Rajd Monte Carlo: start sezonu rajdowego 2013
Rajd Monte Carlo zainauguruje rywalizację w nowym, obfitującym w nowości sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata 2013. Z czterech Citroënów DS3 WRC, które wezmą w nim udział, trzy prowadzone będą przez byłych zwycięzców tego legendarnego rajdu (Loeb, Hirvonen, Bouffier).
Sébastien Loeb i Daniel Elena samochodem z numerem startowym 1 ruszą do walki o siódmą wygraną w Monte Carlo. Drugą załogę zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT obok dziewięciokrotnych mistrzów świata tworzyć będą Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, których zadaniem w tym sezonie będzie gromadzenie punktów z myślą o zdobyciu tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji kierowców na koniec sezonu. Kolejnym DS3 WRC w barwach Abu Dhabi Citroën Total WRT wystartuje załoga Dani Sordo – Carlos del Barrio, wracająca na rok 2013 do rodziny Citroën Racing.
![]() |
fot. Citroen
|
Nowy sezon 2013 Rajdowych Mistrzostw Świata FIA rozpoczyna się w niecałe sześć tygodni od ostatniej rundy ubiegłorocznej serii. Podobnie jak przed rokiem, pierwszym starciem całej kampanii, w której z pewnością nie zabraknie wielkich sportowych emocji, będzie Rajd Monte Carlo. Już dzisiaj zawodnicy ruszą ze startu w Valence na odcinki specjalne wytyczone w departamentach Ardèche, Haute-Loire i Drôme.
![]() |
fot. Citroen
|
W piątek ci, którzy pozostaną w stawce, skierują się na południe, by wieczorem dotrzeć do Monako. Ostatni etap rajdu odbędzie się w górach na północ od Nicei i obejmie m.in. trzy przejazdy słynnego odcinka Col du Turini. W ciągu tych czterech dni rywalizacji kierowców czeka łącznie 468 km jazdy na czas, mającej wyłonić zwycięzcę spośród sporej grupy pretendentów.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: