Różowa reklama Hondy Jazz dedykowana kobietom?

"Nieprzewidywalne życie" (The Unpredictable Life) to reklama Hondy Jazz wyprodukowana przy współpracy z programistami Apple. Dzięki nowoczesnej technologii możemy aktywnie uczestniczyć i kierować bohaterami w czasie rzeczywistym, podczas trwania reklamy. Całość utrzymano w różu, czyżby chodziło o kobiety?

fot. Honda

Filmik w wersji surowej – nie interaktywnej – można obejrzeć na kanale Hondy w Youtube i już w takim wydaniu cieszy oko. Komputerowa animacja wypełniona intensywnymi, ciepłymi kolorami przedstawia symboliczną wędrówkę człowieka od noworodka aż do dorosłości, ze wszystkimi możliwymi zawiłościami i wyborami, jakich trzeba dokonywać po drodze. Na końcu Honda Jazz łączy wszystkie te wspomnienia, ludzi czy przedmioty i zabiera w sentymentalną podróż.

Aby odtworzyć interaktywną wersję trzeba ściągnąć odpowiednią aplikację na Ipod’a lub Iphone’a. Dzięki różnym konfiguracjom, sygnałom dźwiękowym, ruchom akcelerometru, czy nawet poprzez dmuchanie w mikrofon, możemy kierować postaciami przewijającymi się przez kadr w różnych stadiach reklamy.  Wśród bohaterów znajdziemy m.in. kota, małpę tańczącą do muzyki z mikrofonu, psiaka ganiającego własny ogon gdy podrapiemy go w nos. Możemy też pograć na wirtualnej perkusji. Na chwilę, można poczuć się, jakbyśmy wrócili do lat dzieciństwa…

fot. Honda

Ta przeurocza reklama jest w pewnym sensie podziękowaniem brytyjskiej i nie tylko klienteli japońskiej marki za lojalność Hondzie.

Najnowsze

Jillian Michaels, Harley Davidson i garażowe imprezy dla motocyklistek – filmy

Jillian Michaels, znana z NBC instruktorka fitness, dwa lata temu otrzymała od Harleya motocykl za swój wkład w promowanie zdrowego stylu życia i idei kobiety na motocyklu. Od tamtej pory organizuje przeróżne wydarzenia integrujące środowisko motocyklistek.

fot. Harley Davidson
Jillian Michaels jeszcze na Yamasze.
fot. strona Jillian Michaels

Jilian prowadzi dwa, bardzo popularne w stanach, telewizyjne programy dotyczące fitnessu, czyli „Biggest loser” (Najbardziej stratny) i „Losing it with Jillian” (Trać z Jillian). Poza sportem amerykańska gwiazda jest zaangażowana w walkę z rakiem. Ponad wszystko lubi jednak jeździć motocyklem i już od 2009 roku jest inicjatorką różnych wydarzeń (np. May’s Women Riders Month), mających na celu przełamanie stereotypu, że tylko mocne kobiety potrafią i chcą ujarzmiać ciężkie motocykle. To specyficzne połączenie i potencjał Michaels natychmiast dostrzeżono. Harley Davidson zaproponował jej stanowisko rzecznika projektu „Miesiąc Imprez Garażowych” (The Motor Company’s National Garage Party Month). Podczas takich spotkań Jilian integruje środowisko motocyklistek i zachęca kobiety, by uczyły się prowadzenia motocykli w bezpiecznych i bezstresowych warunkach. Przed rozpoczęciem eventów Jillian skomentowała swoje przeżycia z motocyklami:
– Nauka jazdy motocyklem była dla mnie wyjątkowo silnym przeżyciem i chciałabym je dzielić z innymi kobietami. 

fot. Harley Davidson
fot. Harley Davidson

Swój poprzedni motocykl, Yamahę FZ1, Jilian wystawiła na aukcji pomocy ofiarom trzęsienia ziemi w Haiti. Zwycięzca licytacji otrzymał także kask z jej autografem. W jej garażu pojawił się wówczas czarny Harley Davidson V-Rod napędzany legendarną V-ką zdobioną pomarańczowymi detalami. Tylna owiewka tuż za kanapą, osłona chłodnicy i wydech zostały specjalnie wyprodukowane na zamówienie, a nad całością czuwało Willie G. Davidson Styling Studio; motocykl osadzono na czarnych obręczach z czerwonymi akcentami. 

36-letnia Jillian poświęca cały swój czas na pomoc osobom z nadwagą w dojściu do odpowiedniej formy fizycznej i psychicznej. Jej ćwiczenia to mikstura m.in. kickboxingu, yogi, pilatesu i ćwiczeń z ciężarkami. Przy tak wielkim wkładzie i zaangażowaniu w promowanie zdrowego stylu życia i bezpieczeństwa jazdy na motocyklach, nowy Harley to fajny uznania dla jej pracy. 

Garage Party dla motocyklistek organizowane są w stanach od 2005 roku. Mają na celu propagowanie motocyklizmu wśród pań i walkę ze stereotypem motocykla jako ciężkiej maszyny, której kobieta nie może sprostać. W 1990 roku panie stanowiły w USA tylko 3 proc. wśród motocyklistów; w 2010 roku ten odsetek wzrósł do 13 procent posiadaczek nowych maszyn i 23 procent dam wśród wszystkich motocyklistów. Harley widzi zmiany i wychodzi na przeciw motocyklistkom.

Najnowsze

Boginii szosy, czyli kreowanie seksizmu na drodze

Pewna firma ubezpieczeniowa uznała, że promując seksizm za kierownicą można się wzbogacić. Jak? To proste: oto gra, w której przy okazji rywalizacji płci w różnych zmaganiach on-line, można dowiedzieć się więcej o "najlepszej ofercie ubezpieczenia". 

Na stronie ktojezdzilepiej.pl panuje podział na boginie szosy i mistrzów kierownicy. Nie wiadomo, za którą płcią opowiada się ubezpieczyciel, ale pewne jest jak codzienne wypróżnienie – bo tylko z nim w tym przypadku kojarzy mi się ta gra – że przy okazji można sprzedać kilka polis, zupełnie niezależnie od płci. Nagle podziały przestają istnieć! A że jednocześnie – tak od niechcenia – utwierdza się uczestników zabawy w przekonaniu, że lepsi są mężczyźni, lub lepsze kobiety za kierownicą, to… co nas to obchodzi?!

„Witaj Boginii szosy! Dość seksistowskich uwag na temat Twojej jazdy! Przygotowaliśmy dla Ciebie gry, w których możesz udowodnić facetom, że kobiety i samochody są nierozłączne jak sukienka i szpilki” – zachęca organizator zabawy panie.

A teraz wersja dla panów:
„Witaj Mistrzu Kierownicy. Przygotowaliśmy dla Ciebie gry, w których możesz udowodnić kobietom, kto rządzi na drodze. Zdobywaj punkty i pokaż niewiastom, że faceci i samochody są nierozłączni jak James Bond i Vesper Martini”.

fot. ktojezdzilepiej.pl

Moją prośbę o wypowiedź dotyczącą gry, ubezpieczyciel dyplomatycznie wyśmiał. Bo przecież nie ma o czym gadać. Na końcu padło stwierdzenie, że rozmówca nie czuje się kompetentny do udzielania komentarza w tej sprawie. Tymczasem koncern utrwala w przedstawicielach obojga płci chęć rywalizacji, wyrażania, zarówno o kierowcach, jak i o ich samochodach („zastawiasz małe, babskie auto i nie martwisz się o nic”), negatywnych opini. Co zatem będzie na drodze? Oczami wyobraźni widzę wygrażającą na mistrza kierownicy boginię szosy, która nie odpuszcza w wyścigu do kolejnych świateł. I vice versa rzecz jasna. Do czego to zmierza?

Człowiek dwoi się i troi, żeby obalić durny stereotyp „baby za kierownicą”, a tu kolejny przykład podziałów. Wiadomo z „Płci mózgu”, że się różnimy, jednak bardziej emocjonalnie. Jasne jest również, że jeśli chcemy być lepsi za kierownicą, to dążymy do tego w różny sposób – moim zdaniem niezależny od płci: jedni ćwiczą w szkołach doskonalenia techniki jazdy, drudzy na parkingach pod supermarketami, inni grają online. Dopóki wszyscy nie zrozumiemy, że nadeszły inne czasy, kiedy dziewczyny już w liceum chcą być mobilne i samodzielne, a zaraz po skończeniu szkoły pędzą do pracy (lub grzecznie proszą rodziców o pieniądze), aby zarobić na prawko i nabyć swoje pierwsze dwa, lub cztery kółka, nic się nie zmieni. Młode panie za kierownicą, jeśli są świadome swoich niedociągnięć w prowadzniu auta, czy motocykla, idą na doszkalanie. Chcą uczyć się jazdy bezpiecznej, ale i tej sportowej. Takie kobiety, to rosnący odsetek świeżo upieczonych, świetnych kierowców. A „baby za kierownicą”? Wymierają.

Coraz częściej niezrealizowane motoryzacyjne ambicje rodziców, czasem prozaicznie – z braku syna -tatusiowie i mamy przekazują zdolnym córeczkom. Trenują je na motocyklach, czy gokartach marząc, by ich „oczko w głowie” zostało kiedyś damskim Rossim, czy Kubicą. W efekcie, po upływie kilku lat, będziemy mieć na drogach powiększające się grono pań, które po mistrzowsku prowadzą swoje maszyny, startują z sukcesami w przeróżnych dyscyplinach sportu motorowego i generalnie mają w nosie, co o nich – jako kierowcach – sądzą mężczyźni. Daleko mi do feminizmu, ale czas dostrzec zmiany.

Wracając do seksistowskiej gry. Z trudnej do pojęcia przyczyny ubezpieczyciel udostępnia statystyki, z których wynika, że – przecież to jasne – mężczyźni jeżdżą lepiej. Niezależnie, czy jest to prawda, czy nie, jakie kto ma zdanie, lub kto pisał tę grę, ale mam wrażenie, że wszystko to zmierza w złym kierunku. Liczę tylko w duchu, że osoby, którę dotrą na tę stronę, odrazu wyczują „ukryty” cel gry. Ta zabawa mogłaby być fajna, ale tym razem, marketing sięgnął dna.

O seksizmie za kierownicą przeczytasz także tutaj.

O tym, czy istnieje styl jazdy kobiet, dowiesz się, klikając tutaj.

fot. ktojezdzilepiej.pl
fot. ktojezdzilepiej.pl

Najnowsze

Kobiety w Rajdzie Lotos Baltic Cup

Rajd Lotos jest eliminacją RSMP i w tym cyklu wystartują trzy pilotki: Joanna Madej, Pamela Pawlińska i Jagna Stankiewicz. Natomiast w rundzie Rajdowego Pucharu Polski w sobotę zobaczymy: Aleksandrę Krawczyk, Izabelę Pankrac i Małgorzatę Opałka. 

Rajd Lotos Baltic Cup jest rozgrywany na szutrowych drogach Szwajcarii Kaszubskiej. Ma on bogatą historię –  istniał już od lat 60-tych, ale to dopiero jego czwarta odsłona w RSMP i siódma pod taką nazwą. Rajd ten jest bardzo wymagający dla kierowcy, jak i pilota, ponieważ odcinki specjalne są bardzo trudne, techniczne i zdradliwe. Problemem może być także nieprzewidywalna pogoda i śliska nawierzchnia, bo to pierwsza edycja zimowa tego rajdu. 

Pierwszy raz w Polsce Super OS rajdu rozegrany zostanie wewnątrz hali – Ergo Arena, tam też będzie Park Serwisowy oraz Miasteczko Rajdowe (wystawy, automaty do gry, catering). O godz. 17:30 odbędzie się ceremonia otwarcia rajdu, a zaraz po niej prolog w hali oraz 30 minut pokazów ekstremalnej jazdy na quadach, motocyklach i gokartach. Bilety na to wydarzenie można zakupić w cenie 30-50 zł i 10 zł za wstęp do Parku Serwisowego. 

Rajd Lotos jest eliminacją RSMP i w tym cyklu wystartują trzy pilotki: Joanna Madej, Pamela Pawlińska i Jagna Stankiewicz. Natomiast w rundzie Rajdowego Pucharu Polski w sobotę zobaczymy: Aleksandrę Krawczyk, Izabelę Pankrac i Małgorzatę Opałka. 

Joanna Madej
fot. z archiwum zawodniczki

Joanna Madej w Mitsubishi Lancerze z numerem 12 otwiera kobiecą stawkę pilotek w RSMP. Mimo, że to nie pierwszy start tej pilotki, to pierwszy start w tym sezonie niesie za sobą wiele niewiadomych: – Co do samego rajdu to nie wiem czego się spodziewać? Po pierwsze do tej pory to były szutry – które znaliśmy, nawet koleiny mieliśmy opanowane. Niby rajd ma być na kolcach, niby zimowy, ale za oknem wiosna, więc nie mam pojęcia co nas tam czeka. Tak samo z konkurencją – pierwszy rajd – to zawsze jedna wielka niewiadoma. Pojawiło się kilka nowych nazwisk, ktoś tam wraca, a i po samochodach tej „potwornej” klasy, też nie wiadomo czego będzie można się spodziewać. Słowem: arcy-ciekawy rajd, bo niewiele można powiedzieć przed startem. Dreszczyk emocji budzi we mnie prolog w hali i cieszę się, że nie będziemy marzli w trakcie serwisu! – mówi. 

– Jak zwykle przed pierwszym rajdem mam mnóstwo spraw do ogarnięcia. Potem jest znacznie łatwiej, bo już działam bardziej automatycznie. Na Lotos jadę więc zmęczona i lekko zagubiona… Na szczęście wiem, że zaraz wszystko się unormuje i mózg dogoni ciało. Ale najbardziej się cieszę, że wraca załoga Stec/Madej – bo zawsze się z sobą dobrze bawiliśmy, a w tym wszystkim to chyba najważniejsze! – podsumowuje Joasia. 

Kolejna pilotka to Pamela Pawlińska, pilotująca Jarosława Pawlińskiego w Subaru Imprezie STI z numerem 16. Na kaszubskich trasach nie zobaczymy niestety załogi: Krzysztof Rosa i Aneta Marcol, którzy byli zgłoszeni do rajdu. 

Jagna Stankiewicz
fot. z archiwum zawodniczki

A listę zgłoszeń zamyka Jagna Stankiewicz w Oplu Kadett z numerem 39, która dyktować będzie Łukaszowi Ryznarowi:
– To będzie mój trzeci start w tej imprezie i drugi rajd z Łukaszem. Rajd Lotos to fantastyczne odcinki i w tym roku wszyscy liczymy na warunki zimowe. Jazda na kolcach pomiędzy bandami śnieżnymi – to jest chyba marzenie każdego i nie wyobrażam sobie opuszczenia tak wyjątkowej imprezy. Tym bardziej dziwi mnie wyjątkowo niska frekwencja zgłoszonych załóg. Co prawda aura za oknem na razie wróży raczej rajd błotno-przeprawowy, ale mimo to stęsknieni rajdowych wrażeń z niecierpliwością czekamy na trójmiejskie rozpoczęcie sezonu. Wystartujemy Oplem Kadetem Gsi w klasie HR12. Czyli stareńkim przednionapędowym, wdzięcznym autem o pojemności 2 litrów – mówi pilotka. 

W Rajdowym Pucharze Polski z numerem 106 na rodzimych trasach wystartują Andrzej i Aleksandra Krawczyk w Oplu Astra. Kolejne dwie pilotki to debiutantki w tym cyklu. 

Izabela Pankrac
fot. z archiwum zawodniczki

W Peugeocie 205 z numerem 111, u boku Artura Przęczka zobaczymy Izabelę Pankrac, która jest świeżo licencjonowaną pilotką: – Lotos jest moim debiutem w RPP, ponieważ jeszcze przed rajdem na szybko wyrabialiśmy moją licencję R2. Wcześniej startowałam przez ponad 2 lata w KJS-ach. Rajd Lotos jadę na prawym fotelu z Arturem Przęczkiem jego 205 Gti. Będzie to niewątpliwie ciekawa mieszanka – 2 pilotów w jednej rajdówce, ponieważ Artur ostatnie lata startował też jako pilot. Sezon zapowiada się obiecująco, dlatego następuje pełna mobilizacja i już się nie mogę doczekać zimowych kaszubskich OS-ów! Pójdziem wszystko! – zapowiada zawodniczka. 

Marcin Opałka dotychczas startujący z Martyną Zarębską, tym razem na prawy fotel zaprosił Małgorzatę Opałka:
– Jestem bardzo podekscytowana startem w Rajdzie Lotos, między innymi dlatego, że to mój trzeci rajd w życiu. Na razie miałam okazję jechać trzecioligowy Rajd Kormoran oraz pierwszą eliminację mistrzostw Litwy. Usiądę na prawym fotelu mojego partnera życiowego – Marcina Opałki, który jest doświadczonym kierowcą rajdowym i ma konkretne wymagania w stosunku do swojego pilota. Nie ma mowy o taryfie ulgowej! Naszą rajdówką jest ponad pełnoletnie BMW E30 318 is, pieszczotliwie nazywane przez nas „Bunią”. Jak każde auto tylnonapędowe gwarantuje niesamowitą frajdę z jazdy oraz oglądanie sporych fragmentów trasy przez boczne szyby – ku uciesze naszej oraz kibiców – mówi z uśmiechem pilotka. 

– Nie wiem czego się spodziewać po oesach Rajdu Lotos, w końcu wszystko jest dla mnie nowe. Mam również nadzieję, że poznam wszystkie odcinki specjalne w tym sezonie. Ciekawa jestem czy jazda na krótkim kolcu dostarczy nam tyle samo wrażeń, co nasz niedawny start na długim kolcu w rajdzie Halls Winter Rally na Litwie. Zapraszamy do kibicowania i trzymania kciuków za wszystkie załogi startujące w rajdzie” – zachęca Gosia. A załogę zobaczymy w BMW z numerem 122. 

Nasze pilotki są zgodne, że łatwo nie będzie, ale są gotowe na to wyzwanie. Trzymamy kciuki, by rozpoczęcie sezonu było dla nich udane, a każdy kolejny rajd przyczyniał się, nie tylko do zbierania doświadczeń, ale i pucharów!

Najnowsze

Gdzie szukać motorsportowych wrażeń w 2011 roku?

Zamieszczamy przewodnik po sportach motorowych w sezonie 2011. Dowiecie się, gdzie się udać, żeby móc poczuć emocje sportów motorowych: rajdów i wyścigów, spotkać swoich idoli, zobaczyć ich umiejętności za kierownicą.

Skuteczny i najprostszy sposób zasmakowania w adrenalinie płynącej z czterech kółek jest skorzystanie z toru kartingowego. Nie trzeba mieć prawa jazdy, nie trzeba mieć swojego samochodu – a można pełnoprawnie się ścigać. Nic prostszego, prawda? Dzięki popularności w naszym kraju Roberta Kubicy i Formuły 1, powstaje coraz więcej profesjonalnych torów kartingowych, jest w czym wybierać!

Martyna markowska startuje w KJS’ach.
fot. szczepanrally.com

Inną formą dla amatorskiego ścigania są imprezy typu KJS, Sprint. Odbywają się one na drogach, torach i placach wyłączonych z normalnego ruchu. Żeby wystartować w takich zawodach potrzebujemy już samochodu, prawa jazdy, kasku i często pilota. Takie zawody prócz sportowej rywalizacji, dają nam możliwość niesamowitego rozwoju naszych umiejętności za kierownicą. Żeby znaleźć tego typu imprezę polecamy zajrzeć do wykazu automobilklubów PZM- http://www.pzm.pl/Kluby_zrzeszone_w_PZM , większość z nich posiada stronę internetową i kalendarz na sezon 2011.

Rajdy samochodowe
Jeżeli chcemy zobaczyć jak jeżdżą prawdziwi kierowcy rajdowi, porozmawiać z nimi czy poprosić o autograf – musimy wybrać się na trasę rajdu. Baza rajdu, a tam: start, meta i serwis – znajdują się zwykle w większych miastach, ale prawdziwe ściganie odbywa się najczęściej na wąskich, krętych drogach w małych miejscowościach, lub poza miastem. Trzeba się więc przygotować na dojeżdżanie do tych miejsc i piesze przemierzanie odcinków wzdłuż trasy rajdu w poszukiwaniu widowiskowego punktu. Nad całością i bezpieczeństwem oglądania, czuwają osoby w odblaskowych kamizelkach, których trzeba bezwzględnie słuchać! Przed wyjazdem na rajd, warto zajrzeć na stronę organizatora, bo znajdują się tam mapy odcinków specjalnych, godziny startów i listy zawodników. Sezon właśnie się zaczyna!

Rozgrywki rangi mistrzostw Polski odbędą się:

1 runda RSMP – Rajd Lotos Baltic Cup, 18.02.2011, Piątek → do 20.02.2011, Niedziela
www.rajdlotos.pl

2 runda RSMP – Rajd Świdnicki-Krause, 08.04.2011, Piątek → do 10.04.2011, Niedziela
www.ak-sudecki.pl

3 runda RSMP – Rajd Karkonoski, 10.06.2011, Piątek → do 12.06.2011, Niedziela

www.rajdkarkonoski.pl

4 runda RSMP + FIA-CEZ Rally Trophy – Rajd Rzeszowski,  05.08.2011, Piątek → do 07.08.2011, Niedziela

www.automobilrzesz.pl

5 runda RSMP – Rajd Dolnośląski, 02.09.2011, Piątek → do 04.09.2011, Niedziela

www.azk.com.pl

6 runda RSMP + RME – Rajd Polski, 23.09.2011, Piątek → do 25.09.2011, Niedziela

www.rajdpolski.pl

7 runda RSMP + FIA-CEZ Rally Trophy – Rajd Koszyce, 14.10.2011, Piątek → do 16.10.2011, Niedziela

www.rallye.sk


 

Zawodnicy, którzy nie mogą jeszcze startować w mistrzostwach Polski szlifują swoje umiejętności w Rajdowym Pucharze Polski. Warto docenić gorącym dopingiem ich entuzjazm i często w pocie zbierany budżet na starty – bo widowiskowo bywa, oj bywa!

Przekonajcie się sami na rajdach:

1 runda RPP – Rajd Lotos Baltic Cup, 19.02.2011, Sobota → do 20.02.2011, Niedziela

www.rajdlotos.pl

2 i 3 runda RPP – Rajd Świdnicki-Krause, 08.04.2011, Piątek → do 09.04.2011, Sobota

www.ak-sudecki.pl

4 runda RPP – Rajd Mazowiecki, 13.05.2011, Piątek → do 14.05.2011, Sobota

www.ak-polski.org.pl

5 runda RPP – Rajd Karkonoski, 10.06.2011, Piątek → do 12.06.2011, Niedziela www.rajdkarkonoski.pl

6 runda RPP – Rajd Rzeszowski, 06.08.2011, Sobota → do 07.08.2011, Niedziela

www.automobilrzesz.pl

7 i 8 runda RPP – Rajd Dolnośląski, 02.09.2011, Piątek → do 03.09.2011, Sobota

www.azk.com.pl

9 runda RPP – Rajd Wisły, 16.09.2011, Piątek → do 17.09.2011, Sobota

www.auto-slaski.katowice.pl

10 runda RPP – Rajd Zamkowy, 04.11.2011, Piątek → do 05.11.2011, Sobota

www.akzamkowy.pl

11 runda RPP – Rajd Barbórki Cieszyńskiej, 19.11.2011, Sobota → do 20.11.2011, Niedziela

www.ak-cieszynski.ox.pl

Wyścigi Górskie
Jeżeli nie chce Wam się przemieszczać po trasie rajdu, albo rajdówki wydają się Wam „za słabe” – wyścigi górskie będą dla Was idealne! Trasa wyścigu to odcinek gładkiego asfaltu pod górkę, niezmienny przez dwa dni trwania zawodów. Samochody to ostro podrasowane i „odchudzone” maszyny – które robią niesamowite wrażenie! Każdy zawodnik ma do pokonania podjazdy treningowe i te na czas, a na koniec przejazdów w barwnym korowodzie (i przy aplauzie kibiców) zawodnicy wracają na start.

Zobaczcie co się tam działo w poprzednim sezonie

Kierowcy będą jeździć dla Was tu:

1 i 2 runda GSMP – Korczyna, 29.04.2011, Piątek → do 01.05.2011, Niedziela

http://www.automalop.pl/

2 i 3 runda GSMP – Sienna, 20.05.2011, Piątek → do 22.05.2011, Niedziela

www.azk.com.pl

5 i 6 runda GSMP + FIA-CEZ Hill-Climb Trophy – Limanowa, 17.06.2011, Piątek → do 20.06.2011, Poniedziałek

www.amk.strefa.pl

7 i 8 runda GSMP – Sopot, 08.07.2011, Piątek → do 10.07.2011, Niedziela

www.akorski.pl

9 i 10 runda GSMP – FIA-CEZ Hill-Climb Trophy – J.Vrsok/SK, 29.07.2011, Piątek → do 31.07.2011, Niedziela

www.jvrsok.sk

11 i 12 runda GSMP – Rościszów, 19.08.2011, Piątek → do 21.08.2011, Niedziela

www.ak-sudecki.pl

13 i 14 runda GSMP – Załuż, 09.09.2011, Piątek → do 11.09.2011, Niedziela

www.automalop.pl

Wyścigi Samochodowe
Niestety ilość czynnych torów wyścigowych w naszym kraju nie jest zadowalająca i wyścigowe mistrzostwa Polski muszą być rozgrywane poza jej granicami. Profesjonalnie przygotowane auta wyścigowe i kierowców wyścigowych możemy spotkać w Poznaniu. Tam też odbywa się cykl Wyścigowego Pucharu Polski (WPP).

Kalendarz wyścigowy:

1 i 2 runda WSMP, 1 runda Endurance + FIA-CEZ Circuit Trophy – Hungaroring/H, 29.04.2011, Piątek → do 01.05.2011, Niedziela

3 i 4 runda WSMP, 1 i 2 runda WPP, 2 runda Endurance + FIA-CEZ Circuit Trophy – Tor Poznań, 27.05.2011, Piątek → do 29.05.2011, Niedziela

www.aw.poznan.pl

5 i 6 runda WSMP, 3 runda Endurance, 3 i 4 runda WPP – Tor Poznań, 01.07.2011, Piątek → do 03.07.2011, Niedziela

www.aw.poznan.pl

7 i 8 runda WSMP, 4 runda Endurance, + FIA-CEZ Circuit Trophy – Slovakiaring/SK, 19.08.2011, Piątek → do 21.08.2011, Niedziela

9 i 10 runda WSMP, 5 runda Endurance + CEZ-FIA Circuit Trophy Panoniaring / H, 26.08.2011, Piątek → do 28.08.2011, Niedziela

11 i 12 runda WSMP, 5 i 6 runda WPP, 6 runda Endurance + FIA-CEZ Circuit Trophy – Tor Poznań, 16.09.2011, Piątek → do 18.09.2011, Niedziela

www.aw.poznan.pl

13 i 14 runda WSMP, 7 runda Endurance, FIA-CEZ Circuit Trophy – Automotodrom Brno/CZ, 23.09.2011, Piątek → do 25.09.2011, Niedziela

7 i 8 runda WPP – Tor Poznań, 07.10.2011, Piątek → do 08.10.2011, Sobota

www.aw.poznan.pl

Rallycross
To jedna z najbardziej widowiskowych form wyścigów na torze. Zmienna nawierzchnia asfaltowo-szutrowa, mocne samochody i wielu zawodników na krótkim torze jednocześnie – to gwarancja widowiska, od którego ani na chwilę nie warto odrywać oczu. Lata piach, elementy karoserii – a czasem i całe auta, zobaczcie sami, co to rallycross.

Kalendarz 2011 i jedyne polskie eliminacje w Słomczynie:

1 runda MPRC + FIA-CEZ Rallycross Trophy – Autodrom Sosnova, 08.04.2011, Piątek → do 09.04.2011, Sobota

2 runda MPRC + FIA-CEZ Rallycross Trophy- Wachauring/A, 15.04.2011, Piątek → do 17.04.2011, Niedziela

3 runda MPRC + FIA-CEZ Rallycross Trophy – Nyirad/H, 06.05.2011, Piątek → do 08.05.2011, Niedziela

4 runda MPRC + FIA-CEZ Rallycross Trophy – Mariapocis/H, 10.06.2011, Piątek → do 12.06.2011, Niedziela

5 runda MPRC , 1 runda PPRC + FIA-CEZ Rallycross Trophy – Tor Słomczyn, 17.06.2011, Piątek → do 19.06.2011, Niedziela

www.rallycross.pl

6 runda MPRC – Litwa, 22.07.2011, Piątek → do 24.07.2011, Niedziela

7 runda MPRC, 2 runda PPRC + FIA-CEZ Rallycross Trophy – Tor Słomczyn, 19.08.2011, Piątek → do 21.08.2011, Niedziela

www.rallycross.pl

Runda European Rallycross Championship – Tor Słomczyn, 09.09.2011, Piątek → do 11.09.2011, Niedziela

www.rallycross.pl

Ostatnia pozycja w kalendarzu to mistrzostwa Europy w Słomczynie, a należy podkreślić, że to najwyższy szczebel tego sportu, bo Mistrzostw Świata nie ma w tej dyscyplinie motorowej. 

W sportach motorowych każdy może znaleźć coś dla siebie, jedne wymagają sporo własnej inicjatywy, inne jedynie zakupienia biletu na widowisko. Najważniejsze, że sport ten jest dla każdego i bez problemu można samemu spróbować rywalizacji za kierownicą! Życzymy wielu wrażeń w sezonie 2011 na torach, odcinkach specjalnych i we własnym samochodzie.

Słowniczek skrótów:

PZM – Polski Związek Motorowy

KJS – Konkursowa Jazda Samochodem

RSMP – Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

RPP – Rajdowy Puchar Polski

GSMP – Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski

WSMP – Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

WPP – Wyścigowy Puchar Polski

MPRC – Mistrzostwa Polski Rallycross

MERC – Mistrzostwa Europy Rallycross

PPRC – Puchar Polski Rallycross

FIA-CEZ – Rozgrywki Strefy Europy Centralnej FIA

Endurance – wyścigi długodystansowe

Najnowsze