Skok rajdówką Travisa Pastrany

Travis Pastrana postawił przed sobą nowe wyzwanie: bicie rekordu w długości skoku samochodem w ramach projektu New Year. No Limits! Już 31 grudnia w Los Angeles Pastrana przeskoczy swoim rajdowym samochodem ponad 52 metry nad wodami zatoki Long Beach.

 

fot. Red Bull

Travis Pastrana odnajduje się praktycznie w każdej dyscyplinie sportowej związanej z dużymi dawkami adrenaliny. Cudowne dziecko sportów ekstremalnych – jak nazywają go Amerykanie – postanowił pobić rekord świata w długości skoku samochodem!

– (…) Skok samochodem nad wodą i wylądowanie na barce jest ekstremalnym wyczynem, który z pewnością otworzy nowy rozdział w mojej karierze. Tego typu wydarzenia zawsze są trudne do wykonania, zwłaszcza gdy fani mogą je obserwować na żywo, w tym wypadku na udany skok składać się będzie dużo czynników. Już się nie mogę doczekać! Żyję dla tego typu doświadczeń – powiedział Travis.

 

fot. Red Bull

Tuż przed północą, 31 grudnia, Pastrana będzie próbował po raz pierwszy w historii wykonać skok samochodem nad wodą. Rozpędzając się z molo Pine Street w Los Angeles pokona odległość ponad 52 metrów lądując na specjalnie zamontowanej na wodach zatoki Lon Geach barce. Jeśli uda mu się przeskoczyć samochodem tę odległość, ustanowi nowy rekord świata.

Pastrana dołaczy tym samym do Rhysa Millena i Robbiego Madisona, który w noc sylwestrową w 2007 roku „przefrunął” na motocyklu dystans 98 metrów nad boiskiem futbolowym, a w ubiegłym roku skoczył motocyklem na 32 metry wzwyż i wylądował przed hotelem Paris w Las Vegas. Rhys Millen jako pierwszy w historii, wykonał backflipa samochodem terenowym.

 

fot. Red Bull

Travis ma już na swoim koncie trzy zwycięstwa w rajdach Rally America, 9 złotych medali na X Games, jako pierwszy na świecie wykonał podwójnego backflipa! Relację z tego wydarzenia będzie transmitowana na żywo w telewizji ESPN.

Więcej informacji znajdzie się wkrótce na oficjalnej stronie Travisa Pastrany: www.travispastrana.com

 

 

 



Najnowsze

Motomikołaje we Wrocławiu

Mikołajki co prawda już za nami, lecz warto pisać o przeróznych inicjatywach, które są z nimi związane. Zamieszczamy relację autorstwa naszej czytelniczki z charytatywnej imprezy motocyklistów z okolic Wrocławia na rzecz dzieci z domów dziecka.

 

fot. Agata Władyczka

6 grudnia 2009 ulice wielu miast po raz kolejny opanowały mikołaje na motocyklach. Wszystko zaczęło się kilka lat temu w Trójmieście – pospolite ruszenie motocyklistów w czerwonych strojach co roku zjeżdża się na swoich sprzętach – pomysłem zarażają się kolejne miasta. Ale nie tylko o wspólną zimową przejażdżkę w mikołajowych mundurkach tu chodzi – a przede o to, aby w tym szczególnym dniu wywołać uśmiech na dziecięcych twarzach. Dlatego motocykliści organizują wtedy zbiórki dla potrzebujących dzieci, a w czasie całej akcji rozdają słodycze. Oczywiście widok ogromnej parady mikołajów-motocyklistów wywołuje radość nie tylko u dzieci…

Galerię fotografii z Motomikołajów można obejrzeć na http://www.agataw.pl/motomikolaje09/

 

Najnowsze

Upominki pod choinkę od Mercedesa

Mercedes-Benz podsuwa pomysły na prezenty pod choinkę. W specjalnej kolekcji świątecznej znalazły się akcesoria dla Pań, Panów i dzieci. Z oferty dla kobiet polecamy m.in. kaszmirowy sweter w srebrzystym odcieniu szarości, galanterię skórzaną oraz zegarek.

Wykonane z dobrej jakości materiałów produkty firmowane przez Mercedes-Benz spodobają się miłośniczkom niewymuszonego szyku. Kaszmirowy sweter w srebrzystym odcieniu szarości (635,99 zł) rozgrzeje nie mniej niż szal, wykonany z wiskozy, utrzymany w niebieskoturkusowej tonacji (329,40 zł). Wśród dodatków znajduje się: skórzany pasek (306,54 zł), torebka (1139,14 zł), portmonetka (452,91 zł)oraz breloczek do kluczy (112,05 zł) i ozdobny zegarek (562,05 zł). 

O kolekcji świąteczej Mercedesa pisałyśmy wcześniej także tu.

fot. Mercedes

Ubrania i gadżety z fantazyjnej kolekcji Pilot spodobają się każdemu maluchowi. Ciepłą, niebiesko-żółtą bluzę z kapturem, z aplikacją przedstawiającą samolot, i żółty T-shirt z podobnym nadrukiem pokocha każde dziecko (186,87 zł i 95,87 zł). Podróżującemu z rodzicami dziecku przyda się torba na biodra (91,05 zł), ze zintegrowaną kieszonką na odtwarzacz mp3, w której schować będzie mogło swoje największe skarby, np. barwne breloczki (do kluczy za 45,32 zł, do telefonu komórkowego za 26,96 zł). Niezastąpiony podczas podróży autem okaże się ciepły pluszowy kocyk, niebieski z czerwonym spodem (167,22 zł) oraz wygodna poduszka na ramiona (71,40 zł). W pogodne dni nasz maluch nie obędzie się bez modnych przeciwsłonecznych okularów, które chronić będą jego oczy (lakierowane na niebiesko, cieniowane szkła w kolorze szarym, lakierowane na biało, cieniowane szkła w kolorze brązowy; od 186,87 zł). 

fot. Mercedes

Panom proponujemy m.in. solidną torbę podróżną, elegancki zegarek oraz termos na mroźną aurę. Kolekcja Pilot dla najmłodszych zawiera m.in. kolorowe ubranka, pluszowy kocyk na podróż, breloczki oraz miniaturki klasycznych modeli marki Mercedes-Benz – idealny prezent dla każdego. 

Mężczyznom może spodobać się solidna, utrzymana w stonowanej kolorystyce, torba podróżna Samsonite, z dodatkowym paskiem na ramię i kieszonkami na podróżnicze skarby (647,04 zł). Nie tylko w podróży przydać się może miękki, dobrze wchłaniający wilgoć ręcznik kąpielowy z bawełny eko-tex (269,93 zł) oraz zegar z budzikiem, funkcją wyświetlania daty, dni tygodnia oraz temperatury (269,93 zł). Niezbędne mogą okazać się tak funkcjonalne drobiazgi, jak noże kieszonkowe z nierdzewnej stali (mniejszy 114,43 zł; większy 132,68 zł) czy kieszonkowa latarka LED (178,42 zł) albo podręczna lornetka z niebieskimi soczewkami (178,42 zł). Zwłaszcza zimą najlepszym towarzyszem podróży będzie gustowny stalowy termos wypełniony gorącą herbatą bądź aromatyczną kawą (utrzymujący ciepło do 6 godz., chłodzący do 12 godz.; 137,30 zł; utrzymujący ciepło przez 1 godz., chłodzący do 2 godz.; 114,43 zł). 

Kolekcję świąteczną można znaleźć w autoryzowanych salonach Mercedes-Benz.

Najnowsze

Justin Timberlake ambasadorem Audi A1

To ma być samochód dla młodych, dynamicznych osób wnioskujemy z pierwszych form jego promocji. Śpiewający idol młodego pokolenia, zamiast reklamy - grafitti na murach i mnóstwo podstron w internecie.

Do 2 marca 2010 roku pozostało jeszcze kilka miesięcy, ale Audi już rozpoczęło wielkie odliczanie do długo oczekiwanej premiery. Nowy model marki – A1 – ma nawiązywać do historycznego modelu trzydrzwiowego hatchbacka Audi A50 i zmienić oblicze koncernu z Ingolstadt.

Justin Timberlake ambasadorem modelu A1
fot. Audi

Zamiast wizerunku marki dla starszych wraz z A1 Audi wchodzi do nowego dla siebie segmentu i uderza do młodszej niż dotychczas grupy docelowej. Model ma przypominać małe coupe i zgodnie z zapowiedziami Audi zachowywać design znany nam z obecnie dostępnych modeli niemieckiego producenta.

Na razie A1 możemy obejrzeć w Internecie. Na świeżo uruchomionych stronach internetowych i portalach społecznościowych, które już teraz zbierają fanów nowego modelu, możemy obejrzeć dwa filmiki. Na pierwszym z nich nowa „jedynka” prezentowana jest w formie „ściennego dzieła sztuki nowoczesnej” – grafitti. W drugim filmie projektanci modelu opowiedzą o jego stylistyce i genezie projektu; ich wypowiedzi śledzić będzie można w sieci aż do lutego, kiedy to zobaczymy A1 po raz pierwszy! Do marcowej premiery A1 nie będzie już miało przed nami prawie żadnych tajemnic – na stronie dowiemy się o jego wydajności, technologii i zastosowanym rozwiązaniom technicznym.

Marka przygotowała też wielką niespodziankę dla fanów muzyki pop. Choć ogłoszono już, że przynajmniej na razie nowe „mini” nie będzie sprzedawane w Stanach, ambasadorem modelu został znany na całym świecie amerykański piosenkarz Justin Timberlake, który już na wiosnę zadebiutuje w niesamowitej (zdaniem producenta z Ingolstadt) internetowej kampanii reklamowej.

Uruchomiona została strona przeznaczona dla klientów na www.audi.de/a1 . Dla fanów motoryzacji Audi uruchomiło również A1-facebook-fanpage (www.facebook.com/audia1), Audi-YouTube-Channel (www.youtube.com/audi) oraz Audi-Twitter- Kanal (www.twitter.com/audi_online.de).

Póki zima za oknem A1 jako graffiti i kilka słów o modelu.

 

Najnowsze

SUV ze stajni Mini

Mini, na pierwszy rzut oka słodki, kultowy samochodzik. Trochę niepozorny, swoje nadrabia orygialnym wyglądem i rozpoznawalnym logo. Takie dotychczas było Mini. W przyszłym roku marka szykuje małą rewolucję. "Zabawkowy" samochodzik zamieni się w małego SUV-a.

Beachcomber – concept Mini już za miesiąc na targach w Detroit
fot. Mini

Już za miesiąc w Detroit zaprezentowany zostanie nowy studyjny Mini. Kolorowy w środku samochód bez drzwi i okien, za to z dużymi oponami – Beachcomber, ma być autem idealnym na imprezę na plaży.

To ciekawy pomysł, choć niezbyt praktyczny. Przed nowym conceptem bowiem nie lada zadanie – ma pokazać odwiedzającej targi publiczności, że firma nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa w kwesti designu i może nas bardzo zaskoczyć.

Wszystko wskazuje na to, że w trzecim kwartale 2010 roku będzie miała miejsce oficjalna premiera podobnego do conceptu samochodu – niektóre rozwiązania zastosowane w Beachcomberze, jego gabaryty i część kształtów otrzyma model zwany na razie Countryman – lekki SUV Mini. Mały, acz zwinny i nie obawiający się cięższych warunków na drodze samochód, ma mieć napęd na cztery koła, 17-calowe koła i nieprzemijający urok Mini.

Czy zatem przyszłoroczne śniegi na ulicach polskich miast będą pokonywać fani Mini w nowych crossoverach Countryman? Byłoby napewno weselej.

Najnowsze