Karolina Chojnacka

„Samochód jedyny w swoim rodzaju”. Zgadniesz, który producent jest specjalistą w spełnianiu życzeń klientów?

Spełnianie osobistych życzeń klientów odgrywa ważną rolę w globalnej ofercie producentów samochodów. Teraz pewna firma planuje w jeszcze większym stopniu odpowiadać na życzenia i potrzeby swoich klientów, wprowadzając nową, znacznie szerszą gamę produktów oraz usług. O kim mowa?

O Porsche! Producent samochodów sportowych wprowadzą nowa gamę produktów i usług, która obejmuje zróżnicowane opcje indywidualizacji sportowych aut Porsche i pozwala przekształcić je w niepowtarzalne, jedyne w swoim rodzaju egzemplarze. Porsche wzbogaca możliwości personalizacji poszczególnych komponentów bezpośrednio w konfiguratorze samochodów, uzupełnia też swoją ofertę dla nowych, używanych i klasycznych modeli o gamę części z rodziny Performance. W ramach strategii współtworzenia producent sportowych aut proponuje również nową interpretację legendarnego programu Sonderwunsch z końca lat 70. W przyszłości umożliwi to projektowanie zindywidualizowanych, unikatowych samochodów – współtworzonych przez klienta i profesjonalnie budowanych przez Porsche.

Obecnie gama opcji indywidualizacji dla nowych pojazdów sięga od osobistych konsultacji z klientem w fazie konfiguracji aż po realizację niewielkich, ograniczonych serii specjalnych. Liczne akcesoria i opcje modernizacji aut klientów Porsche oferuje też w ramach programu Tequipment. Aktualna oferta dla właścicieli samochodów klasycznych koncentruje się z kolei na dostarczaniu części zamiennych oraz fabrycznych renowacjach. Teraz producent samochodów sportowych z siedzibą w Stuttgarcie-Zuffenhausen znacząco poszerza swoją ofertę we wszystkich tych obszarach biznesowych.

Bardziej osobiste niż kiedykolwiek wcześniej

Porsche Exclusive Manufaktur sukcesywnie poszerza gamę produktów, które można indywidualizować i personalizować. W przyszłości będzie ona obejmować znacznie więcej pozycji, takich jak różne opcje oklejania nadwozia, indywidualne numery startowe, nadruki na dywanikach, podświetlane osłony progów drzwi czy projektory logo umieszczone w drzwiach samochodu. Klienci będą mogli zostać projektantami na etapie składania zamówienia.

Opcje personalizacji obejmują indywidualne aspekty projektu, takie jak kolory, logo, napis i tekst. Korzystając z cyfrowej aplikacji w konfiguratorze samochodów Porsche, można zdefiniować własne wzornictwo różnych komponentów. Klienci mogą na przykład zamówić własny podpis na elementach w kabinie pojazdu, takich jak wykończona skórą osłona konsoli środkowej. Ofertę uzupełniają spersonalizowane oklejenia i naklejki na wybranych panelach karoserii oraz indywidualne odcienie obręczy kół.

Porsche spełnia życzenia klientów
Porsche spełnia życzenia klientów, fot. materiały prasowe / Porsche

Nowe komponenty dla modeli GT oraz pojazdów klasycznych

Liczne komponenty dla nowych, używanych i klasycznych modeli Porsche będzie oferować w ramach nowej oferty części Performance. Gama produktów Tequipment przeznaczonych dla nowych i używanych Porsche jest skierowana do kierowców, którzy są entuzjastami sportów motorowych oraz uczestnikami amatorskich wyścigów.

Porsche Classic zaoferuje im nowe projekty z historycznymi akcentami, rozwiązania poprawiające osiągi, a także produkty lifestyle’owe – zarówno dla youngtimerów, jak i aut zabytkowych. Pozwolą one podnieść osiągi klasycznych pojazdów albo poprawić ich codzienną użyteczność. Za pomocą dwóch pokazowych egzemplarzy Porsche Cayenne pierwszej generacji oddział Porsche Classic zaprezentuje możliwości dodatkowych opcji indywidualizacji stworzonych z myślą o aktywnościach na świeżym powietrzu oraz podróżowaniu poza utwardzonymi szlakami.

Współczesne i klasyczne samochody sportowe jako unikatowe egzemplarze tworzone zgodnie z wizją właściciela

W ramach strategii współtworzenia (ang. co-creation) Porsche wprowadza również nową interpretację swojego legendarnego programu Sonderwunsch z końca lat 70. W przyszłości umożliwi to projektowanie zindywidualizowanych, unikatowych egzemplarzy – współtworzonych przez klienta i profesjonalnie budowanych przez Porsche. Poszerzenie tej oferty dzieli się na trzy obszary: zamówienia fabrycznego (z myślą o wdrożeniu indywidualnych życzeń klienta w zakresie kolorów i materiałów bezpośrednio w produkcji) oraz realizowanych później obszarów zamówienia pofabrycznego oraz wprowadzania unikatowych rozwiązań.

Podczas gdy zamówienia pofabryczne również dotyczą indywidualnych kolorów i materiałów, unikatowe rozwiązania to nowy projekt techniczny. W zależności od wieku danego samochodu realizacją zajmują się tu eksperci techniczni z Porsche Exclusive Manufaktur lub specjaliści Porsche Classic.

Najnowsze

Paula Lazarek

Lubisz simracing? Wiemy, gdzie w tym roku odbędą się turnieje w Polsce!

Simracing to trend w sportach motorowych, w którym profesjonaliści, amatorzy oraz początkujący gracze biorą udział w wirtualnych wyścigach. Czy to na komputerze, czy na konsoli do gier – prawdziwe wyścigi są tu symulowane tak wiernie, jak to tylko możliwe.

MW Group udostępnia platformom simracingowym dane pojazdów, dzięki czemu uwzględniane są nawet takie zmienne jak ilość paliwa czy zużycie opon. Trakcja, przyczepność, właściwości jezdne – wszystko jest tu możliwie najbardziej realistyczne. Dlatego też w wyścigach biorą udział nawet zawodowi kierowcy wyścigowi, w tym oczywiście kierowcy fabryczni BMW.

Zaangażowanie w e-sport oferuje BMW zupełnie nowe punkty styczności z dynamiczną i szybko rosnącą społecznością. E-sport jest więc ważnym obszarem przyszłych działań marketingowych BMW.

Firma ma również silną reprezentację w simracingu i włączyło BMW SIM Racing jako niezależny filar do swojego programu sportów wyścigowych. Zawody o puchar BMW SIM przyciągają najlepszych simracerów na świecie, którzy walczą o zwycięstwa, tytuły i atrakcyjne nagrody pieniężne w wirtualnych samochodach wyścigowych BMW. W 2021 r. po raz pierwszy na starcie pojawią się drużyny BMW SIM Racing: BS+COMPETITION, G2 Esports, Team GB i Team Redline reprezentują BMW na różnych platformach symulacyjnych.

Od 25 maja rusza polska seria turniejów. W tym roku zawody simracingowe odbędą się u 14 dealerów. Do przeprowadzenia wyścigów służyć będzie specjalnie zmodyfikowana przyczepa z zainstalowanymi w środku symulatorami. Ponadto w każdym dealerstwie na trasie imprezy pojawią się wyprodukowane specjalnie na potrzeby tej imprezy BMW M4 Competition i BMW M3 Competition. Wszyscy zwycięzcy turniejów dealerskich automatycznie zakwalifikują się do regionalnego finału simracingu, który odbędzie się 22 i 23 października na torze Salzburgring.

Terminarz imprezy:

25-26 majaBMW Bońkowscy, Szczecin/Ustowo
28-29 majaBMW Dynamic Motors, Bydgoszcz
1-2 czerwcaBMW Zdunek, Gdynia
7-8 czerwcaBMW Auto Fus, Białystok
10-11 czerwcaBMW Auto Fus, Warszawa
12 i 14 czerwcaBMW Inchcape, Warszawa
16-17 czerwcaBMW Premium Arena, Łódź
19 i 21 czerwcaBMW ZK Motors, Kielce
23-24 czerwcaBMW Frank Cars, Częstochowa
25-26 czerwcaBMW Sikora, Mikołów
28-29 czerwcaBMW Gazda, Gliwice
1-2 lipcaBMW TEAM, Wrocław
3 i 5 lipcaBMW Inchcape, Wrocław
7-8 lipcaBMW Inchcape, Poznań

Najnowsze

Tak wygląda samochód po zderzeniu z łosiem

Do groźnego zdarzenia z udziałem łosia doszło w Puławach (woj. lubelskie). Zwierzę nagle wybiegło z lasu, doprowadzając do zderzenia z Audi.

Kierujący Audi jechał w stronę Puław, gdy w pewnym momencie, z lasu znajdującego się po prawej stronie drogi, wprost pod samochód wybiegł łoś. Doszło do zderzenia. Zwierzę uderzyło w przednią szybę pojazdu, uszkadzając także dach.

Stado jeleni wbiegło w BMW! Zwierzęta próbowały przeskakiwać nad samochodem

Kierujący Audi 29-latek może mówić o wielkim szczęściu, gdyż największa siła uderzenia skumulowała się na prawej i środkowej części szyby. Mężczyzna doznał ogólnych potłuczeń, ale rany spowodowane przez rozbite szkło okazały się niegroźne. Łoś nie przeżył spotkania z pojazdem.

Dachowanie Seicento po zderzeniu z jeleniem

Pamiętajmy, że dzikie zwierzęta potrafią nagle wtargnąć na jezdnię, która przecina ich utarte ścieżki i trasy. Wiele zwierząt w starciu z samochodami ginie na drogach, tak jak było tym razem. Szczególnie groźne są wypadki z dużymi zwierzętami, takimi jak jeleń czy właśnie łoś. W przeciwieństwie do na przykład zderzenia z dzikiem, nie chronią nas wtedy strefy zgniotu, a zwierzę może nawet wpaść do auta przez szybę, poważnie raniąc podróżnych.

Najnowsze

Paula Lazarek

Kamery Forda uchwyciły ratowników medycznych w pracy. Zobaczcie zwiastun „Lifesavers”!

Tysiące specjalistów i wolontariuszy w Europie realizuje swoje powołanie, pomagając innym – ratując turystów, którzy utknęli w górach, pędząc do płonącego budynku, czy ulicami miast, aby udzielić pomocy medycznej w nagłych wypadkach.

Na ich drodze mógłby stanąć strach i zwątpienie we własne siły, a jednak – bez względu na okoliczności – niezwykli bohaterowie spieszą z pomocą. Ta siła ducha jest głównym tematem nowej serii filmów Ford of Europe, zatytułowanej „Lifesavers” (Ratownicy), której zapowiedzią jest opublikowany właśnie zwiastun.

Przed kamerami znalazły się takie postacie, jak Hiszpanka Sarai, ratowniczka medyczna z Walencji, która dopiero od czterech miesięcy pełni swoją służbę, czy Martin, który założył Wodne Pogotowie Ratownicze w Novych Mlýnach w Czechach w odpowiedzi na liczbę wypadków, do których dochodzi na lokalnych zbiornikach wodnych. W każdym odcinku serii przybliżane są motywację, które pchają do działania te wyjątkowe osoby. Widzimy, jak radzą sobie z presją i co to dla nich znaczy.

Pierwszy pełnometrażowy odcinek serii poświęcony jest działalności Pogotowia Ratunkowego w Walencji i będzie miał swoją premierę 31 maja. W kolejnych pięciu odcinkach będziemy śledzić niesamowite poświęcenie ratowników w Czechach, Francji, Wielkiej Brytanii, Słowenii, a następnie w Niemczech.  

Seria „Lifesavers”

W każdym z odcinków serii kamery Forda uchwyciły trudne codzienne wyzwania, przed którymi stają ratownicy, służąc swoim lokalnym społecznościom. Na cykl składają się:

Odcinek 1: Pogotowie ratunkowe w Walencji, Hiszpania

31 maja 2021 r.

Odcinek 2: Ratownictwo wodne, Czechy

21 czerwca 2021 r.

Odcinek 3: Ratownicy górscy z Derby, Wielka Brytania

12 lipca 2021 r.

Odcinek 4: Straż pożarna z Marsylii, Francja

2 sierpnia 2021 r.

Odcinek 5: Straż pożarna, Słowenia

23 sierpnia 2021 r.

Odcinek 6: Bawarski Czerwony Krzyż, Niemcy

Pojazdy ratunkowe w Europie

Fordy w akcji – Na drugim planie, za plecami bohaterów stoją pojazdy Forda, pomagające im w wykonywaniu ich pracy. Są najważniejszymi narzędziami, pomagającymi europejskim służbom ratowniczym wykonywać ich ciężką pracę, zapewniając na przykład możliwości holownicze i pewność prowadzenia, jakie oferuje Ford Ranger, czy wszechstronność, niezawodność i nieskończone możliwości dostosowania, z których znana jest gama Transita. 

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Robert Kubica i jego zespół po raz kolejny triumfują w ELMS!

Robert Kubica, Louis Delétraz i Yifei Ye, reprezentujący w European Le Mans Series zespół WRT, odnieśli drugie zwycięstwo z rzędu.

Robert Kubica i jego zespół po raz kolejny triumfują w ELMS! Zespół WRT w pięknym stylu wygrał drugą rundę wyścigowej rywalizacji podczas 4-godzinnego wyścigu na torze Red Bull Ring w Austrii.

Polski kierowca niejednokrotnie miał już okazję rywalizować na Red Bull Ring. Na przestrzeni dwudziestu lat Kubica ścigał się tu w ramach różnych serii, między innymi European Renault Eurocup 2000, w Formule 3 i przede wszystkim w Formule 1. Fani Kubicy liczyli, że jego doświadczenie zaprocentuje na krótkim, bo liczącym zaledwie 10 zakrętów torze.

Tym razem Polak wsiadł do prototypu belgijskiego zespołu ORLEN Team WRT jako drugi, zmieniając na fotelu kierowcy Yifeia Ye. Chiński zawodnik startował do wyścigu z piątej pozycji, lecz wyjechał na pobocze i spadł na dziewiątą lokatę, ale udało mu się odrobić straty z pierwszego okrążenia i już po jakimś czasie jechał na czwartym miejscu. Robert Kubica zaliczył sensacyjną zmianę w ulewnym deszczu i udało mu się uzyskać 52-sekundową przewagę nad Franco Colapinto z G-Drive Racing. Na ostatnie 43 minuty wyścigu za kierownicą Oreci zasiadł Louis Delétraz. Colapinto pozostał na torze, ale musiał zjechać po paliwo i wrócił na tor tuż przed Delétrazem. 17 minut przed końcem Szwajcar z ekipy WRT przeprowadził decydujący atak w zakręcie 3. Delétraz przejechał linię mety 21,5 sekundy przed rywalem z G-Drive.

Robert Kubica, opisując swoje wrażenia z jazdy, powiedział:

Zacząłem na suchym torze. Niestety miałem problem na pierwszych 12-15 okrążeniach mojego stintu i nie byłem zadowolony z mojego tempa. Mieliśmy jednak plan dotyczący opon, gdyby zostało sucho, więc patrzyłem perspektywicznie na tempo wyścigowe. Potem się ono poprawiało. Najpierw przyszedł mały deszcz, który przemieszczał się po torze. Potem, gdy już stało się jasne, że nie możemy dłużej jechać na slickach, mieliśmy chaotyczne okrążenie zjazdowe dotyczące tego, na które opony zmienić. Podjąłem decyzję i cieszę się, że zespół się ze mną zgodził. Założyliśmy inne opony. Samochód bezpieczeństwa nam jednak nie pomógł, bo jechanie na zimnych oponach w takich warunkach było jak jazda po lodowisku. Kiedy warunki się poprawiły, najważniejsze dla nas było powiększenie przewagi nad kolejnym zespołem. Myślę, że udało mi się wypracować prawie 50 sekund, ale to nadal nie było wystarczające, gdy Louis przejął samochód. Nie popełniliśmy błędów, podjęliśmy dobre decyzje i wszystko wyegzekwowaliśmy dobrze. Jestem zadowolony. Dowiezienie kolejnego zwycięstwa jest świetnym uczuciem.

European Le Mans Series składa się z sześciu rund odbywających się na europejskich torach Formuły 1 – w Hiszpanii, Austrii, Francji, Belgii oraz Portugalii. Kolejny weekend z European Le Mans Series i trzecia runda zmagań już niebawem – Robert Kubica i pozostali kierowcy rywalizujący w cyklu powrócą do ścigania się w pierwszy weekend czerwca na torze Circuit Paul Ricard we francuskim Le Castellet.

Najnowsze