Sienna szykuje motoryzacyjny piknik

O kierowcach, którzy w ten weekend (16-18 sierpnia) zjadą do Siennej, mówi się, że stale mają pod górę. I to prawda! Ich rywalizacja cięgle odbywa się na górskich drogach.

Wyścigi samochodowe w Siennej ściągają mnóstwo kibiców.
fot. Maciej Niechwiadowicz

Im więcej zakrętów i im bardziej stromo, tym lepiej. Podwójna runda GSMP, której organizatorem jest Automobilklub Ziemi Kłodzkiej, na kultową trasę ma przyciągnąć około setki najlepszych zawodników.

W najbliższy weekend pod Czarną Górą czeka nas wielki motoryzacyjny piknik. Czy komuś uda się pobić rekord trasy w Siennej, ustanowiony w ubiegłym roku przez Tomasza Nagórskiego? Kręty odcinek drogi o długości 2770 m Mistrz Polski pokonał w czasie 1:29, 762. A w tym roku konkurencja na okazjonalnym torze w okolicach Stronia Śląskiego ma być naprawdę duża. 11. i 12. runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, organizowana przez Automobilklub Ziemi Kłodzkiej, powinna zgromadzić około setki niezwykle szybkich kierowców oraz  ich niewyobrażalnie mocne maszyny. Udział w zawodach weźmie cała czołówka, która rywalizuje o mistrzowskie tytuły w górach. Nie zabraknie z pewnością: Tomasza Nagórskiego (Subaru Impreza), Andrzeja Szepieńca (Mitsubishi Lancer), którzy aktualnie po 10. rundach z taką samą ilością punktów stoją na czele klasyfikacji generalnej. Pojawią się też Marcin Bełtowski (Subaru Impreza), Damian Łata (Mitsubishi Lancer EVO 9) czy  Rafał Grzesiński  (Mitsubishi Lancer EVO 9). Ściganie od „maluchów” po „potwory”

-Serdecznie zapraszam na wyścig górski do Siennej. W ciągu najbliższego weekendu będą Państwo mieli  okazję, aby poczuć wspaniały klimat i wyjątkową, kapitalną atmosferę rywalizacji w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Muszę przyznać, że na dzień dzisiejszy rajdy, niestety, pod tym względem przegrywają z wyścigami górskimi. Ponadto tylko „w górach”, można podziwiać klasyczne auta lat 70-tych czy 80-tych, które, moim zdaniem, stwarzają  kibicom dużo więcej emocji, niż współczesne „komputerowe samochody” – przekonuje Janusz Marnik, dyrektor 11. i 12. rundy GSMP w Siennej. – I do tego, wszystko dzieje się w jednym miejscu, na jednej trasie. Bez pokonywania zbędnych kilometrów mamy możliwość zobaczenia zaciętej rywalizacji począwszy od „maluchów”, po prawdziwe wyścigowe „potwory” – dodaje szef ścigania pod górę na Ziemi Kłodzkiej.

Dwa dni od rana do wieczora

Ściganie na trasie w Siennej, rozpocznie się w sobotę, 17 sierpnia. Pierwszy podjazd treningowy 11. rundy z pomiarem czasu wystartuje o godz. 09:00, podjazdy wyścigowe natomiast o godz. 14:00. W niedzielę, 18 sierpnia podczas 12. rundy zawodnicy na trasę wyruszą wcześniej, bo już o godz. 08:30 rozpocznie się trening. Pierwszy podjazd wyścigowy zaplanowano na godz. 13:30. Na okazjonalnym torze wyścigowym w Siennej, na którym różnica wysokości wynosi 206 m, kierowcy będą mieli do pokonania 10 zakrętów prawych i 12 lewych. Zawody poprzedzi badanie kontrolne w Stroniu Śląskim w Amfiteatrze, zaplanowane na piątek, 17 sierpnia w godz. 13:00-18:30.

Przez oba dni rywalizacji (17-18 sierpnia) droga w Siennej będzie zamknięta w godz. 06:00-20:00. Zaplanowano objazdy.

Trasa w Siennej – w odcinek drogi wojewódzkiej nr 392

Długość –  2770 m

Różnica wzniesień  – 200,92 m

Średni wznios – 7,3 %

Ilość zakrętów: prawych  – 10, lewych 12

Minimalna szerokość  – 5,5 m

Nawierzchnia jednolita asfaltowa

Start  – 695,82 m n.p.m. Sienna/k. Stronia Śląskiego

Meta – 896,74 m n.p.m. Przełącz Puchaczówka

Klasyfikacja generalna GSMP 2013

1. Tomasz Nagórski – Subaru Impreza 4Turbo – 96

= Andrzej Szepieniec – Mitsubishi Lancer – 96

3.Marcin Bełtowski – Subaru Impreza – 73

4. Damian Łata – Mitsubishi Lancer EVO 9 – 70

5. Rafał Grzesiński – Mitsubishi Lancer EVO VS  67-

6. Grzegorz Kozioł – Mitsubishi Lancer – 53

7. Igor Widłak  – Mitsubishi Lancer – 43

8. Łukasz Świerkowski – Mitsubishi Lancer EVO – 23

9. Roman Baran – Renault Clio – 15

10. Grzegorz Duda – Mitsubishi Lancer EVO – 14

= Piotr Ostrowski -BMW E 36 M3  – 14

Sienna zaprasza – to tutaj są najtrudniejsze trasy wyścigowe w Polsce!
fot. Maciej Niechwiadowicz

Najnowsze

Mistrzostw Polski MX Kobiet w Lidzbarku Warmińskim

Zbliżają się kolejne zawody Mistrzostw Polski MX (17-18.08), być może w niektórych klasach rozstrzygające. Tym razem zawodniczki i zawodnicy pojadą w Lidzbarku Warmińskim w: IV Rundzie MP MX KOBIET.

Tor motocrossowy w Lidzbarku Warmińskim – zapowiadają się wymagajace zawody!
fot. materiały prasowe

Poza zmaganiami kobiet rozegrane zostaną: VII Runda MP MX Open, V Runda MP MX85, VI Runda MP MX2 / MX2 Junior i runda dodatkowa: licencja MX B/C.

Miejsce zawodów: tor motocrossowy w Lidzbarku Warmińskim ul. Wrzosowa.
Tor: długość 1580m, minimalna szerokość 8m.
Dojazd: droga szybkiego ruchu E7 w kierunku 51, droga krajowa 51 w kierunku 513.

Podczas zawodów będzie czynny dla dzieciaków PLAC ZABAW!

Harmonogram czasowy Mistrzostw Polski w Motocrossie

SOBOTA

Treningi

Klasa MX Kobiety 12:25-12:45 w tym 5 min. na próbę startu, trening z pomiarem czasu 13:55-14:10

Klasa MX2J/MX2 12:50-13:20 w tym 5 min. na próbę startu, trening z pomiarem czasu 14:15-14:45

Wyścigi

Klasa MX2J / MX2 15:33 zamknięta strefa oczekiwań -15:40 start

Klasa MX Kobiety 16:08 zamknięta strefa oczekiwań -16:15 start

Klasa MX2 / MX2J 17:28 zamknięta strefa oczekiwań -17:35 start

Klasa MX Kobiety 17:58 zamknięta strefa oczekiwań -18:05 start

NIEDZIELA

Treningi

Klasa MX85 9:30-9:50 trening z pomiarem czasu

Klasa MX Open 9:55-10:25 trening z pomiarem czasu

Klasa MX Licencja B/C 10:30-11:05 trening dowolny, druga połowa trening z pomiarem czasu plus 5 min. na próbę startu

11:20-11.30 Uroczyste otwarcie zawodów.

Wyścigi

Klasa MX85 11:43 zamknięta strefa oczekiwań – 11:50 start

Klasa MX Open 12:23 zamknięta strefa oczekiwań – 12:30 start

Klasa MX Licencja B/C 13:03 zamknięta strefa oczekiwań – 13:10 start

Klasa MX85 14:03 zamknięta strefa oczekiwań – 14:10 start

Klasa MX Open 14:38 zamknięta strefa oczekiwań – 14:45 start

Klasa MX Licencja B/C 15:13 zamknięta strefa oczekiwań – 15:20 start

Klasa MX85, MX Open, Licencja MX B/C 16:00 Ceremonia wręczania pucharów

Najnowsze

Kolekcja ubiorów motocyklowych Vintage Honda

Motocyklistki wiedzą, jak trudno ubrać się w sposób podkreśląjący nasze hobby a jednocześnie wyglądać kobieco. Zauważyli to projektanci motocykli Honda i zaproponowali kolekcję ubrań w klimacie tegorocznej, jednośladowej nowości w Europie Hondy CB1100.

Kolekcja Honda Vintage
fot. Honda

Dla wszystkich miłośników marki utożsamiających się z korzeniami japońskiego producenta motocykli, przygotowana została specjalna oferta odzieży – The Vingate Collection. Producent zapewnia, że materiały są miękkie i trwałe, a w ofercie znalazły się koszulki oraz bluzy z kapturem, ozdobione różnymi grafikami w stylu retro Honda, które mają doskonale podkreślać indywidualność i charakter właściciela.

Oferowana paleta kolorów i wzorów w połączeniu z wysokogatunkowym materiałem  oraz dokładnością ma przyciągnąć zarówno panie, jak i panów do salonów Hondy.

Kolekcja łączy w sobie jakość za rozsądną cenę. Koszt koszulki to 121,34 zł a bluzy 238,47 zł.

Przypominamy, że Motocaina ma również swoją kolekcję ubiorów – tych zorientowanych na motocyklistki i motocyklistów. Więcej o naszych ubiorach Motocaina Stuff tutaj.

Kolekcja Honda Vintage
fot. Honda

Najnowsze

Małgosia Rdest wystartuje w VW Castrol Cup

Małgosia Rdest, tegoroczna uczestniczka mistrzostw Formuły 4 organizowanych przez British Racing Drivers’ Club, wystartuje w trzech rundach Volkswagen Castrol Cup rozgrywanych w Austrii, Polsce i na Węgrzech.Poza czysto sportową rywalizacją, celem zawodów jest także promocja młodych talentów w sportach motorowych.

Małgorzata Rdest
fot. materiały prasowe

Volkswagen Castrol Cup to nowy cykl wyścigów odbywających się w kilku krajach europejskich, między innymi w Polsce. Zawodnicy ścigają się w identycznych samochodach, VW Golfach, dzięki czemu w rywalizacji decydujące są umiejętności kierowców.

Małgosia Rdest, zwyciężczyni Międzynarodowych Kartingowych Mistrzostw Polski i uczestniczka programu Formuła BMW Talent Cup oraz Formuły 4, wystartuje w zawodach Volkswagen Castrol Cup już 24-25 sierpnia w Austrii.

„VW Castrol Cup to kolejne wyzwanie w mojej sportowej karierze, a ja jestem zawsze głodna nowych doświadczeń. Ścigałam się już w gokartach i bolidach, teraz zasiądę za kierownicą samochodu sportowego. Jestem bardzo szczęśliwa, że będę miała szansę wziąć udział w tak profesjonalnie przygotowanym wydarzeniu, które jest wielkim sportowym wyzwaniem. Mam nadzieję, że zdobyte doświadczenia zaprocentują w przyszłości” powiedziała Małgosia Rdest.

Najbliższa runda pucharu odbędzie się 24-25 sierpnia br. na torze Red Bull Ring w Austrii. Areną kolejnych zmagań będą tor Hungororing na Węgrzech (20-21 września) oraz Poznań (4-5 października).

Wyniki sportowe Gosi można śledzić na stronie internetowej – www.gosiardest.pl, na Facebooku: Gosia Rdest – Life is a Race oraz Twitterze https://twitter.com/GosiaRdest

Najnowsze

Zginęła pilotka rajdowa Ina Schaarschmidt

Lancer Evo IX  kobiecej załogi: Janina Depping/Ina Schaarschmidt uderzył w drzewo na piątym odcinku specjalnym podczas niemieckiego Rajdu Wartburg. Pilotka zmarła na miejscu, a Janina doznała oparzeń i złamania ręki. Rajd przerwano.

[opis fotki]
fot. materiały prasowe

W sobotę ok. godz. 19 kobieca załoga z numerem 14 wypadła z drogi na odcinku Steinbach – Brotterode. Lancer z dużą prędkością uderzył w drzewo i się zapalił. Janinę wyrzuciło z samochodu, a pilotkę próbowali uwolnić kibice. Pomoc jednak przyszła za późno.

Córkę trzykrotnego mistrza Niemiec, Dietera Deppinga, przewieziono helikopterem do kliniki. Doznała licznych oparzeń, złamania i wylewu krwi do mózgu.

Był to szybki odcinek drogi, gdzie za wzniesieniem jest zakręt. Przyczyny wypadku nie są jednak do końca znane.

Ina Schaarschmidt miała 29 lat, pochodziła z Leubsdorf w Saksonii. Z zawodu była pielęgniarką. Jeździła w rajdach od 2009 roku, a u boku Janiny od 2011. W tym sezonie kobieca załoga plasowała się na 5. miejscu w mistrzostwach kraju.

Najnowsze