Rajd samochodów zabytkowych Bosch Boxberg Klassik
Z mety na torze Boscha w Boxbergu 30 czerwca rusza rajd oldtimerów. Impreza potrwa do 1 lipca, a na trasę wyruszy ok. 200 samochodów.
To już trzynasta edycja tego rajdu, gromadzącego właścicieli samochodów wyprodukowanych przed 1984 rokiem. Za każdym razem jest to ciekawy przegląd przez historię automobilizmu.
Pierwszego dnia samochody mają do przejechania trasę z Boxbergu przez Lauda-Königshofen i Bad Mergentheim do pałacu Weikersheim i dalej do Tauberzell. Drugiego dnia pokonają odcinek z Bad Mergentheim, przez Osterburken i Eberstadt i z powrotem do Boxbergu. Szczegółową prezentację samochodów przewidziano na mecie każdego dnia rajdu. Punktem kulminacyjnym po dwóch dniach rajdu będzie prezentacja „muzeum na kołach” na stromym odcinku przed ośrodkiem badawczym Bosch.
![]() |
| fot. Bosch |
Z okazji rajdu przed bramami ośrodka badawczego Bosch w Boxbergu odbędzie się także pierwsza giełda Bosch Klassik, na której będzie można kupić lub sprzedać samochód zabytkowy albo klasyczny.
Jedną z atrakcji imprezy są „przejażdżki zabytkowymi taksówkami”, czyli samochodami rajdowymi z lat 70. i 80., pod kierownictwem Christiana Geistdörfera, rajdowego mistrza świata z roku 1980 i 1982.
![]() |
|
fot. Bosch
|
Kupony na jazdę zabytkowym samochodem rajdowym, np. Lancia Delta Integrale lub BMW 2002 Tii, będą losowane także na Facebooku: www.facebook.com/automotive.tradition
Dodatkowo uczestnicy rajdu będą mogli obejrzeć wystawę poświęconą samochodom zabytkowym i klasycznym, skorzystać z konsultacji Bosch Classic Car Services oraz przejechać się zabytkowym autokarem.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem


Zostaw komentarz: