
Škoda zapowiada trzy nowe elektryki. Ile będą mieć wspólnego z Enyaq iV?
Škoda ma ambitne cele na przyszłość. Czeski producent chce znaleźć się wśród pięciu pięciu najlepiej sprzedających się marek w Europie do 2030 roku. W tym czasie firma zaprezentuje przynajmniej trzy nowe modele z napędem w 100% elektrycznym.
Škoda zaprezentowała strategię działania do 2030 roku
Škoda rozpoczyna realizację nowej strategii – Next Level – Škoda Strategy 2030, która wyznacza ambitne cele w obszarach internacjonalizacji, elektryfikacji i cyfryzacji. Nowa wizja brzmi: „Pomożemy światu żyć mądrzej”, a nową misją jest „Nowoczesna, dostępna mobilność ze wszystkim, czego potrzebujesz i niespodziankami, które kochasz”. Jednocześnie Škoda zapewnia, że będzie przestrzegać sprawdzonych wartości marki: „proste”, „ludzkie” i „zaskakujące”.
Nowa strategia Škody skupia się na trzech priorytetach, które podsumowano hasłami Expand (rozwijaj), Explore (eksploruj) i Engage(angażuj).
Trzy nowe modele z napędem elektrycznym
Głównym celem priorytetu Expand jest uczynienie Škody jedną z pięciu najlepiej sprzedających się marek samochodów w Europie. Pomóc w tym ma dalsze umacnianie pozycji marki w segmentach podstawowych, którego pierwszym przykładem jest zaprezentowanie nowej generacji modelu Fabia.
Portfolio produktów czeskiego producenta do 2030 roku zostanie także poszerzone o co najmniej trzy kolejne modele w pełni elektryczne, które będą mniejsze niż elektryczny SUV Enyaq iV. Škoda dąży do tego, aby udział modeli w pełni elektrycznych w rynku europejskim wynosił 50-70%, w zależności od jego rozwoju.
Škoda współpracuje z partnerami, aby przekształcić Czechy w centrum elektromobilności. E-komponenty i e-pojazdy będą produkowane we wszystkich trzech czeskich fabrykach Škoda Auto w Mladá Boleslav, Kvasinach i Vrchlabí do 2030 roku. Już teraz produkowane są wysokonapięciowe akumulatory trakcyjne do modeli hybrydowych typu plug-in Superb iV i Octavia iV, jak również do modeli innych marek Grupy Volkswagen. Na początku przyszłego roku w Mladá Boleslav uruchomiona zostanie także produkcja systemów akumulatorowych MEB dla Enyaq iV. Ponadto marka współpracuje z partnerami w celu ustanowienia stabilnej struktury dostaw dla e-mobilności.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!