Renault króluje na wybiegu

Trzy auta Renault: Laguna Coupé Monaco GP, Mégane Coupé Cabriolet Monaco GP oraz Mégane Coupé Cabriolet Floride 2012 pojawiły się na pokazie najnowszej kolekcji Teresy Rosati – Her Shine.

Renault Polska było sponsorem głównym pokazu kolekcji Her Shine, który odbył się w Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie. Kolekcja Her Shine 2012/2013, zaprezentowana po raz pierwszy podczas tegorocznych pokazów mody New York Nolcha Fashion Week i Vancouver Fashion Week, inspirowana jest latami 50., 60. i 70.

Anna Popek na tle Renault
fot. Renault

Towarzyszące pokazowi modele Renault Laguna Coupé Monaco GP, Mégane Coupé Cabriolet Monaco GP oraz Mégane Coupé Cabriolet Floride 2012 należą do serii limitowanych. Najbardziej w klimat pokazu wpisuje się ten ostatni, inspirowany Renault Floride z lat 60.

Weronika Rosati
fot. Renault

 

Najnowsze

Monika Jaworska tworzy szkołę motocyklową

Mistrzyni Włoch "Trofeo Femminile" 2011 roku, Monika Jaworska, postanowiła podzielić się swoimi umiejętnościami otwierając szkołę, w której chętni będą mieli możliwość doskonalenia swoich technik jazdy.

Monika Jaworska
fot. Motocaina

Szkolenie skierowane jest do osób, które wykazują chęć usprawnienia swojej techniki jazdy, jak również podniesienia  ogólnych umiejętności jazdy na motocyklu. W zajęciach udział może brać każdy, bez względu na płeć, wiek czy posiadany motocykl. Trening opracowany i prowadzony pod okiem mistrzyni podzielony został na cztery poziomy: podstawowy, średni, trudny i ekspert – wszystkie odbywają się na placu lub torze, w zależności od trudności ćwiczeń. Ponadto Monika Jaworska gwarantuje szkolenia indywidualne, zarówno na placu, jak i w ruchu drogowym, a także treningi Gymkhany.

Koniecznym warunkiem jest posiadanie pełnego stroju motocyklowego wraz z protektorami. Szkolenia będą miały miejsce głównie w weekendy, w grupach nie większych niż 5-osobowe. Cena dla poziomu podstawowego, średniego i trudnego to 300 zł.

Monika na torze, przed starem do wyścigu.
fot. materiały zawodniczki

Uczestnicy szkolenia na placu będą mieli do dyspozycji motocykl Suzuki GS500, zaś na torze będzie czekała na nich Yamaha R6.

Szkolenie odbywa się na placu „Motodrom” przy ul. Izydora Stella-Sawickiego w Krakowie.

Więcej informacji:

http://www.szkola.monikajaworska.com/ lub

szkola@monikajaworska.com

Gratulujemy pomysłu!

Najnowsze

Zmarł Carroll Shelby, legenda motoryzacji

Kilka dni temu pożegnaliśmy Carrolla Shelby – legendę motoryzacji, projektanta samochodów sportowych i kierowcę rajdowego. Ojciec AC Cobry zmarł w wieku 89 lat. Od 1991 roku Shelby żył z przeszczepionym sercem.

Carroll Hall Shelby urodził się w Teksasie i jako dziecko zmagał się z nawracającymi kłopotami zdrowotnymi. Jako młodzieniec nabrał jednak krzepy, a ponadto wykrystalizowały się jego zainteresowania. Legenda głosi, że dostał mandat za przekroczenie prędkości od razu pierwszego dnia, kiedy zasiadł za kierownicą ojcowskiego auta.

Podczas II wojny światowej służył jako instruktor lotniczy i pilot testowy. W latach 50. został kierowcą wyścigowym, jeździł m.in. w ekipach Astona Martina i Maserati. Czynną karierę zakończył silnym akcentem w 1959 roku, wygrywając 24-godzinny wyścig na torze w Le Mans.

Carroll Shelby
fot. autoguide.com

Przede wszystkim jednak będzie pamiętany jako twórca superszybkich samochodów sportowych, jak Shelby Daytona, Shelby Cobra (z 260-konnym silnikiem V8 Forda), Ford Mustang GT350 i GT500. Zupełnie niedawno spod jego ręki wyszedł najmocniejszy Mustang w historii – Shelby 1000.

Od lat 90. zmagał się ze zdrowiem. Był jedną z najdłużej żyjących po przeszczepie serca osób. Po doświadczeniach własnej choroby założył fundację wspierającą dzieci w oczekiwaniu na przeszczep.

Zmarł 10 maja w Dallas.

 

Najnowsze

GP Hiszpanii – wyścig. Szczęśliwy dla Pastora Maldonado!

Podczas GP Hiszpanii z pole position wystartował Pastor Maldonado, a to wszystko za sprawą wykluczenia najszybszego – Lewisa Hamiltona z wyników kwalifikacji. Wenezuelczyk swoją szansę wykorzystał i po raz pierwszy wygrał w wyścigu F1.

Przyczyną podjęcia przez sędziów decyzji o degradacji z pole position było zatrzymanie się Hamiltona na torze zaraz po tym, jak uzyskał swój rekordowy czas. Brytyjczyk wraz z końcem kwalifikacji powinien wrócić do alei serwisowej, mając w baku co najmniej jeden litr paliwa. Lewis nie zrobił tego, ponieważ paliwa w bolidzie miał zbyt mało:

„To wielki zawód. Te kwalifikacje należały do moich najlepszych – bolid po prostu płynął. Czułem się fantastycznie. Ale podczas okrążenia zjazdowego inżynierowie polecili mi zatrzymać się na torze. Nie wiedziałem dlaczego. Kiedy usłyszałem, że zostałem wykluczony z wynikó, czułem się bardzo rozczarowany” – mówił Hamilton, a jego zespół próbował wytłumaczyć się z tej sytuacji problemami technicznymi w bolidzie – nieskutecznie.

Zwycięski Pastor Maldonado
fot. Williams

Start GP Hiszpanii wyszedł lepiej Alonso, który startował z drugiego pola, ale Maldonado nie dał rywalowi odjechać zbyt daleko. A korzystając z przestoju Hiszpana w pit stopie na 27 okrążeniu i problemów ze zdublowaniem Charlesa Pica – kierowca Williamsa ponownie wskoczył na prowadzenie i zdecydowanie bronił swojej pozycji do ostatnich minut wyścigu:

„Walka była zacięta, a musieliśmy zwracać uwagę na degradację ogumienia, dlatego nie mogłem cisnąć bardzo mocno. Fernando znacznie się do nas zbliżył, czasami na końcu prostej był bardzo blisko, ale trzymałem dystans i wszystko kontrolowałem. Szczerze mówiąc jestem zadowolony, bo bolid był bardzo szybki od pierwszego kółka” – mówił Maldonado po wyścigu.

Dla Maldonado to pierwsze zwycięstwo w wyścigu F1
fot. Williams

To największy sukces w karierze tego 27-letniego kierowcy, który w Formule 1 ściga się dopiero drugi sezon. Dzięki niemu po 8 słabszych sezonach Williams znów zabłysnął!

Kimi Raikkonen zaciekle gonił liderów i niewiele zabrakło mu do wyprzedzenia Alonso, jednak na mecie znalazł się 0.6 sekundy za nim. Na czwartym miejscu wyścig ukończył drugi kierowca Lotusa – Romain Grosjean. Piąty był Kamui Kobayashi, który odważnie wyprzedzał rywali. A ostatni na starcie – Lewis Hamilton trzymał świetne tempo, zrealizował strategię dwóch pit-stopów i przesunął się na miejsce ósme!

Sebastian Vettel za zignorowanie żółtych flag musiał zaliczyć karny przejazd przez boksy i zdecydował się na wymianę przedniego skrzydła. Musiał się więc zadowolić miejscem szóstym.

A na mecie nie znaleźli się wcale Michael Schumacher i Bruno Senna, którzy zaliczyli wspólną kolizję:

 

Na 13. okrążeniu niemiecki kierowca wjechał w bolid Williamsa. Schumacher nie krył swojego wzburzenia incydentem – gwałtownym ruchem wyrzucając kierownicę z rozbitego Mercedesa:

„Oglądałem nagranie zdarzenia przez minutę i widać na nim, że Senna najpierw zjechał na prawo zabezpieczając wewnętrzną, a potem, gdy już hamował – odbił z powrotem w lewo, wjeżdżając przede mnie. Próbowałem uciekać raz jeszcze na wewnętrzną, ale było za późno” – mówił po analizie kolizji niemiecki kierowca.

Senna swoją wersję przedstawiał jednak inaczej:

„Jechałem na bardzo zużytym ogumieniu, dlatego nasze punkty hamowania do zakrętu były różne. Wcześniej Grosjean zahamował późno i uderzył mnie w pierwszym łuku. Nie chciałem więc, by Michael zrobił to samo. Gdy wcisnąłem hamulec, prawdopodobnie próbował mnie obejść, ale to się nie udało” – mówił Brazylijczyk.

Ostatecznie winą za kolizję obarczony został Schumacher, który decyzją sędziów straci 5 pozycji na starcie GP Monako za doprowadzenie do kolizji z Bruno Senną.

Wyniki GP Hiszpanii:

            Kierowca        Zespół                 Strata

1.         Pastor Maldonado      Williams          –

2.         Fernando Alonso       Ferrari +3.1 sek.

3.         Kimi Raikkonen        Lotus  +3.8 sek.

4.         Romain Grosjean       Lotus  +14.7 sek.

5.         Kamui Kobayashi      Sauber +64.6 sek.

6.         Sebastian Vettel        Red Bull        +67.5 sek.

7.         Nico Rosberg Mercedes       +77.9 sek.

8.         Lewis Hamilton         McLaren        +78.1 sek.

9.         Jenson Button           McLaren         +85.2 sek.

10.       Nico Hulkenberg       Force India    +1 okr.

11.       Mark Webber Red Bull         +1 okr.

12.       Jean-Eric Vergne       Toro Rosso    +1 okr.

13.       Daniel Ricciardo       Toro Rosso    +1 okr.

14.       Paul di Resta Force India     +1 okr.

15.       Felipe Massa  Ferrari            +1 okr.

16.       Heikki Kovalainen    Caterham       +1 okr.

17.       Witalij Pietrow          Caterham       +1 okr.

18.       Timo Glock    Marussia        +2 okr.

19.       Pedro de la Rosa       HRT    +3 okr.

.           Sergio Perez   Sauber            nie ukończył

.           Charles Pic     Marussia         nie ukończył

.           Narain Karthikeyan   HRT    nie ukończył

.           Bruno Senna  Williams          nie ukończył

.           Michael Schumacher Mercedes       nie ukończył

 

Do tej pory każdy z pięciu tegorocznych GP zakończył się zwycięstwem innego kierowcy. Na prowadzeniu w MŚ znajdują się ex aequo Vettel i Alonso, którzy zgromadzili po 61 punktów, a trzeci jest Hamilton – 53. Za nimi znajdują się Raikkonen (49), Webber (48) i Button (45). Red Bull utrzymał się na prowadzeniu wśród konstruktorów przed McLarenem i Lotusem. Kolejny wyścig odbędzie się 27 maja, a będzie nim Grand Prix Monako na ulicznym torze w Monte Carlo.

Najnowsze

GP Hiszpanii – kwalifikacje. Hamilton zdobywa PP, ale…

Lewis Hamilton osiągnął najlepszy czas podczas sobotnich kwalifikacji, jednak po analizie FIA został zdyskwalifikowany.

Jedno jest pewne: to były jedne z najlepszych kwalifikacji w tym sezonie. Pomimo iż pierwsze miejsce zajął Lewis Hamilton, sędziowie ukarali Brytyjczyka cofnięciem na koniec stawki. Wszystko to za sprawą zatrzymania się kierowcy McLarena w ósmym zakręcie po wykręceniu niesamowitego czasu. Sytuacja przypomina tę z 2010 w Kanadzie, kiedy Lewis również zdobył PP, ale jadąc na oparach. Tutaj było podobnie, z tym wyjątkiem, że był to błąd mechanika. Zamiast dolać paliwa, „odebrał” McLarenowi cenne płyny, a ze względu na kończący się czas kwalifikacji można było już tylko wypuścić Brytyjczyka z prawie pustym bakiem.

Po karze dla Hamiltona z PP wyruszy Pastor Maldonado, który sprawił bardzo miły prezent obchodzącemu 70 urodziny Frankowi Williamsowi, szefowi zespołu. Jako drugi ustawi się „tutejszy”, czyli Fernando Alonso. Dziwi to bardzo wielu sympatyków Ferrari, bo jeżeli Alonso jest drugi, to jakim cudem Massa startuje jako 16.? Podobna sytuacja jest w przypadku Lewisa, który, gdyby nie kara, startowałby z PP, a Jenson Button z 11 pozycji.

Fernando Alonso i Pastor Maldonado
fot. Pirelli

W Q3 swojego czasu nie odnotowali Vettel, Schumacher oraz Kobayashi, którzy w ten sposób zaoszczędzili opony. Dość pechowo kwalifikacje zakończył partner Maldonado – Senna – który walcząc o wejście do Q2 wylądował w żwirze.

Najnowsze