
Porsche nie odpowiada za śmierć Walkera i Rodasa!
Amerykański sąd wydał wreszcie wyrok w procesie przeciwko firmie Porsche, jaki wytoczyła wdowa po Rogerze Rodasie, który podróżował jednym samochodem z Paulem Walkerem. Okazuje się, że nie producent nie zawinił.
Paul Walker i Roger Rodas zginęli w wypadku samochodowym, którego przyczyną nie były wady konstrukcyjne samochodu. Taki wyrok zapadł w procesie wytoczonym firmie Porsche przez wdowę drugiego pasażera.
Do tragedii doszło 30 listopada 2013 roku, kiedy Paul Walker znajdował się fotelu pasażera w Porsche Carrera GT prowadzonym przez kierowcę rajdowego Rogera Rodasa. W pewnym momencie auto zjechało z drogi, a następnie uderzyło w drzewo i spłonęło.
Kristine Rodas pozwała Porsche twierdząc, że wypadek spowodowały wady fabryczne pojazdu. Właśnie zapadł wyrok w tej sprawie, gdzie sędzia orzekł, że wypadek nie jest wynikiem defektów konstrukcyjnych w samochodzie. Według żony kierowcy rajdowego kabina pasażerska nie była odpowiednio wytrzymała, a samochód został zbudowany w taki sposób, że nie był w stanie wytrzymać uderzenia bocznego. W opinii sędziego urazy na ciele Rodasa były wynikiem tego, że siła uderzenia rzuciła go na Paula Walkera, a śmiertelny nacisk na ciało pochodził z przodu, a nie z boku.
Odrzucono także podejrzenia, że układ paliwowy został naruszony. Jego usterka miała spowodować pożar. Według sędziego pożar nie był przyczyną śmierci kierowcy. Nie udowodniono także, że wadliwe było zawieszenie samochodu.
Jakiś czas temu w mediach pojawiła się informacja, że pozew przeciwko Porsche złożyła także córka Paula Walkera, Meadow. Jednak patrząc na rozstrzygnięcie obecnej sprawy, ma ona niewielkie szanse coś ugrać.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: