowe w całym kraju. W końcu skupili się na stworzeniu pierwszego „superbike’a” na świecie, najnowocześniejszego motocykla wyścigowego dla mas. Walter, Arthur i Bill ugruntowali pozycję Harleya-Davidsona, jako motocykla, który dojedzie wszędzie i da radę każdej trasie. To dziedzictwo przetrwało ponad 100 lat, stanowi sedno marki i przyciąga miliony wiernych fanów.

Oprócz fascynującej historii, która bez wątpienia jest mocną stroną serialu, na szczególną uwagę zasługują również światowej sławy aktorzy w nim występujący.  Są to m.in.: Michiel Huisman („Gra o tron”) jako Walter Davidson, Robert Aramayo („Gra o tron”) jako William (Bill) Harley i Bug Hall („Klan urwisów”) odtwarzający rolę Arthura Davidsona. Poza tym na ekranie znajdą się również: Stephen Rider („Daredevil”), Jessica Camacho („Jeździec bez głowy”), Daniel Coonan („EastEnders”), Annie Read („Inna”), Wilson Bethel („Doktor Hart”), Dougray Scott („Mission: Impossible 2”), Gabe Luna („Matador”), Alex Shaffer („Wszyscy wygrywają”) oraz nowe twarze: Essa O’Shea i Sean Scully.

Premierowy odcinek serialu HARLEY AND THE DAVIDSONS zobaczymy we wtorek, 20 września o godz. 22:00 na Discovery Channel. Kolejne dwa zostaną pokazane 27 września oraz 4 października o tej samej godzinie.

Powtórki serialu będzie można obejrzeć na Discovery Channel w każdą niedzielę o godz. 21:00 począwszy od 25 września do 9 października.

Najnowsze

Najmocniejsza Kia Optima GT trafia do sprzedaży – ceny w Polsce

Nowa Kia Optima GT, najmocniejszy samochód marki kiedykolwiek oferowany w Europie, trafia właśnie do salonów sprzedaży i jest dostępny zarówno jako sedan, jak i kombi.

Stylizowana w sportowym stylu nie tylko z zewnątrz, ale również wewnątrz, z turbodoładowanym 2,0-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 245 KM, Optima GT została stworzona z uwzględnieniem oczekiwań miłośników szybkich i mocnych samochodów. Auto jest wynikiem współpracy inżynierów i entuzjastów z centrum R&D Kia w Rüsselsheim w Niemczech i głównego ośrodka R&D Kia w Namyang w Korei. Nad układem napędowym i zawieszeniem Optimy GT pracował sam Albert Biermann, niegdyś szef inżynierów odpowiedzialnych za samochody BMW serii M.

Poza silnikiem turbo, sportowym designem, generatorem dźwięku pozwalającym usłyszeć brzmienie czterocylindrowego silnika wewnątrz kabiny czy większymi i bardziej wydajnymi hamulcami dopracowanymi przez firmę Alpine, właściciel Optimy GT otrzyma również w standardzie m.in.: asystenta utrzymywania pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, automatyczny system parkowania równoległego i prostopadłego, system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania oraz system monitorowania martwego pola w lusterkach.{{ download(153) }}{{ download(154) }}

Optima GT w wersji sedan została wyceniona na 145 900 zł a w kombi na 153 900 zł.

Najnowsze