Samochody elektryczne trzech generacji
30 marca zostanie otwarta w Zwickau publiczna e-stacja, czyli stacja ładowania pojazdów elektrycznych. Znajduje się przed muzeum Augusta Horcha.
Slaby-Beringer z 1923 roku |
![]() |
fot. audi.press-bank.pl
|
Prąd zasilający stację pobierany jest z instalacji solarnej. Podczas uroczystego otwarcia Audi AG zaprezentuje pojazdy elektryczne – i to należące do trzech generacji.
Perłą w ekspozycji jest pochodzący z 1923 roku Slaby-Beringer, jeden z pierwszych samochodów elektrycznych, jakie powstały. Wyposażony w 24-woltowy akumulator, generował moc 3 KM i mógł osiągnąć prędkość 40 km/h.
W marcu 1990 roku w Genewie zaprezentowano Audi 100 Avant Duo, powstałe z wykorzystaniem nowej technologii hybrydowej. Przednią oś napędzał pięciocylindrowy silnik benzynowy o mocy 136 KM, natomiast tylną – silnik elektryczny o mocy 12 KM.
Audi 100 Avant Duo będzie kolejnym modelem prezentowanym w Zwickau.
Audi 100 Avant Duo z 1990 roku |
![]() |
fot. audi.press-bank.pl |
Audi korzysta obecnie z technologii hybrydowej, produkując modele A6 hybrid, A8 hybrid i Q5 hybrid quattro, równocześnie jednak inwestuje w rozwój pojazdów napędzanych elektrycznie, a zdolnych do pokonywania długich dystansów. Tzw. modele e-tron będą dostępne dla szerszej publiczności w dniu otwarcia ekspozycji. Odwiedzający będą mogli skorzystać z jazdy próbnej na jednym z trzech modeli Audi A1 e-tron lub Audi A3 e-tron.
Stacja ładowania pojazdów elektrycznych to część wspólnego projektu zakładów Stadtwerke Zwickau i Zachodniosaksońskiej Wyższej Szkoły w Zwickau, który z kolei przynależy do programu rządowego „Elektromobilność“. Program ma wspierać elektromobilność w całych Niemczech. Audi, jak i inne koncerny i przedsiębiorstwa, m.in. Porsche i MAN, bierze udział w przedsięwzięciu, którego celem jest wprowadzenie ponad 250 tysięcy samochodów elektrycznych na drogi Bawarii i Saksonii do 2020 roku.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: