Premiera nowej Mazdy 3 pod koniec listopada

Dla japońskiego producenta to najważniejsza premiera tego roku. Mazda Motor Corporation ogłosiła dziś, że nowa Mazda 3 debiutuje podczas Los Angeles Auto Show, a sądząc po zdjęciu, które do nas dotarło poznamy od razu dwie wersje nadwozia: hatchback i sedan.

Los Angeles Auto Show odbędzie się w dniach od 30 listopada do 9 grudnia br. Szczegóły dotyczące samochodu zostaną przekazane podczas konferencji prasowej zorganizowanej w trakcie tego wydarzenia 28 listopada, podczas pierwszego z dwóch dni prasowych wystawy.

Jeszcze nam się nie opatrzyła na dobre obecna Mazda 3, a już wkrótce zobaczymy jej kolejną generację. Czego możemy spodziewać sie po nowej trójce? Z pewnością Mazda 3 będzie konsekwentnie ucieleśniała design starszej siostry, czyli Mazdy 6, choć może także rozpocząć nowy język projektowy z samochodach japońskiej marki.

Tradycyjnie, producent chwali się, że model będzie znacznie lepszy niż poprzednik, a „kluczowe osiągi nowego modelu zostały podniesione na wyższy poziom”. Jaki poziom? Dowiemy się dopiero pod koniec listopada. Z pewnością odmłodzona karoseria zostanie wyposażona w zmodernizowane lub całkowicie nowe silniki Skyactive, a jej tylna część – sądząc po opublikowanej fotografii fragmentu auta, zapowiada się wyjątkowo ciekawie; tylne lampy  optycznie poszerzą nadwozie. Wersja krótsza ma być mieć nieco bardziej agresywny sznyt, a pod maskę ma trafić topowy silnik o mocy nawet 190 KM (Skyactiv-X).

 

Najnowsze

Porsche zaczyna współpracować z marką Hugo Boss

Ruszyła współpraca z Hugo Boss - Porsche podpisało wieloletnią umowę o współpracy z firmą modową z siedzibą w Metzingen.

Jako oficjalny partner ds. odzieży Hugo Boss będzie ubierać członków zespołu Porsche Motorsport na całym świecie – zarówno na torze wyścigowym, jak i podczas prac serwisowych. Umowa obejmuje także zaopatrzenie dla przyszłego zespołu Porsche Formula E. W grudniu 2019 r. producent samochodów sportowych zadebiutuje bowiem w serii wyścigów samochodów elektrycznych z własną ekipą.

„Formuła E to bardzo atrakcyjna seria wyścigów” – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „Oferuje nam doskonałe warunki do dalszego rozwoju naszych pojazdów pod względem efektywności i przyjazności dla środowiska. Z niecierpliwością czekamy na nasz debiut w tej serii w sezonie 2019/2020. Renomowana firma odzieżowa Hugo Boss jest idealnym partnerem jako dostawca odzieży dla naszego zespołu”.

„Zarówno Hugo Boss, jak i Porsche są symbolami innowacyjności i perfekcji” – powiedział Mark Langer, dyrektor generalny Hugo Boss AG. „W ciągu ostatnich lat i dekad z powodzeniem działaliśmy już w obszarze motorsportu. Tym bardziej się cieszę, że za sprawą przyszłościowej serii Formuły E nasza współpraca osiągnie teraz nowy poziom”.

Partnerstwo obu firm obejmuje nie tylko sport motorowy. Przykładem jest kolekcja „Porsche x BOSS”, którą marka odzieżowa wprowadzi w swoich sklepach stacjonarnych oraz w sklepie internetowym od marca przyszłego roku.

Najnowsze

Wyspa Man, gdzie żyje się wolno, ale jeździć możesz bez limitu prędkości

Wyobraź sobie, że otrzymujesz pytanie w quizie - skąd w pogodny dzień widać wszystkie cztery kraje, składające się na Wielką Brytanię? Odpowiedź: tylko ze Snaefell, najwyższego szczytu Wyspy Man, o którym mówi się, że zobaczysz z niego Anglię, Szkocję, Walię i Irlandię Północną.

Wiele osób kojarzy tę wyspę, położoną na Morzu Irlandzkim z jednym wydarzeniem. To kolebka jednej z najpopularniejszych imprez motocyklowych na świecie – wyścigu ulicznego Isle of Man TT na drodze „Mountain Course”, gdzie – jak w wielu częściach wyspy – nie obowiązują ograniczenia prędkości.

Mountain Road, szczególnie szybki odcinek „Mountain Course”, stał się tematem najnowszego odcinka serialu «Najwspanialsze europejskie szlaki drogowe», który przedstawia zakątki dające niepowtarzalną frajdę z jazdy w wyjątkowych sceneriach, ale także słynące z kulinarnych przysmaków oraz gościnności mieszkańców.

– Na całej niemal wyspie spróbujecie doskonałych dań i napojów. Możecie wybrać się na przejażdżkę jedną z najsłynniejszych dróg w Europie, ale to ludzie, jedzenie i krajobrazy, sprawią, że odbijając promem w drodze powrotnej będziecie już tęsknić do wyspy – powiedział dziennikarz Steve Sutcliffe, który zwiedzał tę okolicę za kierownicą nowego Forda Mustanga Bullitta, limitowanej wersji modelu stworzonej dla uczczenia 50-lecia słynnego filmu wytwórni Warner Bros. o tym samym tytule.

To dziewiąty film z serii, w której Sutcliffe jeździł już wszystkimi modelami Ford Performance, od Forda GT na zapierającej dech w piersiach Drodze atlantyckiej w Norwegii, po Fiestę ST na wyludnionej Via Campocatino we Włoszech. W sumarycznej ocenie dróg, na którą składa się wiele czynników, w tym pejzaże, atrakcje gastronomiczne w okolicy oraz dreszczyk emocji, Mountain Road osiągnęła najwyższy wynik całej serii.

Aby zapoznać się z innymi wspaniałymi europejskimi drogami, przejdź do playlisty Ford Europe.

Najnowsze

Cofanie na węźle autostradowym

W Polsce mamy coraz więcej autostrad, ale nadal wielu kierowców nie dorosło do tego, aby nimi jeździć.

Nikogo nie dziwią przypadki, w których jakiś kierowca jedzie pod prąd autostradą lub drogą ekspresową. Czasem takie zachowanie jest efektem bezmyślności, a czasem próbą powrotu do przegapionego zjazdu.

Kierowca zarejestrowany na tym nagraniu pomylił drogi na węźle Grodzisk na autostradzie A2. Postanowił więc wrzucić wsteczny i naprawić swój błąd.

Najnowsze

Szeryf drogowy i trochę polskiej mentalności

Powodowanie utrudnień w ruchu na zwężanych odcinkach dróg to nic nowego. Na tym nagraniu widać jednak coś jeszcze.

Sytuacja typowa (niestety) dla polskiej drogi. Nikt nie chce korzystać z prawego pasa, ponieważ znajduje się na nim zwężenie. Kierowcy wolą zamiast tego utworzyć korek na lewym pasie, który lada moment zacznie utrudniać przejazd przez skrzyżowanie. Aby nikt temu nie zapobiegł, szeryf w Skodzie Fabii blokuje pas prawy.

Zauważyliście coś jeszcze? Wróćcie do początku nagrania. Kierowca Skody Rapid dobrze zna swój obowiązek – pomóc w tworzeniu długiego korka. Zamiast więc zgodnie z przepisami wjechać na prawy pas rozbiegowy, wjeżdża od razu na lewy, przekraczając ciągłą linię. Widać nie zawsze należy trzymać się przepisów. I zdrowego rozsądku.

Najnowsze