Ruszyła budowa nowego toru w Polsce!

W Małopolsce od lat brakowało obiektu, na którym kierowcy mogliby szkolić swoje umiejętności za kierownicą, czy w bezpiecznych warunkach pojeździć szybciej autem. Już niebawem to się zmieni. Właśnie rozpoczęła się budowa toru Moto Park Kraków - zarówno właściciele samochodów jak i motocykli będą mieli miejsce, o którym od dawna marzyli.

Moto Park Kraków to nowa inicjatywa kierowcy rajdowego Michała Kościuszko, v-ce mistrza świata JWRC, który prowadzi swoją szkołę doskonalenia techniki jazdy. Obiekt szkoleniowo-eventowy usytuowany będzie przy ulicy Rzepakowej. Na jego terenie zlokalizowany będzie tor o długości, w zależności od konfiguracji 800-1200 metrów, trzy płyty poślizgowe, odcinek szutrowy, sale szkoleniowe oraz hala eventowa o powierzchni 400 metrów kw.

Niebawem planowane jest wejście w życie przepisów obligujacych wszytkich nowych kierowców do odbycia jazd doszkalających w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy. Moto Park Kraków to odpowiedź na naturalne zapotrzebowanie mieszkańców Krakowa na tego typu kursy. Dzięki dogodnej lokalizacji i przemyślanemu projektowi, obiekt gotowy będzie do obsłużenia nie tylko kierowców z Krakowa, ale również z całego województwa. Na terenie ośrodka planowane jest także rozgrywanie zawodów sportowych, organizowanie zlotów i wszelkich wydarzeń o charakterze motoryzacyjnym.

– W Krakowie brakowało miejsca, gdzie w bezpiecznych warunkach można było potrenować jazdę samochodem, motocyklem czy gokartem. Jako kierowca rajdowy i wieloletni uczestnik rajdów WRC od dawna marzyłem, żeby powstał tu obiekt o funkcjonalności moto parku. Chciałbym, abyśmy w miłej, piknikowej atmosferze mogli sprawdzić możliwości swojego pojazdu, podszkolić swoje umiejętności, czy po prostu szybciej pojeździć. Moto Park Kraków powinien w najbliższym czasie stać się miejscem spotkań wszystkich entuzjastów motoryzacji. Dzięki zaangażowaniu wielu ludzi oraz przychylności władz Miasta Krakowa już niedługo będziemy mogli cieszyć się pierwszym tego typu ośrodkiem w historii naszego miasta – mówi Michał Kościuszko (Szkoła Jazdy Michała Kościuszko).

Zakończenie budowy Moto Parku Kraków przewidziano na koniec 2016 roku. W ramach działalności obiektu planowane jest regularne zapraszanie kierowców na dni otwarte oraz organizowanie na nim wielu motoryzacyjnych eventów. Do dyspozycji gości będzie m.in. jedyna w Polsce płyta poślizgowa typu „S”. Na torze szutrowym będzie można z kolei pojeździć quadem czy samochodem 4×4. Tutaj też odbywać się będą szkolenia z doskonalenia techniki jazdy, które poprowadzą licencjonowani instruktorzy Szkoły Jazdy Michała Kościuszko.

W planach jest również uruchomienie toru kartingowego, na którym zorganizowana zostanie akadamia dla przyszłych kierowców.

Już od dziś postępy na placu budowy można śledzić na profilu FB: www.facebook.com/motoparkkrakow

Najnowsze

BMW C Evolution – nowy skuter elektryczny

Bawarski producent coraz mocniej inwestuje w segment pojazdów zasilanych elektrycznie. Po linii samochodów przyszedł czas na jednoślady. Właśnie zaprezentowano nową serię skuterów o nazwie C Evolution.

Nowy skuter BMW C Evolution będzie oferowany w dwóch wersjach. Pierwsza będzie oznaczona jako Long Range. Zastosowano w niej baterię wyprodukowaną w tej samej technologii, co w modelu i3. Akumulator o pojemności 97 Ah pozwala na przejechanie 160 km. Maksymalna moc jednostki to 26 KM, która chwilowo może zostać podniesiona do 47 KM. Prędkość maksymalna to 130 km/h. Od 0 do 50 km/h rozpędza się w 2,8 sekundy. 

Drugi wariant ma spełniać wymogi obwarowane przepisami dotyczącymi kategorii A1. Moc maksymalna ciągła wynosi 15 KM, a prędkość maksymalna to 120 km/h. Na pełnym ładowaniu przejedzie około 100 km. 

Lista seryjnego wyposażenia zawiera wielofunkcyjny wyświetlacz TFT, światła LED do jazdy dziennej, kierunkowskazy LED, komputer pozwalający wybrać kilka trybów jazdy, ABS oraz hamowanie z odzyskiwaniem energii. Pod siedzeniem można schować pełnowymiarowy kask. 

Oficjalna prezentacja C Evolution już za dwa tygodnie podczas Paris Motor Show 2016. Producent nie ujawnił jeszcze cen, ale można się spodziewać, że wyniosą one co najmniej 15 tys. euro.

Najnowsze

Starsze pokolenie driftuje Focusem RS

Kilka miesięcy temu jeden z blogerów posadził za kółkiem nowego Forda Focusa RS swoją mamę. Teraz przyszedł czas na kolejny krok i kolejne pokolenie – dziadków i babcie.

Nowy Ford Focus RS został wyposażony w tryb „Drift Mode”, który ułatwia driftowanie. Pod warunkiem, że mamy wystarczająco dużo miejsca na taki manewr. Przekonał się o tym boleśnie jeden z właścicieli tego samochodu. 

Kilka miesięcy temu pewien bloger postanowił posadzić za kółkiem Focusa RS swoją mamę, która spróbowała swoich sił w drifcie. 

Zobaczcie, jak jej wyszła zabawa.

Z okazji niedawnego święta, które odbyło się niedawno w USA, ekipa Donut Media postanowiła zaprosić za kółko kilku inżynierów Forda wraz ze swoimi dziadkami. Sprawdzili, czy starsze pokolenie poradzi sobie z nowoczesną funkcją w Fordzie. 

Zobaczcie, jak się bawili.

 

Najnowsze

Oto Gymkhana numer 9!

Ken Block wraca do gry. Po wielkobudżetowej produkcji w Dubaju, wyprodukowanej w zeszłym roku przyszedł czas na coś bardziej "swojskiego". Tym razem jego szalone popisy nakręcono w klimacie industrialnym.

Twórca nowej części powiedział podczas prezentacji nowego filmu, że planował wrócić do korzeni w dziewiątej części produkcji. Szczególnie, że tym razem jego wyczyny odbywały się przy użyciu Forda Focusa RS RX, którym na co dzień startuje w zawodach z serii World Rallycross. 

Najnowsza maszyna Kena Blocka powstała w garażu firmy M-Sport. Maksymalnie odchudzony Ford Focus ma pod maską silnik o mocy 600 KM, dysponujący gigantycznym momentem obrotowym o wartości 894 Nm. W tym sezonie maszyna stanęła trzy razy na podium wyścigowej serii. Dwa razy wygrał Norweg Andreas Bakkerud. Ken Block zameldował się raz na trzecim miejscu. 

Dziewiąta część Gymkhany rozpoczyna się sceną na opuszczonym dworcu Buffalo, a następnie samochód ślizga się wokół budynków, torów, a nawet pociągu i helikoptera. 

Zapnijcie pasy i odpalcie filmik. Tym razem znów nie zabraknie emocji!

Najnowsze

Czołg na gaz? To możliwe

Instalacje LPG montowane są nie tylko w samochodach, ale również w większych pojazdach, takich jak samochody ciężarowe, autobusy czy maszyny rolnicze. Polski producent systemów LPG/CNG poszedł o krok dalej i jako pierwszy na świecie poddał konwersji na LPG… czołg.

W ten sposób udowodniono, że nie ma rzeczy niemożliwych, jeśli chodzi o instalacje LPG. Zamontowaną w czołgu T-55 MERIDA instalację gazową stworzoną z myślą o pojazdach dostawczych i ciężarowych, autobusach oraz maszynach rolniczych i budowlanych napędzanych silnikami Diesla poddano testom w trudnych warunkach podbiałostockiej żwirowni i doskonale sprawdziła się w 46-tonowym czołgu T-55 o mocy 640 km oraz pojemności silnika 36 l.

Firma AC S.A., producent systemów LPG/CNG marki Stag, wzbogaciła wojskowy pojazd o takie komponenty, jak: sterownik STAG Diesel dedykowany pojazdom z 8-cylindrowymi silnikami, dwa reduktory STAG R02, dwie listwy wtryskowe STAG AC W02 BFC oraz dwa 120-litrowe zbiorniki LPG. Jakie możliwości zyskał czołg po tej nietypowej konwersji?

Chodziło, rzecz jasna, o obniżenie emisji cząstek stałych (sadzy).

Pojazd bojowy z instalacją LPG, dzięki wbudowanym zbiornikom z ropą oraz gazem, mógłby przejechać dwa razy dłuższy dystans na jednym tankowaniu oraz zyskałby większe osiągi.

Źródło: AC S.A.

Najnowsze