Paula Lazarek

Sara Price marzy o Dakarze i chce wprowadzić więcej kobiet do motorsportu

Sara Price jest kobietą, która pokonuje stereotypy płciowe i tworzy historię. Można śmiało powiedzieć, że jeśli chodzi o Sarę Price, zawsze oczekuj nieoczekiwanego.

Sara Price, od czego w ogóle zacząć? Możemy opowiedzieć o jej czasach w motocrossie i X Games, rywalizacji w konkursach piękności, wyścigach stadionowych superciężarówek, tworzeniu własnej firmy odzieżowej, czy ściganiu się w pierwszej w historii serii elektrycznych off-roadów: Extreme E.

Sara wzięła udział w każdym możliwym rodzaju wyścigów:

Właściwie zaczęłam od jazdy konno, a potem w bożonarodzeniowy poranek dostałam swój pierwszy dirt bike, w wieku ośmiu lat. Na tor poszłam z bratem, rodzice nie wiedzieli co zrobić z moją energią. Kazali mi cały dzień robić okrążenia na torze dla dzieci i nie zsiadałam z motocykla, dopóki nie zabrakło mi benzyny. Więc powoli zaczęłam wspinać się po szczeblach. Pierwszy wyścig motocrossowy, w którym wzięłam udział, wygrałam. Wtedy uzależniłam się. Całym moim marzeniem było być częścią Monster Energy Kawasaki i ostatecznie do tego doszło. W wieku 16 lat zostałam profesjonalistką, ścigałam się na X Games i wygrywałam, stając się jak dotąd najbardziej utytułowaną amatorką motocrossową. To była szalona podróż. Potem zmieniłam czapki i zaczęłam ścigać się na czterech kołach. I znów wspinałam się po szczeblach kariery, a teraz, to dość szalone, jestem mistrzynią Baja w specyfikacji Trophy Track, a także ścigam się dla takich zespołów jak Chip Ganassi Racing.

Sara zdaje się dominować w każdym sporcie, którego dotyka, i nigdy nie odmawia okazji. Kiedy przyjaciel poprosił ją o przysługę, aby została kaskaderką w reklamie Superbowl, nie mogła odmówić. 

Sara Price Offroad shoot - for social media usage.

Pojawiłam się, nie mając pojęcia o tej branży. Całą noc filmowałam i jeździłam na motocyklu. I tak się to zaczęło. Rozeszły się wieści o mnie i ciągle mnie zatrudniano do pracy. Potem, kiedy zaczęłam ścigać się samochodami, pojawiła się praca związana z samochodami. Teraz kaskaderstwo jest dużą częścią mojego życia.

Jej ostatnią przygodą było ściganie się w serii Extreme E 2021 jako pierwsza kobieta-kierowca Chip Ganassi Racing. Wyścigi z serii Extreme E odbywają się w odległych zakątkach świata, aby pokazać obszary dotknięte zmianami klimatycznymi i promować odpowiedzialność za środowisko, a także wprowadzić rewolucyjny sposób ścigania. 

Sara Price Offroad shoot - for social media usage.

Po raz pierwszy bierzemy sporty motorowe i wykorzystujemy je do aktywowania zainteresowania zmianami w środowisku naturalnym i pokazania, co możemy zrobić, aby świat był lepszy. Ścigamy się elektrycznymi SUV-ami. Jestem w programie Hummer EV z Chip Ganassi Racing i to naprawdę ruszyło. Czuję, że jest to obecnie szczytowe osiągnięcie terenowych sportów motorowych”. Najnowocześniejszy wygląd zewnętrzny Odyssey 21 jest modyfikowany z każdym zespołem. Segi TV Chip Ganassi Racing nawiązał współpracę z GMC Hummer, aby stworzyć pierwszą na świecie całkowicie elektryczną superciężarówkę. „Jeśli uda im się wydobyć dystans z baterii, zdecydowanie myślę, że to przyszłość.

Extreme E tworzy historię nie tylko dzięki swojej zrównoważonej misji i samochodom elektrycznym, ale także dzięki innowacyjnemu zespołowi, w którym znajdują się zarówno kobiety, jak i mężczyzni, co zwiększa możliwości odkrycia kobiet w społeczności wyścigowej. 

Sara Price Offroad shoot - for social media usage.

W tej chwili, w naszych czasach sportów motorowych, byłam zwykle jedną z niewielu kobiet na linii startu lub w mojej klasie, czy gdziekolwiek startowałam. Teraz pojawia się coraz więcej zawodniczek. Extreme E jest w stanie zapewnić kobietom to samo miejsce, co ich kierowcy płci męskiej. To niesamowite dać kobietom tę okazję, by w końcu miały szansę zabłysnąć.


 Bycie kobietą w świecie sportów motorowych może być trudne. Na początku swojej kariery Sara zaczynała jako „ta dziewczyna” na linii startu. 

Kiedy zaczęłam spuszczać głowę i naprawdę ciężko pracować i zdobywać szacunek jako prawdziwa zawodniczka, nie byłam już „tą dziewczyną”, mówiono już „och, Sara tu jest”. Lepiej się postarajmy”. Fajnie było zobaczyć to przejście. Teraz, gdy przyjeżdżam w różne miejsca, ludzie nie patrzą na mnie jak na jakąś dziewczynę, ludzie patrzą na mnie jak na Sarę i myślą: „Lepiej być na szczycie, bo ona będzie zagrożeniem”. To niesamowite, że w ten sposób zyskuje się szacunek konkurencji.

Sara rzuciła sobie wyzwanie, by zawalczyć o szacunek, na jaki zasługiwała i by była postrzegana jako prawdziwa rywalka. Teraz, gdy już to ma i ściga się w Extreme E, jest gotowa wprowadzić więcej kobiet do zmieniającego życie sportu.

W momencie, gdy zakładasz kask, jesteś tylko kierowcą. Nie ma znaczenia, czy jesteś chłopakiem czy dziewczyną. Jeśli chodzi o wyścigi samochodowe lub jakiekolwiek, gdzie siadasz za kierownicą, nie ma absolutnie żadnej różnicy. I to jest w tym całkiem niesamowite.

Teraz, gdy Extreme E zwraca uwagę na zrównoważone zespoły wyścigowe i uwzględniające płeć, rozmawialiśmy z Sarą o tym, czego świat off-roadowy potrzebuje, żeby rozwijać się i stać się sportem głównego nurtu

Naprawdę chciałabym móc nawiązać kontakt z odpowiednimi ludźmi, aby wprowadzić do sportu więcej firm z głównego nurtu, skoncentrowanych na kobietach. Jest tak wiele sposobów na przyciągnięcie uwagi, które mogą uczynić nasz sport lepszym, wykorzystując fakt, że jesteśmy ostrymi dziewczynami. Myślę, że branża off-roadowa trochę oderwała się od głównych rynków. Jeśli istnieje sposób na przyciągnięcie ich uwagi, który może dotrzeć do kobiet na całym świecie, na przykład za pomocą magazynu Marie Claire lub Vogue, może to dać dziewczynom nadzieję na całym świecie.

Chcę pojechać na Dakar. Trochę trenowałam i robię wszystko, żeby to urzeczywistnić. Więc to jest to. Amerykanom jest trochę trudniej się tam dostać. Tak więc to wyzwanie, żeby się tam dostać, ale taki jest cel.

Kiedy ktoś usłyszy o Sarze Price, prawdopodobnie dość często usłyszy „mistrzyni” lub „pierwsza w historii”. Jest kobietą, która tworzy historię na prawo i lewo, i nic jej nie powstrzyma. Niezależnie od tego, czy będzie to samochód elektryczny, czy gazowy, Sara pozostanie Kobietą Prędkości w branży sportów motorowych. Jest nie do powstrzymania, a końca nie widać.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze