
Ruszyła produkcja „polskiej” Astry
Po wielu miesiącach przygotowań oraz setkach milionów inwestycji ruszyła produkcja Astry V w gliwickim zakładzie General Motors. Niemiecki producent zebrał już ponad 30 tysięcy zamówień na ten model.
Od kilkunastu godzin z gliwickiej fabryki wyjeżdża już piąta generacja Opla Astry. Polska fabryka będzie zajmować się produkcją na potrzeby światowych rynków. Tutaj również będą produkowane „klony” modelu pod markami Vauxhall, Holden oraz Buick. Brytyjska fabryka w Ellsmere Port zajmie się produkcją modeli przeznaczonych na rynek o ruchu lewostronnym.
Na potrzeby produkcji nowego modelu gliwicka fabryka zwiększyła zatrudnienie o 750 osób. Teraz pracuje tam prawie 4 tys. pracowników w systemie trzyzmianowym. Rocznie z zakładu będzie wyjeżdżać około 130 tys. samochodów, ale fabryka dąży do uzyskania produkcji na poziomie 170 tys. sztuk.
Cała inwestycja w związku z przygotowaniem fabryki do produkcji nowej Astry trwała trzy lata i pochłonęła około 150 mln euro. Powstały trzy dodatkowe hale, zainwestowano w tłocznie i automatyzację spawalni.
Do końca roku gliwicka fabryka wyprodukuje do 30 tysięcy nowy Astr.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: