Karolina Chojnacka

Robert Kubica zakończył trening przed Grand Prix Hiszpanii… w żwirze

Robert Kubica, rezerwowy kierowca zespołu Alfa Romeo Racing Orlen, zasiadł za kierownicą bolidu C41 podczas pierwszego, piątkowego treningu.

Robert Kubica wziął udział w pierwszym, piątkowym treningu przed Grand Prix Hiszpanii. Polak zasiadł za kierownicą bolidu Kimiego Raikkonena. Nie wszystko jednak potoczyło się po jego myśli…

Robert Kubica nie uzyskał czasu na miękkich oponach. W trakcie swojego pierwszego mierzonego okrążenia kierowca Alfa Romeo Racing Orlen wykonał obrót na przeprofilowanym zakręcie 10 i wpadł w żwir. Nie udało mu się wyjechać z pobocza. Kubica zakończył udział w treningu po 13 okrążeniach. W wywiadzie z Eleven Sports Polak wyznał:

Wjeżdżając w dziesiąty zakręt przeliczyłem się z przyczepnością. Na wjeździe było jeszcze ok, ale później przód i tył zaczęły się ślizgać. W środku zakrętu tył uciekł. To się zdarza. Nie było łatwo, wyczucie nie było najlepsze.

Testowaliśmy nowe rzeczy na 2022 rok, ale było dziwnie. Zwykle gdy wsiadałem do auta, było nieźle. Sześć miesięcy przerwy mi nie pomogło i wylądowałem w żwirze.

Opisując swoje wcześniejsze przejazdy, Kubica powiedział:

Jeśli chodzi o czasy to było nieźle, Momentami wyczucie było ważniejsze, szczególnie w mojej roli. Nie jestem w stanie powiedzieć, czy błąd wynikał z kwestii rzeczy, które testowaliśmy, czy z powodu przerwy w jeździe bolidem. Ostatnio jeździłem autem, które znacznie się różni. Wyczucie jest bardzo ważne, pomogłoby mi w płynniejszej jeździe.

Najnowsze

Paula Lazarek

Tiguan Allspace 2021 – kiedy premiera „brata” Tiguana o przedłużonym nadwoziu?

Tiguan Allspace to przedłużona odmiana Tiguana, która oferuje jeszcze więcej miejsca dzięki przestrzeni bagażowej o pojemności sięgającej aż 1.920 litrów. Kiedy zobaczymy go w pełnej krasie?

Tiguan Allspace będzie świętował swoją premierę 12 maja, a sprzedaż modelu rozpocznie się w najbliższych tygodniach.

Oprócz odświeżonego wyglądu na zewnątrz, przedłużona wersja Tiguana będzie oferować również zaawansowane funkcje techniczne: nowe systemy obsługi i asystujące. Producent potwierdza, że od teraz, dzięki systemowi multimedialnemu MIB3, Tiguan Allspace będzie wyposażony w szeroką gamę usług i funkcji online.

Przedłużona wersja Tiguana będzie produkowana w dwóch fabrykach. Tiguan L na rynek chiński będzie produkowany w Szanghaju, natomiast modele na rynki Ameryki Północnej i Południowej oraz europejskie będą produkowane w zakładach w Puebla w Meksyku.

Debiut Tiguana z przedłużonym nadwoziem okazał się dla Volkswagena strzałem w dziesiątkę – aż 55% wszystkich produkowanych Tiguanów to tzw. wersje LWB, czyli z długim rozstawem osi.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Guy Martin chce pobić motocyklowy rekord prędkości, a ty możesz mu w tym pomóc! Jak?

Celem jest pobicie obecnego motocyklowego rekordu prędkości, który wynosi ponad 605 km/h. Guy Martin chce pobić ten rekord, uzyskując prędkość ponad 640 km/h!

Jakiś czas temu informowałyśmy, że Guy Martin, motocyklista z Wielkiej Brytanii, w najbliższej przyszłości spróbuje zostać najszybszym człowiekiem na dwóch kołach. Jego celem jest pobicie obecnego motocyklowego rekordu prędkości, który wynosi ponad 605 km/h.

Guy Martin chce pobić motocyklowy rekord prędkości, a ty możesz mu w tym pomóc! Jak?

Alex Macfadzean, inżynier i  zawodnik GP Motorcycle, zaprojektował specjalny motocykl ze stali i aluminium o długości ponad dziewięciu metrów, w którego sercu znajduje się silnik turbinowy Rolls-Royce o mocy 1200 KM, pochodzący z brytyjskiego wojskowego helikoptera, ma pomóc spełnić marzenie Guy’a Martina o staniu się najszybszym motocyklistą świata, chce sprzedać swoją prywatną kolekcje motocykli BMW, aby pomóc sfinansować projekt bicia motocyklowego rekordu prędkości, o nazwie The 52 Express.

Pięć motocykli wystawionych na sprzedaż w domu aukcyjnym Silverstone Auctions to: 1968 BMW R69S, c1967 BMW R50/2, 1970 BMW R60/5, 1961 BMW R50S and 1964 BMW R27.

1968 BMW R69S
1968 BMW R69S, fot. materiały prasowe

Pomożecie w finansowym wsparciu projektu bicia motocyklowego rekordu prędkości?

Najnowsze

Kierowca Citroena wjechał w BMW na rondzie, lecz najlepsze było potem

Podobne sytuacja po prostu się zdarzają. Czasami przez nieuwagę, czasami przez nieznajomość specyfiki jazdy po rondach. Sprawca tego zdarzenia prawdopodobnie był po prostu oderwany od rzeczywistości.

Oglądając to nagranie, początkowo nie widzimy nic specjalnego. Obok siebie jadą Citroen Xsara Picasso oraz BMW serii 2 Active Tourer. Przemierzają obwiednię ronda, kiedy nagle kierowca Citroena włącza prawy kierunkowskaz i wjeżdża w BMW.

To prawdopodobnie najbardziej bezsensowna kolizja na rondzie, jaką widzieliście

Jak mógł go nie widzieć? Nie mamy pojęcia, wydaje się to niemal niemożliwe, ponieważ BMW jechało nie tuż za nim (przez co mogłoby być niewidoczne dla niedoświadczonego i nieuważnego kierowcy), ale obok niego. Po uderzeniu kierowca Citroena też zachowuje się zastanawiająco, jeżdżąc w tył i w przód.

„Patrz na znaki!” „Nie, to ty patrz!”, czyli kłótnia kierowców na kontrowersyjnym rondzie

Najlepsze jednak nastąpiło jakiś czas później. Na miejsce wezwano patrol policji! Widzimy na nagraniu, jak jeden z kierowców wyjaśnia funkcjonariuszom sytuację. Ta kuriozalna scena świadczy tylko o jednym – kierowca Citroena uważał, że jest niewinny! Wjechał w inne auto podczas zmiany pasa ruchu i nie widział w tym swojej winy! Dlatego wyjaśnić mu to musieli policjanci. Ciekawe jaką miał minę, kiedy dowiedział się, że nie ma zielonego pojęcia o podstawowych przepisach drogowych.

Najnowsze

Paula Lazarek

Tak będzie wyglądał Volkswagen Multivan. Producent ujawnił szkice!

Producent zapowiada, że już w czerwcu zobaczymy kultowego Multivana w nowej odsłonie.

Stylistyka i wygląd jednego z najbardziej znanych pojazdów dostępnych na rynku zostały gruntownie zmienione.  Monolityczny design nawiązuje do pierwszej generacji Multivana, która zadebiutowała ponad 35 lat temu.

W nowym Multivanie zastosowano też element stylistyczny z modelu T4, a więc z drugiej generacji: maskę silnika wyciągniętą mocno do przodu pod przednią szybą.

Piąta już generacja Multivana, oferująca pasażerom nawet siedem miejsc siedzących, bazuje po raz pierwszy na modułowej platformie MQB dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie.

W związku z tym zwiększony został rozstaw osi, ale zachowano wszelkie proporcje. Nowy Multivan jest szerszy, zwiększył się również rozstaw kół. Równocześnie zespół Alberta Kirzingera nadał nowemu Multivanowi nieco niższy profil. 

Najnowsze