Premiera coupé Infiniti Q60 w Detroit

Podczas salonu samochodowego NAIAS w Detroit Infiniti zaprezentowała nowe sportowe coupé - model Q60.

Sportowe coupé zachowało swoje charakterystyczne kształty i ostre krawędzie oryginalnego konceptu, zaprezentowanego pierwszy raz na Salonie NAIAS 2015 dwanaście miesięcy temu.

Pod maskją zninstalowano trzylitrowy silnik V6 twin-turbo, który oferowany jest w dwóch wersjach mocy – 304 lub 405 KM. Na pokładzie Q60 znajdziemy dostępne jako opcja, sterowane elektronicznie zawieszenie dynamiczne (Dynamic Digital Suspension).

W nowym modelu zastosowano drugą generację systemu bezpośredniego kierowania adaptacyjnego Infiniti (DAS – Direct Adaptive Steering), które ma zapewniać lepsze czucie kierownicy i pełniejszy feedback z drogi. Dodatkowo ma pozwalać kierowcy na precyzyjne dostrojenie parametrów pracy układu kierowniczego do jego oczekiwań.

Na Salonie NAIAS 2016 Infiniti prezentuje również zmodernizowane wersje sportowego sedana Q50 i crossovera QX60.

Najnowsze

Edyta Klim

Kobiecy test wytrzymałości motocyklowych jeansów (video)

Przyjaciółki Holly Hanson i Joy Lewis postanowiły sprawdzić, ile naprawdę wytrzyma kevlarowa warstwa jeansów Tabacco. Pośladki musiały mieć gorąco!

Tobacco Motorwear to producent jeansów motocyklowych, który ma zamiar poszerzyć swoją ofertę o linię kobiecą. Ich modele jeansów charakteryzują się bardzo dobrym dopasowaniem do ciała i podwyższonym stanem, jednocześnie oferują swobodę ruchów i zupełnie cywilny wygląd. O bezpieczeństwo dba 100% kevlar, jako dodatkowa warstwa. A czy chroni wystarczająco, możecie sami zobaczyć na filmie z testu, który przeprowadziły dwie, motocyklowe przyjaciółki:

Dla wielu motocyklistów, którzy codziennie jeżdżą na motocyklu, przebieranie się w ochronną odzież stanowi spory kłopot. Poza tym, taka odzież bywa mało wygodna w codziennej aktywności, a w upalne dni wentylacja często jest niewystarczająca. Osobnym zagadnieniem są preferencje motocyklistów dotyczące mody. I właśnie, by zaspokoić te potrzeby i głównie do miejskiej jazdy, powstają jeansy i trampki, które oprócz walorów niezobowiązującego stylu, oferują poprawę bezpieczeństwa w razie upadku.

Najnowsze

Prawo jazdy bez egzaminu – uwaga na oszustów

Próby zdobycia prawa jazdy na skróty cieszą się nadal sporą popularnością. Korzystają na tym oszuści, przed którymi przestrzega Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. Właśnie zamknięto jedną ze stron internetowych.

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych ostrzega wszystkich, którzy chcą iść na skróty, żeby zdobyć upragnione prawo jazdy. Od jakiegoś czasu w sieci działała strona internetowa, na której oszuści oferowali załatwienie prawa jazdy bez egzaminu. Przestępcy powoływali się na wpływy w WORD oraz PWPW. Wystarczyło wpłacić zaledwie kilkaset złotych.

PWPW nie wie jeszcze, ile osób zostało oszukanych, bo często w takich przypadkach poszkodowani nie zgłaszają się na policję. Strona została zablokowana dzięki informacjom od osób, które trafiły na nietypową ofertę i rozważały skorzystanie z niej. Poza tym instytucja sama monitoruje tego typu zagrożenia i niezwłocznie powiadamia o tym policję.

Oprócz wyłudzenia pieniędzy oszuści wyciągali od ofiar dane osobowe wraz ze zdjęciem i wzorem podpisu, które mogą zostać użyte do innych przestępstw. PWPW przestrzega przed korzystaniem z jakichkolwiek usług stron internetowych lub firm oferujących pośrednictwo w „załatwianiu” prawa jazdy bez przystąpienia do egzaminu.

Najnowsze

Toyota sama zapobiegnie wypadkowi?

Japoński producent ma bardzo ambitny plan w kwestii rozwoju technologii bezpieczeństwa. Toyota zamierza tworzyć samochody, które same będą zapobiegać wypadkom drogowym.

Toyota zainwestuje w ciągu najbliższych pięciu lat miliard dolarów w instytut badawczy, który będzie ulokowany w Dolinie Krzemowej. Zadaniem inżynierów pracujących w tym miejscu będą prace nad rozwojem sztucznej inteligencji oraz autonomicznych samochodów. 

W pobliżu ośrodka znajdują się dwa uniwersytety, które będą ściśle współpracować z centrum: Palo Alto w Kalifornii oraz Massachusetts Institute of Technology w Cambridge. 

Głównym menedżerem Toyota Research Institute będzie Gill PRatt, który zapowiada, że stworzą samochód niezdolny do wejścia w kolizję, który ma zapewniać bardzo duże wsparcie kierowcy, żeby mogli z niego korzystać bezpiecznie również nastolatkowe i osoby starsze.

Nowe centrum Toyoty będzie pracować nie tylko nad technologiami w motoryzacji. W niedalekiej przyszłości powstaną także rozwiązania z zakresu robotyki domowej, która będzie wspomagać niepełnosprawnych oraz seniorów.

Najnowsze

Kaski motocyklowe – jaki wybrać? Ile to kosztuje?

Kask motocyklowy trzeba mieć i nie ulga to żadnej wątpliwości. Bez niego nie należy w ogóle wsiadać na motocykl. O dobre przyzwyczajenia powinni zadbać instruktorzy nauki jazdy, którzy pomogą dokonać wyboru, a także zaopiniują konkretny model.

Wystarczy rzut oka poza Europę – w Azji czy w Ameryce Południowej kaski motocyklowe śmiało można nazwać atrapami. Do głowy przylegają umownie i w ogóle jej nie chronią. O ile w ogóle są – bo nie każdy ich używa. U nas, kask jest obowiązkowy, a jego brak to mandat w wysokości 100 złotych, a jeśli chodzi o sprawy uszkodzeń głowy – wszystko może się zdarzyć. Jazda bez kasku jest po prostu nieopłacalna.

Kaski chronią głowę nie tylko w sytuacji wywrotku czy wypadku. One także w czasie jazdy zabezpieczają ją przed podmuchami powietrza, owadami i wszelkiego typu zanieczyszczeniem. A jak wiadomo, kontakt z muchą, która wpada w oko z prędkością choćby 50 km/h, po prostu boli.

Rodzaje kasków motocyklowych
Kasków jest bardzo dużo i można wybrać sobie dowolny kolor, ale ogólnie kask powinien mieć  przede wszystkim atest. Od jakiegoś czasu wiele mówi się również o barwie hełmu – biały jest jak najbardziej wskazany ponieważ odróżnia się od przestrzeni, szczególnie tej miejskiej.

Oto rodzaje kasków motocyklowych i skuterowych:

  • kask typu jet – to taki, który nie ma części osłaniającej szczękę, a osłoną na oczy jest blenda kształtem zbliżona do obszernych okularów. To kask dedykowany raczej skuterzystom, którzy jeżdżą wolniej. Jego zaletą jest szersze pole widzenia, minusem to, że nie chroni szczęki,
  • kask szczękowy – to taki, w którym do góry unosi się cała dolna część osłaniająca szczękę wraz z bledną. To kask, który jest szczególnie lubiany przez podróżujących motocyklistów. Jego niewątpliwą zaletą jest to, że podniesienie przyłbicy pozwala na komunikowanie się z ludźmi. Nie trzeba zdejmować całego kasku, żeby np. w zrozumiały sposób zapytać o drogę. Minusem jest z pewnością to, że nie jest to kask cichy,
  • kask integralny – chyba najbardziej popularny model kasku, który swoją nazwę bierze od tego, że nie ma w nim oddzielonej, ruchomej części szczękowej. Takie kaski znacznie lepiej izolują od hałasów. Mają też specjalne panele wentylacyjne, które można otworzyć lub zamknąć jednym szybkim ruchem ręki,
  • kaski do uprawiania sportów motorowych – te modele są także kaskami szczękowymi – jedyna różnica jest taka, że nie mają klasycznej szybki, a okulary gogle, które można w mgnieniu oka założyć i zdjąć. Do ich ogólnej budowy dołożony jest daszek – przykręcony na śrubkę, łatwy do demontażu.

Jak kupować kask motocyklowy
Podobnie jak jest w przypadku obuwia motocyklowego, kask trzeba kupować osobiście w sklepie. Idąc na zakupy warto mniej więcej znać już rynek i dostępne na nim towary i mieć przygotowane pytania do sprzedawcy.

Kask mierzymy poprzez kilkukrotne założenie go i zdjęcie. Jeśli wchodzi na głowę bez uciskania i bez bólu, nie daje się we znaki w czasie trzymania, a ściąganie go nie jest w żaden sposób utrudnione – można zacząć myśleć o kupieniu go.

Kolejnym krokiem jest obsługa kasku, czyli to ile czasu zajmuje założenie go i zdjęcie, jak działa zapięcie i czy umożliwia szybkie wykonywanie tych czynność oraz jak się otwiera blenda (czy wystarczy lekko podnieść ją palcem czy potrzeba użyć całej dłoni).

Warto się także zorientować, czy wewnętrzne wypełnienie jest ruchome – od czasu do czasu trzeba je wyprać, oraz czy łatwo będzie się dało wymienić blendę, jeśli obecna się porysuje. Dobrze także dopytać o wkleję przeciwmgielną do blendy, czyli pinlock i filtr przeciwsłoneczny.

Kolor kasku także ma znaczenie. Jak już wspomniano kolor biały jest bardziej widoczny, podobnie barwy fluorescencyjne. Oczywiście, takie kolory nie każdemu przypadną do gustu. Jednak nie należy kupować np. czarnego matowego kasku. Względy praktyczne – będzie w nim po prostu za gorąco.

Kask powinien być także na tyle lekki, by nie obciążać odcinka szyjnego kręgosłupa.

Personalizacja kasku motocyklowego
Są kierowcy, którzy chcą się wyróżnić. Dlatego w motocyklowym środowisku nikogo już nie dziwi nieco bardziej zakręcony strój lub motocykl z malunkami. Podobnie jest z kaskami. Można od razu kupić modele z ciekawymi grafikami, albo na życzenie zamówić sobie „aerograf”, bo tak nazywa się sztuka ozdabiania kasków czy motocykli. Artysta przenosi na powierzchnię motocyklowego hełmu to, co klient sobie zażyczy. Cena takiego zabiegu jest wysoka i trzeba liczyć się z wydatkiem często znacznie przekraczającym cenę samego kasku.

Innym sposobem na spersonalizowanie kasku jest doklejenie do niego np. czarownego irokeza albo kocich uszek. To drobiazgi, które można dostać praktycznie w każdym sklepie z akcesoriami motocyklowymi. Nie kosztują wiele, a potrafią w ciekawy sposób ożywić motocyklową stylizację.

Ile kosztuje kask motocyklowy?
Właściwie tytuł nagłówka powinien brzmieć: ile kosztuje dobry kask motocyklowy, bo ceny zaczynają się już od 100-150 złotych za modele, owszem z atestem, ale niekoniecznie dobre. Mogą one spełniać normy bezpieczeństwa, ale nie oznacza to, że są trwałe.

Planując zakup hełmu, należy przede wszystkim oszacować swoje możliwości finansowe. Nie chodzi przecież o to, aby wydać majątek, ale raczej uzyskać rozsądny kompromis między jakością a ceną.

Już za ok. 500 złotych można kupić całkiem solidny kask integralny dobrej marki. Ale jeśli mamy do dyspozycji 1000 złotych i więcej, paleta producentów znacznie się poszerza. Najdroższe modele to te, które wykonane są z kevlaru i włókna węglowego, trwałe i lekkie. Ich ceny są wysokie i dobijają do 3-4 tysięcy złotych. Im więcej udogodnień ma kask (wyjście bluetooth, przyciemniany wizjer, wyjmowana szybka etc.), tym wyższa jest jego cena. Ale na bezpieczeństwie własnej głowy nie należy oszczędzać.

Kask, strój, buty, rękawice to podstawa, aby w ogóle myśleć o wsiadaniu na motocykl. Każda z tych rzeczy ma za zadanie zapewnić bezpieczeństwo kierowcy dwóch kółek. Warto więc poświęcić czas na przygotowanie się do zakupów, a wybór kasku niech będzie decyzją świadomą i głęboko przemyślaną.

Najnowsze