Ramona Karlsson wspiera zawodniczki
Szwedzka zawodniczka rajdowa Ramona Karlsson została założycielką i liderką projektu "Młode kobiety za kierownicą". Do programu promocyjnego wybrała 7 kobiet w wieku 15-20 lat, startujących w dyscyplinach rajdowych, wyścigowych i rallycrossowych.
Wybrankami są: Lina Björklund, Jessica Persson, Jonna Eson Brådhe, Frida Axelsson, My Adolfsson, Maja Kärnqvist i Evelina Olofsson. Do swojej dyspozycji zawodniczki otrzymały własną stronę internetową www.yfd.se – gdzie na bieżąco mogą opowiadać o swoich postępach i zadawać pytania. Celem projektu jest inspirowanie, motywacja i pomoc w planowaniu sportowej kariery. Ramona ma także nadzieję, że bardziej rozpowszechni sporty motorowe wśród kobiet.
Spotkanie z Michele Mouton |
![]() |
fot. ramonarallying.com |
Szwedka zorganizowała już pierwsze spotkanie wybranych zawodniczek podczas Rajdu Szwecji, gdzie grupa mogła obejrzeć etap rajdu i spotkać się z Michele Mouton, która jest wzorem dla Ramony. Odbył się także wykład o bezpieczeństwie w rajdówce, a sama Ramona opowiedziała o swojej drodze do etapu WRC i budowaniu zespołu. Był czas na multimedia, pytania i dyskusje:
– To był świetny weekend. To fantastyczna grupa kobiet ambitnych i utalentowanych. Z niecierpliwością czekam na kontynuację pracy z nimi – mówiła Ramona, która prócz pomocy na blogu grupy planuje jeszcze cztery spotkania na żywo w tym roku.
Miriam i Ramona |
![]() |
fot. ramonarallying.com |
A sama Ramona i Miriam Walfridsson w roli pilota – mają już za sobą trzy starty w szwedzkich zimowych rajdach. Coraz lepiej czują się w Skodzie Fabii WRC i odczuwają mocny wzrost tempa jazdy:
– Praktyka czyni mistrza, mamy za sobą ok. 200 kilometrów w samochodzie WRC i zaczynamy się dobrze w nim czuć. Znalazłyśmy prędkość, która nam odpowiada w czasie zawodów – szybko, ale bez podejmowania nadmiernego ryzyka – opowiada Ramona.
Teraz załoga doskonalić będzie jazdę na nawierzchniach szutrowych, bo kolejne zawody odbędą się już w maju.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: