Rodzice za kierownicą – dziecko w niebezpieczeństwie!

Czy jesteś troskliwym rodzicem? Na pewno? Obejrzyj spot BMW, który uświadamia, jak niewiele wystarczy, aby nasza troska o pociechę legła w gruzach...

BMW na rynku amerykańskim uruchomiła nową kampanię społeczną. „Don’t txt & drive – when the engine starts the texting stops” – w wolnym tłumaczeniu znaczy „Nie pisz, gdy jedziesz – w chwili uruchomienia silnika, pisanie się kończy”. W ramach ogólnokrajowej kampanii ruszyły spoty reklamowe przedstawiające nadopiekuńczych rodziców, którzy na co dzień wykazują się przesadną dbałością o bezpieczeństwo swoich pociech, natomiast wsiadając do auta – niedbalstwem.

Rodzice pamiętają o kaskach, filtrach przeciwsłonecznych, żelach dezynfekujących. Nie zapominają, również o ciepłej kurtce i grubym szaliku w zimie. Czar pryska gdy wsiadają do samochodu i korzystają z telefonu podczas jazdy, narażając swoje życie oraz małych pociech.

Film kończy się słowami „Bezpieczeństwo Twojej rodziny, leży w Twoich rękach. W chwili uruchomienia silnika, pisanie się kończy”.

Najnowsze

Fotelik dla dziecka na skuter lub motocykl!

Od dawna zastanawiamy się, jak przewozić dziecko na motocyklu. Czy to legalne, czy bezpieczne, czy są specjalne krzesełka dla maluchów na jednoślady. Eureka! Oto akcesoryjny fotelik dziecięcy firmy Givi.

Akcesoryjny fotelik dziecięcy firmy Givi, model S650, pasuje do większości maxi skuterów. Pomysł na niego zrodził się w wyniku badania mającego na celu znalezienie bezpiecznego rozwiązania do transportu dzieci na pokładzie maxi skuterów (Suzuki Burgman, Honda SH600, Yamaha Majesty).

Wreszcie jest – fotelik dla dziecka na skuter i motocykl.
fot. Givi

Firma Givi oferuje foteliki bezpieczeństwa dla dzieci od 5 do 8 roku życia. Konstrukcja fotelika zapewnia prawidłową i bezpieczną pozycję w siodle jednośladu, komfortowo blokując biodra malucha i jednocześnie uniemożliwiając przesuwanie się dziecka na boki. Fotelik jest wyposażony w dwa regulowane podnóżki (w zależności od wzrostu dziecka). Model S650 jest mocowany do siodła przy użyciu wsporników z uniwersalnymi mocowaniami.

O przewożeniu dziecka na motocyklu i przepisach dotyczących tego „procederu” przeczytasz tutaj. 

Sądząc po zdjęciach, można przypuszczać, że foteli sprawdzi się również w przypadku motocykli.

Wyprofilowane siedzisko z pewnością posłuży na długich dystansach.
fot. Givi

Najnowsze

Na pełnych obrotach – wywiad z zawodniczką motocross Joanną Miller

Sezon motocrossowy w pełni. Trwają eliminacje Mistrzostw Świata Kobiet i Mistrzostw Holandii, w których nasza jedyna zawodniczka Joanna Miller radzi sobie bardzo dobrze. Korzystając z chwili, kiedy Asia pomiędzy startami była w domu, zadaliśmy jej kilka pytań.

Joanna Miller
fot. Diverse

Sezon w pełni, całkiem sporo startów masz już za sobą. Wśród nich były dwie rundy Mistrzostw Świata (WMX) w Bułgarii i Grecji. W pierwszych zawodach zajęłaś 18 i 10 miejsce, w drugich 8. To bardzo dobre rezultaty. Jak oceniasz swoje występy i czy w kolejnej rundzie będzie jeszcze lepiej?

O Joannie jako o przyszłej Juttcie Kleinschmidt pisałyśmy wcześniej tutaj.

– Zgadza się, w tym sezonie mam już dużo startów za sobą. Niektóre były bardziej udane inne mniej. Mistrzostwa Świata zaliczam do tych udanych bo nie spodziewałam się, że w klasyfikacji generalnej po dwóch rundach będę na 10 pozycji. Nie jestem w stanie ocenić jak mi pójdzie w następnych rundach, ale postaram się utrzymać tą bardzo dobrą pozycję.

Czy jest coś, co ewentualnie chciałabyś zmienić przed kolejną rundą Mistrzostw? 

Joanna dorównuje męskim zawodnikom.
fot. SPORTAINMENT

– Ostatnio zmieniłam motocykl z 2t na 4t i to jest jedyna zamierzona zmiana przed kolejną rundą WMX, która odbędzie się 12.06.2011 w Finlandii.

W tym sezonie, podobnie jak w poprzednim, startujesz w Holandii. Jak oceniasz poziom rywalizacji w tych zawodach?  I czy jest łatwiej, niż w Mistrzostwach Świata?

– Tak to prawda, juz drugi sezon startuję w Mistrzostwach Holandii. Zajmuję tam nieco lepsze pozycje niż w WMX, jednak nie mogę powiedzieć, że jest łatwiej. Na każdej rundzie jest Mistrzyni i druga Wicemistrzyni Świata, które utrzymują bardzo wysoki poziom. Cała stawka jedzie bardzo równo tak jak w WMX.

Skoki dla tej zawodniczki to chleb powszedni.
fot. SPORTAINMENT

W miniony weekend startowałaś w Głogowie i zajęłaś 1 miejsce w Pucharze Kobiet. Oczekiwałaś takiego wyniku? Wiemy, że startowałaś również poza konkursem z chłopakami. Jak ci się jechało?

– Jeśli chodzi o Puchar Polski Kobiet, to nie byłam zbytnio zaskoczona, że kolejny raz do mety dojechałam jako pierwsza. Wystartowałam również w jednym wyścigu z klasą MX2 junior. Dojechałam na słabej 15 pozycji, biorąc pod uwagę fakt, że w pierwszej rundzie Mistrzostw Polski w Chełmnie dojechałam na 6-tej pozycji. Wcześniej jeździłam motocyklem 2t, ale jak już wspomniałam właśnie przesiadłam się na 4t i ciężko mi jest się przestawić, dlatego rezultat był taki słaby.

Joanna Miller na zawodach.
fot. SPORTAINMENT

Patrząc na terminarz twoich startów, trzeba przyznać, że jest od dość wypełniony. Od marca, aż do października. Wakacje to tylko 2 miesiące, jak więc przy tak napiętych terminach radzisz sobie z obowiązkami szkolnymi?

W tym sezonie praktycznie weekend w weekend mam zawody i więcej w szkole mnie nie ma niż jestem. Jednak nauczyciele w VII Sportowym Liceum Ogólnokształcącym w Gdyni są wyrozumiali i pozwalają mi zaliczać w innych terminach.

Jaki jest Twój główny cel na sezon 2011?

Moim głównym celem na rok 2011 jest pojechać wszystkie rundy WMX i uplasować się na jak najwyższej pozycji. 

Jak wspomniałaś wcześniej już w ten weekend wystartujesz w kolejnych wyścigach Mistrzostw Świata w Finlandii. Życzymy powodzenia i trzymamy kciuki za jak najlepszy start!

Dziękuję. Przy okazji chciałabym podziękować mojemu tacie Czesławowi Millerowi za pomoc i wsparcie, PZM za pomoc przy wyjazdach na Mistrzostwa Świata oraz KTM Gdańsk.

Najnowsze

Spotkanie mistrzów podczas VERVA Street Racing

VERVA Street Racing to nie tylko szybkie i wyjątkowe samochody oraz bolidy rodem z toru wyścigowego. W Warszawie 18 czerwca pojawią się również utytułowani mistrzowie sportu samochodowego. Drogie Panie, z którym z nich chciałybyście się spotkać najbardziej?

 

Krzystof Hołowczyc
fot. Orlen

Nie zabraknie przede wszystkim Krzysztofa Hołowczyca, rajdowego mistrza Polski i Europy, który w ostatnim czasie niemal w całości oddał się rajdom po pustynnych bezdrożach. Na VERVA Street Racing wystąpią również pozostali członkowie ORLEN Team, czołowi zawodnicy rajdu Dakar w kategorii motocykli – Kuba Przygoński i Marek Dąbrowski.

W nowej, niecodziennej roli zaprezentuje się Tomasz Kuchar – poprowadzi samochód amerykańskiej serii NASCAR! Kuba Giermaziak usiądzie za sterami wyścigowego Porsche i bolidu F3, razem z kolegą z zespołu VERVA Racing Team Stefanem Rosina. Na tym nie koniec! Swój udział w imprezie zapowiedzieli również Leszek Kuzaj, bracia Bębenek oraz Szymon Ruta, sportowcy doskonale znani fanom motosportu w Polsce. Nie zabraknie również przedstawicieli

Jakub Przygoński
fot. Orlen

młodego pokolenia polskich kierowców wyścigowych, którzy z sukcesem rywalizują na zagranicznych torach – Macieja Steinhoffa (starty w serii MINI Challenge) i Patryka Szczerbińskiego, 18-latka osiągającego sukcesy w Formule BMW.

Na VERVA Street Racing zagoszczą również światowe sławy! Absolutny mistrz Stéphane Peterhansel (sześciokrotny zwycięzca Rajdu Dakar w kategorii motocykli, a także trzykrotny w kategorii samochodów), utytułowany Cyril Despres (trzykrotny zwycięzca Dakaru) oraz jego najgroźniejszy rywal, wspaniały Marc Coma (podwójny zwycięzca Rajdu, mistrz świata Cross Country). Skład uzupełnią m.in. znani Hélder Rodriques i Ruben Faria.

Oprócz weteranów pustyni do Warszawy przyjedzie Chris Pfeiffer, mistrz świata stuntu na motocyklu oraz Jörg Müller – utytułowany w serii wyścigowej WTTC i kierowca testowy F1. Spotkać będzie można również Cliva Chapmana, syn legendarnego Colina Chapmana, genialnego inżyniera i twórcy Lotusa czy Davida Pipera, byłego kierowcę F1, który reprezentował w

Michał Bębenek
fot. Orlen

latach 60-tych team Lotusa i zasiądzie za sterami takiego wyścigowego bolidu.

Spotkanie tylu gwiazd motorsportu jest wydarzeniem absolutnie bezprecedensowym, które w Polsce nigdy dotychczas nie miało miejsca. Takiej gratki nie może przeoczyć żaden fan motorsportu i nie tylko!

Wstęp na VERVA Street Racing jest wolny. Bilety obowiązują tylko na Pit Party, czyli wejście do parku maszyn przed rozpoczęciem wyścigów. To okazja na spotkanie „oko w oko” ze sportowymi samochodami, motocyklami, ciężarówkami serwisowymi, a także na zdobycie autografu od znanych kierowców. Ponadto nabywcy biletów na Pit Party mają gwarantowane miejsce na trybunach zlokalizowanych przy najatrakcyjniejszych odcinkach ulicznego toru.

Najnowsze

Zabawka dla dużych dziewczynek i dużych chłopców – Unimog

Każdy miłośnik Unimoga może teraz spełnić marzenie o posiadaniu własnego egzemplarza. W sierpniu do sprzedaży trafi bowiem LEGO Technic Unimog U 400. Zbudowany z 2048 elementów model jest największym w historii firmy LEGO (skala 1:12,5).

Za jedyne 190 euro można mieć wyłącznie dla siebie namiastkę jednej z największych i kultowych pojazdów marki Mercedes-Benz – Unimoga.

LEGO Technic Unimog U 400 – powstały pod okiem specjalistów z Mercedes-Benz – aż po najmniejsze detale wiernie naśladuje oryginał. Obie konstrukcje łączy odwaga w trudnym terenie, gwarantowana przez wysoki prześwit i napęd na cztery koła.
fot. Mercedes-Benz

Topowy model LEGO pojawia się w doskonałym momencie – dokładnie 60 lat temu, 3 czerwca 1951 roku, bramy fabryki w Gaggenau opuścił pierwszy Unimog. Unikalna koncepcja i ogromna wytrzymałość – oto cechy, dzięki którym „pojazd uniwersalny” (niem. Universal-Motor-Gerät, skąd wzięła się popularna nazwa Unimog) zbudował swój legendarny wizerunek. Dziś służy nie tylko do pracy w wymagających warunkach zimowych czy na terenach zielonych, ale również przy odwiertach, wykopaliskach i projektach infrastrukturalnych.

Jak przystało na najbardziej uniwersalny pojazd świata, „mały” Unimog został uzbrojony w sterowany pneumatycznie, obracany żuraw z chwytakiem, wciągarkę, pług śnieżny oraz przestrzeń ładunkową.
fot. Mercedes-Benz

Dotychczas z taśm produkcyjnych zjechało ponad 380 tys. Unimogów. Od 2002 roku model powstaje w fabryce w Wörth. W grudniu 2010 roku zakład świętował wyprodukowanie 10-tysięcznego egzemplarza serii U 300/U 400/U 500.

Tak jak większy brat, zimą potrafi odśnieżać drogi, a latem pomaga przy budowie infrastruktury czy porządkowaniu nasypów.
fot. Mercedes-Benz

Z okazji okrągłego jubileuszu Mercedes-Benz przygotował szereg obfitujących w atrakcje imprez, m.in. rajd i zlot miłośników Unimoga.

Najnowsze