Przejechał przez skrzyżowanie na czerwonym świetle!

Skrajna głupota, czy zupełny brak obserwacji sytuacji na drodze? To nagranie jeży włosy na głowie.

Zdarzają się kierowcy, którzy chcą przejechać przez skrzyżowanie na żółtym świetle, ale spóźniają się o sekundę lub dwie i pokonują je już w momencie, kiedy pali się czerwony sygnał. Nie jest to rozsądne zachowanie, ale raczej nie stwarzające dużego zagrożenia.

Na tym nagraniu sytuacja jest zupełnie inna. Czerwone światło widoczne jest od dawna, a mimo to zielony samochód bez zwalniania wjeżdża na skrzyżowanie i jakimś cudem nie zderza się z innymi pojazdami. Za kierownicą siedział ktoś bezmyślny, czy nie patrzący gdzie jedzie?

Najnowsze

Problemy starszych ludzi podczas zimy

Jak poradzić sobie na zaśnieżonym chodniku oraz jezdni, kiedy chodzi się o lasce? Czasami jest naprawdę trudno.

Kierowca samochodu zatrzymał się, aby umożliwić przejście na drugą stronę ulicy starszej osobie. Niestety, pomimo tej uprzejmości, okazało się to poważnym wyzwaniem. Na szczęście szybko znalazła się pomoc.

Jak najbardziej pochwalamy takie zachowania i apelujemy – pamiętajcie, że osoby starsze w okresie zimowym naprawdę nie mają łatwo! Nie bądźcie też jak drugi z kierowców, który popełnił poważne wykroczenie omijając auto stojące przed przejściem dla pieszych.

Najnowsze

Koło odpadło z samochodu w czasie jazdy

Utrata koła podczas jazdy autem może doprowadzić do poważnego wypadku. Tutaj skończyło się na strachu.

Poważne uszkodzenie opony w czasie jazdy może się źle skończyć, a co dopiero utrata całego koła. Tym razem stało się to na szczęście przy niewielkiej prędkości, a koło nie uderzyło w inny pojazd i szybko udało się je odzyskać.

Pamiętajcie! Dla własnego bezpieczeństwa warto to jakiś czas sprawdzić dokręcenie śrub w kołach. Kiedy są poluzowane koło nagle nie odpadnie – najpierw towarzyszy temu charakterystyczne stukanie w czasie jazdy, które może być odczuwalne na kierownicy. W takiej sytuacji niezwłocznie sprawdźcie wszystkie śruby!

Najnowsze

W ciągu kilku sekund spowodowała dwie kolizje

Zdarzają się kierowcy, którzy lubią wciskać się przed innych. Czy w tej sytuacji o to chodziło kierującej?

Rejestrator umieszczony w samochodzie nagrał moment, w którym przed auta stojące na pasie do skrętu w lewo, próbuje wepchnąć się Fiat Panda. Kierowca Nissana Navary nikogo nie zamierzał wpuszczać i ruszył widząc zielone światło, co zakończyło się kolizją.

Kierująca Pandą zaczęła cofać i lekko uderzyła w inny samochód, który stał za nią. W ten sposób w ciągu kilku sekund doprowadziła do dwóch stłuczek. Nie wiemy tylko dlaczego tak nachalnie próbowała się wepchnąć przed Nissana. Sądziła, że tak bezczelne zachowanie nie spotka się ze sprzeciwem? A może zbyt późno zorientowała się, że ma tu skręcić i liczyła na wyrozumiałość?

Najnowsze

Wspaniały wynik Gosi Rdest w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju

Styczniowy start Gosi w Dubaju to niewątpliwie imponująca inauguracja nadchodzącego sezonu. Za sterami nowego dla niej auta – Porsche 911-II Cup, z nowym zespołem – Molitor Racing Systems Gosia ponownie staje na podium.

Zaczyna budować się mała tradycja w karierze Gosi Rdest – kolejny raz otwiera sezon startem w 24-godzinnym egzotycznym wyścigu, co więcej – trzeci raz staje na jego zakończenie na podium. To niewątpliwie koło zamachowe przed zbliżającymi się seriami wyścigowymi. Ogromny wysiłek dla organizmu, trudne warunki jazdy nocnej, wielokrotne siadanie za kierownicą w kilkugodzinnych odstępach, praca zespołowa, brak snu – wszystkie te wyzwania zostały pokonane w pięknym stylu.

Zobacz też – nowe, niższe ceny na samochody Jeep – sprawdź cenniki.

Auto z Gosią dzieliło czterech kierowców, dwójka Austriaków – Helmut Rödig i Christopher Zöchling, Japończyk Yutaka Matsushima oraz Niemiec, Wolfgang Triller. Duch zespołu udzielał się poprzez nieocenione przy długich dystansach wsparcie, troskę, wymienianie się spostrzeżeniami i przekazywanie bezcennych wskazówek.

Pełna tabela wyników:
https://www.24hseries.com/2019/24h-dubai-2019/results

Kilka słów podsumowania od Gosi.

Jestem bardzo zadowolona z tegorocznego startu w Dubaju, naprawdę fantastyczny początek sezonu. Z Dubaju wróciłam z pucharem za drugie miejsce w klasie 991. Pierwszy raz ścigałam się pucharowym Porsche, co było też dla mnie ogromnym wyzwaniem. Na szczęście w zespole miałam doświadczonego zawodnika Christophera Zochlinga, którego wskazówki, rady dotyczące tej tylnonapędowej bestii były naprawdę nieocenione.

Jest znaczna różnica w prowadzeniu Audi R8 LMS GT4, Audi R8 LMS GT3 a pucharowym Porsche 911 GT3. Na szczęście mieliśmy poniedziałkowe treningi, gdzie udało mi się nauczyć i zrozumieć ten samochód. Cały weekend wyścigowy był z dużymi przygodami, w ogóle nie braliśmy udziału ani w środowych, ani w czwartkowych treningach, z racji na zdarzenie na torze spowodowane przez Japońskiego kierowcę który na drugim zakręcie nie opanował nadsterowności samochodu i uderzył tyłem samochodu w ścianę, a jak wiemy w Porsche to jest całe serce samochodu. Skutecznie zespół MRS, którego barwy reprezentowałam robił wszystko co w ich mocy, aby samochód mógł stawić się na kwalifikacje – udało nam się przejechać jedno kółko kwalifikacji, co pozwoliło osiągnąć nam piąte miejsce w klasie. Sam wyścig też był bardzo emocjonujący. Christopher Zochling, który startował z piątego miejsca przebił się na pierwsze, już na pierwszym okrążeniu, niestety w 50 minucie wyścigu złapał kapcia, przez co zjechał do boksu i przejechał krótszy stint.

Kolejne 23 godziny to było odrabianie, walka z hamulcami, które zaczęły w ostatnich 4 godzinach szwankować ale finalnie udało się, dowieźliśmy drugie miejsce, jest to naprawdę fantastyczny start, duża radość i podwójna motywacja na nadchodzący sezon.

Długodystansowy wyścig w Dubaju to nie koniec planów na styczeń. Ostatni tydzień miesiąca Gosia spędzi na eliminacjach do nowopowstałej W Racing Series. Seria ta dedykowana jest wyłącznie dla kobiet. Podczas inauguracyjnego sezonu 2019, panie zmierzą się podczas sześciu rund, które towarzyszyć będą weekendom wyścigowym DTM. Pojedynczy wyścig trwać będzie 30 minut. Po raz pierwszy sześćdziesiątka pań spotka się na torze w Austrii już pod koniec stycznia. 24 – 28 stycznia, gdzie odbędą się eliminacje, obejmujące jazdy na torze i rozmowy kwalifikacyjne, na podstawie których wybrane zostaną finalistki. Spośród grupy kobiet zostanie wybranych 18 zawodniczek, które wyścigach bolidem Formuły 3. Pula nagród wynosi 1,5 mln dolarów.

Gosię wspierają: Ravenol, DeWalt, Epos, Emka S. A., A/B/C, Bahco, Olimp Sport Nutrition

Social Media:
Facebook: https://www.facebook.com/GosiaRdestOfficial/
Instagram: https://www.instagram.com/gosia.rdest/
WWW: http://www.gosiardest.com/
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCUSP5guEpLtT0E1SX_vzwzw

Najnowsze