Ranking najpopularniejszych silników w Polsce
Dyskusja o przewadze jednego silnika nad drugim przypomina często rozmowę o wyższości Bożego Narodzenia nad Wielkanocą i odwrotnie. Abstrahując jednak od osobistych preferencji i skupiając się wyłącznie na statystykach sprzedażowych, można wysnuć pewne wnioski.
Jak podaje instytut badań rynku motoryzacyjnego Samar.pl, przy ogólnej liczbie 226 714 sprzedanych nowych samochodów aż 64% to pojazdy wyposażone w silniki benzynowe (w stosunku do 2011 roku to wzrost o trzy punkty procentowe). Pierwsze miejsce pod względem popularności przypada koncernowi Volkswagena – mówimy o silniku MPI o pojemności 1,6 litra i mocy 102 KM, który jest montowany w Skodzie Octavii, w Audi A3 oraz w VW Caddy z instalacją gazową. W sumie zarejestrowano 6028 sztuk samochodów wyposażonych w ten typ silnika.
![]() |
|
fot. Samar.pl
|
Na drugim miejscu plasuje się silnik 1.4 TSI o mocy 122 KM – zarejestrowano 5 707 samochodów z takim silnikiem. Są to Audi A1 i A3, Skody Octavia i Yeti, Volkswagen Golf, Golf Plus, Jetta, Passat i Tiguana. Niewiele niższy wynik osiągnął silnik Fiata o pojemności 1.2 l i mocy 69 KM, wybierany najczęściej przy zakupie Fiata Pandy. W pierwszej dziesiątce można też znaleźć silinik Toyoty (1.3 litra i 99 KM oraz 1.0 litra i 69 KM), Nissana (1.6 l i 117 KM), a także Renault-Dacii (1.6 litra i 105 KM).
Maleje liczba aut wyposażonych w silniki diesla – na zakup takowych decydują się głównie firmy. W tej grupie rządzą Peugeot/Citroen i Ford, które mają wysoki odsetek sprzedaży flotowej.
Jeżeli zaś chodzi o silniki zasilane olejem napędowym, ponownie palmę pierwszeństwa dzierży Volkswagen. Na pierwszym miejscu (z liczbą 5 468 sztuk) jest jednostka o pojemności 2.0 litrów i mocy 140 KM. Można ją znaleźć w ofercie Seata (Alhambra, Leon, Toledo), Audi (A3 i Q7), Skody (Octavia, Superb i Yeti) oraz Volkswagena jako takiego. (Caddy, Passat, CC, Golf, Jetta, Sharan, Tiguan i Touran). Tuż za nią plasuje się jednostka o pojemności 1.6 litra i mocy 105 KM (4 811 klientów). Wysokie miejsca zajmują również silniki Forda, jak również montowana w samochodach klasy średniej Peugeota (jak 3008, 308 czy 5008) oraz Citroena (C4, DS3, DS4) jednostka o pojemności 1.6 litra i mocy 112 KM, należąca do koncernu PSA
Źródło: Samar.pl
Cały artykuł przeczytać można tutaj:
Najnowsze
-
-10°C i niemy diesel na parkingu. Winne są nie świece, a ten zapomniany element
Gdy słupek rtęci spada poniżej -10°C, twój diesel może przestać być samochodem, a stać się drogą bryłą lodu. Okazuje się, że za 9 na 10 porannych koszmarów odpowiada ten sam, lekceważony przez kierowców element. -
Opony to za mało. Te 2 płyny w aucie decydują o bezpieczeństwie zimą. Sprawdź przed wyjazdem!
-
Niebezpieczne „mikołajki” pod maską: na 8 z 10 płynów do spryskiwaczy nie można polegać
-
Świąteczny prezent od Forda: hybrydowy van, który ratuje zwierzęta. Zobacz, jak działa „112 dla zwierząt
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?

Zostaw komentarz: