Samochód Roku 2013 – znamy finalistów
Wiemy już, jakie samochody staną do rywalizacji o tytuł Samochodu Roku 2013. Będą to Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes klasy A, Peugeot 208, Renault Clio IV, Subaru BRZ/Toyota GT86, Volkswagen Golf i Volvo V40. W tym roku dominują samochody kompaktowe.
Dwa lata temu zwyciężył Nissan Leaf, rok temu – Opel Ampera, czyli laury zbierały samochody elektryczne. Tym razem jest inaczej. Który model ostatecznie zwycięży, dowiemy się 4 marca na salonie samochodowym w Genewie.
Volkswagen Golf – jeden z faworytów rywalizacji |
![]() |
fot. Volkswagen
|
Konkurs ma już blisko 40-letnią tradycję. Punkty są przyznawane przez międzynarodowe jury składające się z 59 dziennikarzy motoryzacyjnych (wśród nich – dwóch Polaków). Każdy sędzia nie może przyznać jednemu modelowi (bez podziału na gatunki i klasy) nie więcej niż 10 punktów. Warunkiem jest premiera w bieżącym roku, dostępność na co najmniej pięciu europejskich rynkach i przewidywana sprzedaż na poziomie nie niższym niż 5 tysięcy sztuk w skali roku.
W gronie ścisłych faworytów wymienia się Subaru BRZ/Toyotę GT86 i Volkswagena Golfa.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Ja kupowałem ostatnio dla żonki 208 pięciodrzwiowe za 4-5 k taniej (końcówka rocznika) i jak na razie Luba jest bardzo zadowolona. Dobre spalanie, mieści się spokojnie na parkingach i jak potrzeba to dociśnie;) Liczę na niego.