Reklamy robione z myślą o kobietach

Kiedy zbliża się coroczne Superbowl, rozpoczyna się również coroczny wyścig między producentami, nie tylko samochodów. Kto wymyśli najciekawszą reklamę i przyciągnie najwięcej zainteresowania? W tym roku marki wyraźnie orientują się na widzów płci żeńskiej.

Efekt marketingowy zapewniony przez Superbowl – czyli finałowy mecz o mistrzostwo zawodowej ligi futbolu amerykańskiego – wychodzi daleko poza samo wydarzenie. Na długo potem żyje w internecie i w mediach społecznościowych. Jak twierdzą specjaliści od marketingu, kobiety lepiej niż mężczyźni budują poczucie społecznej więzi w sieci. Nawiązywane przez nie kontakty są generalnie bardziej trwałe i skutkują większym wpływem na opinię innych uczestniczek tej samej społeczności.

Liczba kobiet oglądających finały znacząco wzrosła na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat. Statystyki dowodzą wręcz, że więcej kobiet ogląda transmisję Superbowl niż rozdanie nagród Emmy, Oskarów i Grammy razem wziętych. Trudno sobie wyobrazić lepszą reklamową okazję, by dotrzeć do odbiorcy płci żeńskiej, coraz częściej postrzeganego przez marketingowców jako faktyczną głowę rodziny. 85% zakupów do gospodarstwa domowego jest robionych przez panie – zaś w zeszłym roku mecz oglądało aż 51 milionów kobiet. Rachunek jest zatem prosty.

Ta sama zasada tyczy się samochodów. Wesoła reklama Hondy CR-V z Matthew Broderickiem, która zadebiutowała na zeszłorocznym Superbowl, była w zamyśle skierowana do współczesnych tzw. „soccer moms” – perfekcyjnych pań domu, które dzielą czas między karierą zawodową a czuwaniem nad rozwojem własnych dzieci i potrzebują wygodnego środka transportu. Zamysł się udał, ponieważ reklama bardzo się spodobała.

Reklama Hondy z Matthew Broderickiem bardzo spodobała się kobietom
fot. Honda

Zapowiedzi reklam zaczynają krążyć w sieci mniej więcej na tydzień przed finałem. To również ukłon w stronę kobiet – marki liczą na ich internetową aktywność. Ta sama tendencja skutkuje odwrotem od seksualnych konotacji w reklamach. Nawet mięśniak The Rock jest przedstawiany w roli tatusia.

Katherine Wintsch, założycielka Mom Complex, jednostki zajmującej się analizą strategii marketingowych skierowanych do matek, jest jednak nieco zaniepokojona. Obawia się, że wspomniana tendencja może skutkować pójściem na łatwiznę i okazać się ciosem dla marketingowej kreatywności. Loren Angelo, przedstawiciel Audi, zapewnia, że nie ma powodów do niepokoju. Twierdzi, że reklamy Audi są i będą zawsze zorientowane na obie płcie.

Jak zauważa Brenda Fiala z Blast Radius, Mercedes w tym roku odwrócił się od ogólnej tendencji. O reklamie, w której występuje skąpo ubrana modelka Kate Upton, mówi się, że jest wręcz seksistowska. Z drugiej strony – kontrowersje sprawiają, że produkt przyciąga uwagę.

Fiala dodaje również od siebie podsumowanie:

„Produkty skierowane do kobiet nie muszą być na siłę „dziewczęce”, koniecznie w różu i najlepiej, żeby to były szminki. Największy wpływ na współczesnego odbiorcę mają te reklamy, które podkreślają kobiecą siłę i wszechstronność” – mówi.

Najnowsze

Co robić, gdy utkniesz w śniegu

Jazda zimą, podczas opadów śniegu, to sprawdzian dla każdego kierowcy i ciągłe wyzwania, nawet dla najbardziej doświadczonych.

Zimą praktycznie każdego dnia jesteśmy narażeni na zakopanie w śniegu: przy parkowaniu, w sytuacji poślizgu i przy wielu innych codziennych manewrach, szczególnie
w miejscach mniej uczęszczanych.

Jeśli utkniesz w śniegu, należy zacząć od poruszania kołami z boku na bok – pozwoli to odgarnąć śnieg. Nie dodawaj gazu, jeśli koła kręcą się w miejscu, ponieważ samochód może zakopać się jeszcze głębiej. Postaraj się usunąć śnieg sprzed kół i posypać to miejsce np. żwirem lub piaskiem, żeby uzyskać przyczepność. Bardzo dobrze sprawdza się również żwirek dla kotów. Następnie powinno się delikatnie ruszyć do przodu, do tyłu i – używając małej ilości gazu – wyjechać z zaspy.

fot. Renault

Jeśli to nie pomoże, a znajdujesz się daleko od miejsc zamieszkanych, lepiej zostać w samochodzie i zadzwonić po pomoc. Przed wyruszeniem w podróż naładuj więc telefon i – jeśli wybierasz się w dalszą podróż – weź ze sobą wodę oraz coś do jedzenia. Być może będziesz zmuszony długo czekać, więc wyruszając w dalszą podróż należy zadbać o to, żeby bak był pełen, co pozwoli na zapewnienie ciepła.  Zawsze, nawet jeśli wybieramy się tylko na chwilę kilka ulic dalej, nie zapominajmy o zabraniu ciepłych ubrań, kurtki i rękawiczek. Nie musimy utknąć w zaspie poza miastem, żeby odczuć ich brak. Wystarczy stłuczka lub zepsucie samochodu i możemy zostać  unieruchomieni w środku miasta.

 

Źródło: Szkoła Jazdy Renault

Najnowsze

Wyprzedaż Fiata w Internecie

Dzięki stronie internetowej uruchomionej przez Fiata można sprawdzić promocje obowiązujące na samochody Fiat z rocznika 2012 oraz ich dostępność u poszczególnych dilerów marki. Można także wycenić swój używany samochód.

Fiat wprowadza nową platformę handlową w Internecie. Na stronie www.fiatpromocje.pl dilerzy Fiata publikują najaktualniejszą listę ofert samochodów fabrycznie nowych z rocznika 2012.

Fiat Sedici
fot. Fiat

Używając wyszukiwarki każdy może przejrzeć propozycje wszystkich dilerów Fiata, a wypełniając formularz skontaktować się ze sprzedawcą i następnie zakupić auto dostępne od ręki w wybranym salonie. Po sfinalizowaniu transakcji będzie je można odebrać nawet w ciągu 24 godzin.

Fiat Panda
fot. Fiat

W bazie danych jest kompletna gama, a więc wszystkie aktualnie oferowane modele Fiata: od „Pięćsetki”, poprzez nową Pandę i Punto oraz kompaktowego Bravo i rodzinnego sedana Linea po SUV-a Sedici oraz Fiata Freemonta.

Wyszukiwarka umożliwia także samodzielną wycenę auta używanego, które klient będzie chciał pozostawić w rozliczeniu (na podstawie bazy danych specjalizującej się w wycenach samochodów firmy Eurotax). Na stronie jest też podręczny kalkulator finansowy, za pomocą którego można sprawdzić ofertę kredytów Fiat Banku dla klientów indywidualnych oraz firm.

Najnowsze

Niecodzienne perfumy dla motocyklistki

Zdarza się, że motocykl to jedyny środek transportu, który zawiezie nas szybko z punktu A do punktu B. Często, celem podróży jest dojazd do pracy, spotkanie, czy randka. W takich momentach każda motocyklistka chce ładnie pachnieć, lecz nie zawsze jest to możliwe. Ten problem może być jednak rozwiązany.

Kiedy Holenderska designerka, Jody Kocken dowiedziała się, że jest uczulona na perfumy, podjęła się opracowania zestawu, który nazwała Perfumetools, co oznacza nic innego, jak pakiet narzędzi wydzielających zapachy, które mogą być traktowane jak biżuteria. 

fot. materiały prasowe

Perfumetools wydają się być świetnym rozwiązaniem dla motocyklistek – oczywiście, nie tylko tym cierpiącym na przewlekłe alergie. Biżuteria nie tylko może ratować z opresji przed ważnym spotkaniem, ale także stanowi delikatny dodatek do reszty dzięki swojemu minimalistycznemu designowi.

Jednakże, poszczególne elementy radziłybyśmy nakładać dopiero po zejściu z motocykla – przede wszystkim dlatego, że wcześniej okażą się zupełnie niepotrzebne (zapach wydziela się dość szybko po nagrzaniu metalu w kontakcie ze skórą), a poza tym ich wykonanie wydaje się nie być zbyt przyjazne dla bezpieczeństwa użytkownika – zwłaszcza, jeśli chodzi o element nakładany na ucho.

fot. materiały prasowe

Kolekcja zawiera bransoletkę, kolczyki oraz naszyjnik. 

Jak podoba Wam się pomysł opracowany przez Jody Kocken – czy Perfumetools zdobędzie uznanie także wśród motocyklistek?

Najnowsze

Motocyklowa oferta Hondy na 2013 rok

Honda wjeżdża w 2013 rok z ofertą pełną nowości. Sprawdźcie, co japoński producent przygotował na bieżący rok.

Na nadchodzący sezon Honda w Polsce wzbogaca, praktycznie każdy z segmentów motocykli, nowościami 2013.

W segmencie Naked pojawił się ponadczasowy CB1100, który w założeniu producenta ma oddawać cząstkę ducha oryginału – CB750 Four. Kolejną nowością z segmentu Naked jest CB500F – jeden z serii trzech konstrukcyjnie identycznych motocykli, korzystających z takiego samego silnika i ramy. Motocykl wydaje się być dobrze dopasowanym do potrzeb świeżo upieczonych motocyklistów z prawem jazdy kategorii A2.

Rzecz ma się podobnie w przypadku modelu MSX 125 – tym razem, producent postanowił skierować swoją ofertę do młodszych użytkowników jednośladów – o nowoczesnej stylistyce, przyzwoitych osiągach oraz w przystępnej cenie. Takie cechy według producenta ma posiadać właśnie model MSX 125 (Mini Street X-treme 125).

Kolejną nowością jest sportowy twin – CBR500R – drugi z rodziny nowych pięćsetek, w pełnych owiewkach. Natomiast model CBR600R, Honda oferuje w odświeżonym malowaniu Repsol Honda z MotoGP i ma zapewniać niezapomniane wrażenia ze sportowej jazdy po torze. 
Segment motocykli Adventure doskonale uzupełnia trzeci z serii 500-ek – wizualnie wyższy, z wyprostowaną pozycją za kierownicą – CB500X, który razem z nowym CRF250L, producent kieruje do osób, które pomimo niewielkiego wkładu finansowego, bądź małego doświadczenia, cenią sobie ponad wszystko, z niczym nieporównywalną, radość z jazdy.

Również w segmencie skuterów Honda dorzuciła parę nowości. Jedną z nich jest skuter o sportowym charakterze – NSS300 Forza.  Dla młodszych miłośników marki Honda, dobrą wiadomością będzie pojawienie się sportowego NSC50R w malowaniu Repsol.

Szczegółowe informacje dotyczące cen i  oferty motocykli Hondy na rok 2013 są już dostępne u autoryzowanych dealerów oraz na stronie www.honda.pl.

Najnowsze