
Porsche kupi tor Silverstone?
Brytyjskie media donoszą, że do chętnych na zakup toru Silverstone dołączyło Porsche, które ma blokować transakcję dotychczasowego zainteresowanego – koncernu Jaguar Land Rover.
Koncern JLR zaproponował w zeszłym roku 33 mln funtów za możliwość przejęcia legendarnego brytyjskiego toru, gdzie odbywają się wyścigi Formuły 1. Jaguar Land Rover znajdujący się obecnie pod skrzydłami indyjskiego koncernu Tata planuje przejąć Silverstone żeby stworzyć tam tor testowy dla inżynierów i klientów, a do tego wybudować tam biurowiec, hotel i wiele innych obiektów, które pozwolą zarabiać na wydarzeniach organizowanych na torze.
Kilka dni temu pojawiły się informacje, mówiące, że Porsche stara się zablokować inwestycję, ponieważ na terenie toru funkcjonuje jego szkoła doskonalenia jazdy. Niemiecki producent podpisał kilka lat temu umowę dzierżawy, w której zawarto stwierdzenie, że żaden producent samochodów nie może zajmować toru na dłużej niż 45 dni w roku.
Na razie Porsche nie potwierdza tego ruchu, ale przedstawiciele British Racing Driver`s Club, którzy są aktualnie właścicielami toru potwierdzają te spekulacje. Oferta koncernu JLR nie została jeszcze zaakceptowana przez włodarzy toru, tym bardziej że z kontrofertą wystąpił właściciel Ginetta Cars, Lawrence Tomlinson.
Tor Silverstrone zanotował w zeszłym roku zysk wynoszący 1,2 mln funtów, ale w ostatnich latach obiekt przynosił ogromne straty, wobec czego BRDC zdecydowało się wystawić obiekt na sprzedaż.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: