Samochody koncepcyjne Hyundaia. Tak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji?

Niedawno Hyundai pokazał najnowszy koncept elektryczny Prophecy. W ostatnich latach producent pokazał szereg samochodów koncepcyjnych, które zapowiadały design przyszłych modeli produkcyjnych. Widzieliście je wszystkie?

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku zadebiutował Hyundai i-oniq, elektryczny sportowy hatchback ze zwiększającym zasięg silnikiem benzynowym. Zaprojektowany i opracowany w Europejskim Centrum Badawczo-Rozwojowym Hyundai, był pierwszym samochodem z charakterystycznym dla marki kaskadowym grillem.

 

Samochody koncepcyjne Hyundaia

Koncepcyjny Hyundai Intrado został zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2014 roku. Nazwa Intrado pochodzi od dolnej części skrzydła samolotu, która charakteryzuje się minimalną liczbą detali i wydajną aerodynamiką.

Samochody koncepcyjne Hyundaia

Podczas Międzynarodowy Salon Samochodowy w Paryżu w 2016 roku Hyundai zaprezentował RN30, wyścigowy koncept inspirowany sportami motorowymi.Charakterystycznym elementem designu nadwozia RN30 są unoszące się nad każdym kołem błotniki, które w połączeniu z bocznymi listwami progowymi poprawiają właściwości aerodynamiczne, jednocześnie sprawiając wrażenie, że samochód jest przyssany do toru.

Samochody koncepcyjne Hyundaia

Futurystyczny koncept FE Fuel Cell był krokiem naprzód w rozwoju pojazdów napędzanych wodorem. Samochód zadebiutował podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2017 roku. W minimalistycznym stylu zaprojektowany został stylowy tylny spojler ze zintegrowanymi wlotami powietrza, który poprawia aerodynamikę dzięki inteligentnej inżynierii.

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 2018 roku Hyundai zaprezentował samochód koncepcyjny Le Fil Rouge. Le Fil Rouge posiada nadwozie typu fastback. Projektanci Hyundai osiągnęli wyjątkowe proporcje samochodu dzięki dużemu rozstawowi osi, dużym kołom i krótkim zwisom. 

Samochody koncepcyjne Hyundaia

Hyundai zaprezentował elektryczny koncept 45 na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie w 2019 roku. Charakter 45 wyraża się przez zwarte nadwozie oraz aerodynamiczny i lekki design inspirowany samolotami z lat dwudziestych. Nazwa samochodu częściowo nawiązuje do kątów o nachyleniu 45 stopni, które definiują sylwetkę samochodu w kształcie rombu.

Samochody koncepcyjne Hyundaia

Podczas zeszłorocznej imprezy AutoMobility LA Hyundai zaprezentował innowacyjny koncept hybrydowego SUV-a o nazwie Vision T.  przeciwieństwie do obecnych na rynku kompaktowych SUV-ów, Vision T zaprojektowano z zastosowaniem wielu kątów ostrych i krawędzi, w celu stworzenia wyraźnego kontrastu pomiędzy eleganckimi liniami, a atletyczną sylwetką klina.

Samochody koncepcyjne Hyundaia

 

 

Najnowsze

Rolls-Royce wznawia produkcję. Data nie jest przypadkowa

Dokładnie 116 lat temu w Manchesterze spotkali się panowie Rolls i Royce. Stworzony przez nich Rolls-Royce Motor Cars choć zmienił świat motoryzacji i luksusu, to w trakcie swojej historii musiał zmierzyć się z wieloma kryzysami i trudnościami, przez które przechodził świat.

Panowie Rolls i Royce dzielili wizję stworzenia niezwykłej przyszłości dla motoryzacji. Inżynierem Henrym Roycem kierował perfekcjonizm oraz wysoka etyka pracy, które potem stały się filarem filozofii Rolls-Royce’a „Take the best that exists and make it better”. Arystokrata Charles Rolls był znakomitym kierowcą, doświadczonym w sprzedaży zagranicznych samochodów. Jego partner biznesowy, Claude Johnson, przyjął stanowisko dyrektora zarządzającego biznesu Rollsa i Royce’a, czym umocnił reputację młodej firmy. 

Podczas swojej 116-letniej historii założona przez obu panów firma zmagała się z wyjątkowymi wyzwaniami i trudnościami. Jeszcze w fazie wczesnej młodości, Rolls-Royce przetrwał największą pandemię XX wieku – ospę Hiszpankę. Dekadę później oparł się Wielkiemu Kryzysowi, który spustoszył światową gospodarkę. W ciągu następnych lat firma radziła sobie w czasie kryzysów ekonomicznych i politycznych w kraju i na świecie uosabiając spokój i stałość w burzliwym świecie.

Rolls-Royce wznawia produkcję. Data nie jest przypadkowa

Dla obecnego pokolenia rodziny Rolls-Royce’a praca z domu jest nowym doświadczeniem. Jednakowoż dla Sir Henry’ego Royce’a była normą. W rzeczywistości kilka z jego najważniejszych projektów powstało w prywatnym studio w jego domu – Elmstead – we wsi West Wittering, zaledwie 8 mil od współczesnej fabryki i głównego biura firmy.

Najwyraźniej dla Royce’a praca w ciszy i samotności, z dala od zgiełku biura i fabryki, była bardziej inspirująca i kreatywna. Znana jest historia, gdy pewnego dnia, podczas przechadzki po pobliskiej plaży, naszkicował na piasku przy pomocy laski wstępny projekt silnika lotniczego serii R. Stworzony w następstwie silnik Merlin zdobył uznanie jako napęd dla legendarnych myśliwców Supermarine Spitfire. 

Rolls-Royce wznawia produkcję. Data nie jest przypadkowa

Domowe studio Royce’a było również miejscem narodzin innego, mniej znanego silnika, chociaż i on zajmuje ważne miejsce w annałach osiągnięć lotnictwa.

W 1919 roku silnik Eagle VIII napędzał pierwszy w historii przelot nad Atlantykiem z St John w Nowej Fundlandii do hrabstwa Galway w Irlandii. Za sterami zasiedli brytyjscy awanturnicy: kapitan John Alock oraz porucznik Arthur Brown. W 2019 roku Rolls-Royce Motor Cars upamiętnił setną rocznicę ich zadziwiającego czynu oraz silnika, który to umożliwił, w formie limitowanej do 50 sztuk kolekcji samochodów Wraith Eagle VIII.

Rolls-Royce wznawia produkcję. Data nie jest przypadkowa

Najnowsze

McLaren odsłania tajemnice niezwykłych osiągów McLarena Speedtail

Po ogłoszeniu informacji, że Speedtail – najszybszy McLaren w historii – z sukcesem zakończył w USA testy osiągając ponad 30 razy maksymalną prędkość 403 km/h, inżynierom McLarena zadawano najczęściej następujące pytanie - jak to się dzieje, że Speedtail jeździ aż tak szybko?

Napęd M840TQ składa się z 4.0-litrowego silnika spalinowego oraz napędu elektrycznego, które wspólnie wytwarzają moc 1070 KM i maksymalny moment obrotowy 1150 Nm. Silnik V8 jest wyposażony w technologię, która wyewoluowała z pierwszego hybrydowego modelu McLarena, legendarnego McLarena P1™. Nowy system wlotu powietrza, ulepszone chłodzenie głowic cylindrów oraz przekonstruowana konstrukcja tłoków dają benzynowej części napędu Speedtaila 757 KM oraz 808 Nm.

Silnik elektryczny, który wykorzystuje technologię rodem z Formuły E, wytwarza moc ponad 230 kW. Speedtail jest wyposażony w instalację zdolną do chłodzenia i wykorzystania odzyskanej energii – spośród wszystkich samochodów z silnikiem elektrycznym produkowanych seryjnie. Moc dostarczana przez silnik wynosi 8,3 kW/kg, czyli dwa razy więcej, niż wynosi średnia dla samochodów sportowych.

Cylindryczna cela o pojemności 1647 kWh jest tak mała, że zapewnia najlepszy stosunek mocy do wagi na rynku. Myśl techniczna McLarena poszła tak do przodu, że, w porównaniu z akumulatorem modelu P1™, stosunek ten jest czterokrotnie wyższy i wynosi 5,2 kW/kg, czyli 270 kW.

McLaren odsłania tajemnice niezwykłych osiągów McLarena Speedtail

McLaren wykorzystał bezprzewodową technologię do zarządzania ładowaniem baterii w czasie, gdy Speedtail nie jest używany. Dzięki temu napęd elektryczny jest gotowy wspierać silnik benzynowy od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce. System zarządzający ładowaniem posiada wbudowany system pozycjonujący, który pomaga ustawić auto dokładnie nad matą ładującą (Speedtail ładowany jest bezprzewodowo). Poziom naładowana wyświetlany jest na desce rozdzielczej oraz w specjalnej aplikacji.

Najnowsze

Volkswagen ponownie przedłuża czas gwarancji z powodu koronawirusa

Marka Volkswagen Samochody Osobowe przedłuża o trzy miesiące czas obowiązywania gwarancji na nowe samochody. Dotyczy to wszystkich aut produkowanych w Europie lub z przeznaczeniem na europejski rynek.

Z powodu pandemii koronawirusa w wielu krajach wciąż jest zamkniętych wiele autoryzowanych serwisów. Z tego powodu niektórzy nasi klienci nie mogli skorzystać w oznaczonym czasie z warunków gwarancji” – powiedział Jürgen Stackmann, Członek Zarządu ds. Sprzedaży, Marketingu i Obsługi Posprzedażnej Marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Cieszymy się, że poprzez trzymiesięczne wydłużenie obowiązywania gwarancji możemy bez zbędnej biurokracji zaoferować naszym klientom bezpośrednią pomoc.

Jest to jednorazowe i dobrowolne działanie, mające na celu pomoc klientom w wyjątkowej sytuacji spowodowanej pandemią Covid-19. Obowiązuje ono na całym świecie i dotyczy wszystkich samochodów, które zostały wyprodukowane w Europie albo z przeznaczeniem na europejski rynek.

Najnowsze

Mercedes powoli uruchamia produkcję w fabrykach

Ruszają fabryki Mercedesa po przerwie spowodowanej pandemią COVID-19. Pracują już zakłady w Untertürkheim, Berlinie, Hamburgu, Sindelfingen i Bremie. W tym tygodniu ruszają zakłady w Sebes/Cugir (Rumunia), Kecskemét (Węgry), Tuscaloosa (USA) i najnowsze dziecko w rodzinie – fabryka silników Mercedesa w Jaworze.

Po kilku tygodniach przymusowego postoju, reaktywacja pracy w fabrykach ma charakter elastyczny, uwzględniający bieżące zmiany.

Frank Deiß, szef działu produkcji układów napędowych Mercedes-Benz Cars – Nasze zakłady produkujące układy napędowe zaopatrują fabryki Mercedesa na całym świecie. Aby utrzymać niezbędne zdolności produkcyjne, w ubiegłym tygodniu stopniowo wznowiliśmy działalność w zakładach w Hamburgu, Berlinie i Untertürkheim.

Od dziś produkcję wznowiła fabryka silników w Jaworze.

-Mieliśmy niespełna miesięczną przerwę w produkcji. W tym czasie budowa fabryki baterii szła pełną parą, optymalizowaliśmy też systemy produkcji i montażu oraz doskonaliliśmy zabezpieczenia epidemiologiczne dla pracowników. Od dziś Jawor znowu produkuje – cieszy się dr Ewa Łabno-Falęcka z Mercedesa. – W celu ochrony pracowników podjęliśmy wszelkie środki bezpieczeństwa, jak standardy higieny, przepisy mające na celu zachowanie minimalnej odległości oraz stosowanie masek zakrywających usta i nos.

Najnowsze