
Ruszyła produkcja hybrydowego Mercedesa Klasy A
Wykwalifikowani pracownicy zakładów w Rastatt jednocześnie zainicjowali okres „rozkręcenia” produkcji obu wariantów nadwoziowych hybrydowej Klasy A: A250e oraz A250e Limuzyna.
Klasa A z hybrydowym napędem plug-in powstaje na tej samej linii montażowej, co odmiany z tradycyjnymi układami napędowymi. Produkcja aut z różnymi typami napędów może być więc elastycznie dostosowywana do zapotrzebowania, a fabryka pracuje z optymalną wydajnością.
Swoje pierwsze doświadczenia w budowie pojazdów elektrycznych zakłady w Rastatt zdobyły w latach 2014-2017, przy okazji produkcji elektrycznej Klasy B250e, o zasięgu do 230 km.
Rastatt jest wiodącym zakładem produkcji samochodów kompaktowych w ramach globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz. Wytwarzane są tu: Klasa A, Klasa A Limuzynai Klasa B, a także kompaktowy SUV GLA. Sieć produkcji aut kompaktowych obejmuje również fabrykę w Kecskemét na Węgrzech (Klasa A, CLA Coupé, CLA Shooting Brake), chińskie zakłady BBAC (Klasa A Limuzyna, GLA, GLB), fabrykę joint-venture COMPAS w Meksyku (Klasa A Limuzyna, GLB) oraz fabrykę w Hambach we Francji. W przyszłości z taśm montażowych wytwórni w Rastatt i Hambach będą zjeżdżać elektryczne pojazdy Mercedes-Benz oferowane pod marką produktowo-technologiczną EQ.
Nowe kompaktowe modele Mercedes-Benz z hybrydowym napędem plug-in EQ Power oferują zasięg w trybie elektrycznym 70-79 km. Do 2039 r. Mercedes-Benz Cars chce oferować flotę nowych samochodów neutralną pod względem emisji CO2. Firma zakłada, że już w 2030 r. ponad 50% sprzedaży aut osobowych będą stanowić hybrydy plug-in lub pojazdy wyłącznie na prąd.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: