Seat wprowadza ulepszenia. Co zmieni się modelach Alhambra, Tarraco, Ateca i Leon?

Co roku Seat wprowadza nowości do swoich samochodów w odpowiedzi na ciągłe potrzeby kierowców - pojawiają się nowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, jak i rozrywki w samochodzie. Wiemy, co zmieni się w znanych modelach Seata!

Nabywcy modelu Alhambra będą mogli korzystać ze standardowego systemu nawigacji z 6.5 calowym ekranem już w podstawowej wersji wyposażenia Style. Dodatkowo, wyposażenie Alhambry zostanie wzbogacone o system rozpoznawania znaków drogowych oraz system monitorowania martwego pola. Ten wszechstronny i bezpieczny minivan zyska także nową opcję kolorystyczną: Reflex Silver.

Największego i najdłużej wyczekiwanego SUV-a marki – Tarraco, będzie można wybrać z opcją asystenta parkowania z przyczepą, który pomoże w trudnych manewrach, a także z gniazdkiem 230 V w bagażniku. 

Ateca zastąpi swój dotychczasowy system informacyjno-rozrywkowy Media System Colour wersją Media System Plus, wymieniając ekran z 6.5 calowego na 8 calowy (w wersjach Reference i Style). Nowy wariant otrzyma dwa porty USB z tyłu samochodu. Opcjonalnie w Atece pojawią się gniazdka 230 V i 12 V w bagażniku. 

Leon pojawi się w ekskluzywnej wersji FR Black. Imponujący design zostanie wzbogacony m.in. o czarne lusterka zewnętrzne, czarną przednią ramę grilla, czarny wewnętrzny dach, sportowe fotele z Alcantary czy 18-calowe felgi aluminiowe w kolorze czarnym. 

W czwartym kwartale 2019 rozpocznie się produkcja miejskiego Mii electric, który połączy w sobie najwyższej klasy napęd z nowymi rozwiązaniami w dziedzinie łączności oraz bezpieczeństwa na drodze. W Polsce Mii electric pojawi się w 2020 r.

Najnowsze

Odpowiednio przygotowane opony na wakacje – poradnik dla urlopowiczów

Nadszedł długo wyczekiwany okres wakacyjny. Na co zwrócić uwagę by wybierając się na wypoczynek uniknąć niebezpiecznych sytuacji na drodze?

Kluczowym elementem prawidłowego stanu technicznego pojazdu są odpowiednio dopasowane i przygotowane opony.O dobrej przyczepności samochodu w czasie przyspieszania, hamowania oraz na zakrętach decyduje ciśnienie opon. Zbyt niski jego poziom negatywnie wpływa na stabilność, wydłuża drogę hamowania i zwiększa spalanie. Za wysokie ciśnienie opon zwiększa podatność ogumienia na uszkodzenia, które przekłada się na szybsze zużycie zawieszenia samochodu.

Eksperci sugerują, by pomiaru ciśnienia dokonać na zimnych oponach lub po jeździe nie dłuższej niż 2 km, nie zapominając o kole zapasowym. Jeżeli ostatniego brak, należy sprawdzić obecność i stan coraz popularniejszego zamiennika – zestawu naprawczego, w skład którego wchodzi kompresor i preparat uszczelniający. Warto też upewnić się, czy mamy podnośnik i klucz do kół, niezbędne przy samodzielnej wymianie koła.

Zachowanie auta podczas jazdy daje nam wskazówki czy opona nie uległa przypadkiem uszkodzeniu. Powinny nas zaniepokoić takie sygnały, jak nagłe wibracje wyczuwalne na kierownicy czy zbaczanie auta z toru jazdy – ściąganie na jedną stronę. W takiej sytuacji należy przerwać jazdę, wstępnie ocenić stan ogumienia na własną rękę, a następnie udać się, wykorzystując koło zapasowe, dojazdowe lub zestaw naprawczy do profesjonalnego serwisu. Fachowa diagnoza postawiona w odpowiednim momencie ograniczy koszty naprawy oraz zapobiegnie niebezpieczeństwu na drodze.

Opony z nieprawidłowym ciśnieniem są szczególnie narażone na uszkodzenia. Najczęściej usterkom ulega wtedy bieżnik, dochodzi do nadmiernego zużycia czoła i barków opony. Jednak zbyt dynamiczny najazd na krawężnik lub wjechanie w dziurę oponą z nieprawidłowym ciśnieniem może doprowadzić do przerwania warstwy kordu tekstylnego, stalowego lub drutówki i powstania bąbli na boku opony, które świadczą o jej nieodwracalnym zniszczeniu.

Najnowsze

Hulajnoga elektryczna Fiat 500. Napęd na tył ułatwi jazdę w miejskich warunkach?

Do Polski trafiła pierwsza hulajnoga marki Fiat – model F500-F80. To jedyna hulajnoga elektryczna na rynku, która posiada tylny napęd pozwalający nie tylko na szybszy start, ale także umożliwiający bardziej precyzyjne pokonywanie zakrętów.

Elektryczne hulajnogi to obecnie najczęściej spotykane w miastach sprzęty służące do transportu osobistego. Małe i lekkie urządzenia zrewolucjonizowały styl życia wielu mieszkańców metropolii, którzy coraz chętniej zastępują nimi nie tylko rowery czy rolki, ale też samochody.

Hulajnoga elektryczna Fiat 500 została wyposażona w silnik o mocy 250W oraz akumulator 36V 6AH, co w krótkim czasie pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 25km/h i na pełnym naładowaniu baterii pokonać dystans do 20km. Dopuszczalne obciążenie 100 kg pozwala na korzystanie z urządzenia zarówno młodzieży, jak i osobom dorosłym.

Model F500-F80W został wyposażony w duże, 8-calowe koła, dzięki którym bez problemu będziemy mogli komfortowo poruszać się nawet po nierównym podłożu i pokonywać niewielkie przeszkody terenowe. Pojazd posiada zapewniający stabilną i bezpieczną jazdę tylny napęd, elektroniczny hamulec oraz amortyzację przedniego koła. 

Najnowsze

„Wsiadaj! Miasto czeka!” Samochody na minuty w nowej odsłonie!

Carsharing w Polsce rozwija się w Polsce coraz bardziej. Zobaczcie Renault Clio od Traficar w nowej odsłonie! Czy nowy ekologiczny wygląd przyciągnie jeszcze więcej chętnych osób do korzystania z samochodów na minuty?

Traficar po trzech latach działalności nie tylko odświeża swoją flotę, ale również sposób oklejania aut. W nowych samochodach Renault Clio, które wyjeżdżają właśnie na ulice miast, gdzie Traficar udostępnia swoją usługę, znacznie zmniejszyła się liczba poszczególnych elementów brandingu. Projekt jest minimalistyczny z zachowaniem kolorów marki: fioletowego i miętowego.

Umieszczone na autach różne hasła np. „Wsiadaj! Miasto czeka” oraz „Jedziemy? Ty prowadzisz”, są nawiązaniem do dialogu marki z użytkownikiem, który Traficar prowadzi już od samego początku we wszystkich swoich kanałach komunikacji.

Atestowaną folią One Way Vision z laminatem zostały oklejone dwie boczne szyby oraz szyba tylna. Pełna widoczność jest zachowana dzięki równomiernie rozmieszczonym na folii OWV otworom. Osoba znajdująca się wewnątrz auta widzi to, co znajduje się na zewnątrz, natomiast z zewnątrz widoczny jest jednolity obraz. Auto niezmiennie otwiera się za pomocą kodu QR, a karta znajduje się w schowku.

Także liczba komunikatów wewnątrz auta znacznie się zmniejszyła i zastąpiły je powiadomienia w aplikacji. W usłudze będą obowiązywać przez pewien czas dwa rodzaje oklejenia: standardowy na starszych autach oraz odświeżony dla nowych Renault Clio.

Najnowsze

Wyścigowa Toyota GR Supra GT4 ukaże się już w 2020 roku!

Toyota chce umożliwić miłośnikom motorsportu na całym świecie uczestnictwo w wyścigach i rozwijać coraz lepsze auta, wykorzystując doświadczenia z torów wyścigowych.

Rozwijany i produkowany przez Toyota Motorsport GmbH model GR Supra GT42 to samochód wyścigowy oparty na GR Supra – pierwszym globalnym modelu TOYOTA GAZOO Racing, który trafił na rynek w tym roku.

Samochody GT4 startują w różnych seriach wyścigowych na całym świecie, w tym w tak uznanych jak Super Taikyu Series w Japonii, GT4 European Series oraz VLN Endurance Championship Nürburgring w Europie czy Michelin Pilot Challenge Series w USA.

TOYOTA GAZOO Racing w pracach nad rozwojem GR Supry korzystał ze wsparcia trzech partnerów technicznych: firm Akrapovič, Pirelli oraz Ravenol. Akrapovič będzie współpracował nad rozwojem motorsportowych układów wydechowych, Pirelli skupi się na rozwoju opon, a Ravenol zapewni oleje i smary.

Szczegóły dotyczące specyfikacji GR Supry GT4, w tym cena, punkty sprzedaży i data premiery, zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

GR Supra GT4 – specyfikacja techniczna:
 

Podwozie

Długość

4460 mm

Szerokość

1855 mm

Wysokość

1250 mm

Konstrukcja

Stalowe nadwozie oraz klatka bezpieczeństwa

Przedni dyfuzor

Kompozyty włókien naturalnych

Tylne skrzydło

Kompozyty włókien naturalnych

Zbiornik paliwa

Motorsportowa specyfikacja z systemem szybkiego tankowania

Fotel kierowcy

Fotel wyścigowy zgodny z homologacją FIA

 

Silnik i skrzynia biegów

Typ

Rzędowy, sześciocylindrowy z turbosprężarką typu twin-scroll

Pojemność

2998 cm3

Skrzynia biegów

Automatyczna, napęd na tylne koła

Olej i smary

Ravenol

Wydech

Akrapovič

 

Zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce

Przednie zawieszenie

MacPherson

Tylne zawieszenie

Wielowahaczowe

Układ kierowniczy

Elektrycznie wspomagany

Opony

Pirelli

Koła

Pięć śrub 11 x 18 cali

 

Najnowsze