Sauber wybrał de la Rosę
Wszystko wskazuje na to, że po raz pierwszy w historii F1 będziemy mogli podziwiać w wyścigach aż trzech hiszpańskich kierowców. Pedro de la Rosa dołączy do Fernando Alonso i Jaime Alguersari w sezonie 2010.
| Pedro de la Rosa jeszcze jako kierowca testowy McLaren Mercedes |
![]() |
|
fot. Daimler
|
Po siedmiu latach pracy jako kierowca testowy w McLarenie Pedro de la Rosa ponownie otrzymuje szansę pokazania swoich umiejętności w Mistrzostwach Świata Formuły 1. Zespół Petera Saubera ogłosił właśnie, że 38-letni Katalończyk, do którego przylgnęło kiedyś określenie „Barceloński pocisk” będzie partnerem Japończyka Kamui Kobayashi w szwajcarskim teamie. De la Rosa debiutował w F1 w 1999 roku i wziął do tej pory udział w 84 Grand Prix. Zdobył w nich 29 punktów, a jego ostatni pełny sezon to rok 2002 z zespołem Jaguara. Wieloletnie starty i 353 dni jazd testowych to doświadczenie, które chce wykorzystać Sauber Team. Hiszpan ostatnio występował w wyścigu F1 w sezonie 2006, zastępując Juana Pablo Montoy’ę w bolidzie McLarena podczas GP Brazylii.
Zawsze wierzyłem, że otrzymam jeszcze jedną szansę. Czekam na sezon z zespołem Petera Saubera, który stanowi nieodłączny element Formuły 1 od 1993 roku – powiedział Pedro de la Rosa.
Peter Sauber dodał – Najważniejsze oczywiście jest dostarczenie naszym kierowcom dobrego samochodu. Jestem zadowolony z postępów prac w tej dziedzinie mimo trudnego okresu niepewności jaki mamy za sobą.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: