Porsche kupi tor Silverstone?

Brytyjskie media donoszą, że do chętnych na zakup toru Silverstone dołączyło Porsche, które ma blokować transakcję dotychczasowego zainteresowanego – koncernu Jaguar Land Rover.

Koncern JLR zaproponował w zeszłym roku 33 mln funtów za możliwość przejęcia legendarnego brytyjskiego toru, gdzie odbywają się wyścigi Formuły 1. Jaguar Land Rover znajdujący się obecnie pod skrzydłami indyjskiego koncernu Tata planuje przejąć Silverstone żeby stworzyć tam tor testowy dla inżynierów i klientów, a do tego wybudować tam biurowiec, hotel i wiele innych obiektów, które pozwolą zarabiać na wydarzeniach organizowanych na torze.

Kilka dni temu pojawiły się informacje, mówiące, że Porsche stara się zablokować inwestycję, ponieważ na terenie toru funkcjonuje jego szkoła doskonalenia jazdy. Niemiecki producent podpisał kilka lat temu umowę dzierżawy, w której zawarto stwierdzenie, że żaden producent samochodów nie może zajmować toru na dłużej niż 45 dni w roku.

Na razie Porsche nie potwierdza tego ruchu, ale przedstawiciele British Racing Driver`s Club, którzy są aktualnie właścicielami toru potwierdzają te spekulacje. Oferta koncernu JLR nie została jeszcze zaakceptowana przez włodarzy toru, tym bardziej że z kontrofertą wystąpił właściciel Ginetta Cars, Lawrence Tomlinson.

Tor Silverstrone zanotował w zeszłym roku zysk wynoszący 1,2 mln funtów, ale w ostatnich latach obiekt przynosił ogromne straty, wobec czego BRDC zdecydowało się wystawić obiekt na sprzedaż.

Najnowsze

Kolejne BMW z napędem na przód?

Odkąd pojawiły się pierwsze plotki na temat BMW Serii 2 Gran Coupe, większość fanów bawarskiej marki liczyła, że będzie to samochód z napędem na tył. Najnowsze doniesienia mówią, że będzie odwrotnie.

BMWBlog donosi o nowych plotkach na temat BMW Serii 2 Gran Coupe. Kilka dni temu bawarski producent zorganizował zamkniętą prezentację dla swoich najwierniejszych klientów. Podczas imprezy mogli zobaczyć pierwsze prototypy nowego modelu, a nawet się nimi przejechać. Według relacji jednego z uczestników, samochody były napędzane na przednią oś.

Nowy model znacząco różni się od „zwykłej” Serii 2. Jego nadwozie jest dłuższe, a rozstaw osi powiększony żeby zmieścić dodatkową parę drzwi. BMW zamierza wykorzystać ten samochód do rywalizacji z takimi konkurentami jak Audi A3 Sedan czy Mercedes CLA. Stąd nie powinna dziwić decyzja o napędzie na przednią oś, ponieważ właśnie w taki sposób napędzana jest konkurencja. 

BMW nie bierze w ogóle pod uwagę krytyki ze strony największych fanów, tym bardziej, że po pierwszych jazdach klienci stwierdzili, żę dynamika jazdy w tym modelu jest zbliżona do tylnonapędowej Serii 3. Koncern z Monachium stworzy w najbliższym czasie nawet 12 różnych modeli przy wykorzystaniu nowej płyty podłogowej UKL. Póki co BMW produkuje trzy modele z napędem przekazywanym na przód: BMW Serii 2 Active Tourer i Grand Tourer oraz X1. Kolejna generacja BMW Serii 1 również zostanie zbudowana w oparciu o nową płytę.

Najnowsze

Mercedes-Maybach zapowiada coupe

Po raz kolejny producenci wykorzystują media społecznościowe żeby zapowiedzieć światu nowy model. Tym razem z takiej możliwości skorzystał Mercedes-Maybach.

Na razie nie wiemy o tym modelu zbyt wiele, poza tym, że będzie to „prawie sześć metrów niesamowitego luksusu”. Teaser, który pojawił się w sieci ukazuje jedynie kawałek linii nadwozia, która opada bardzo dynamicznie. Obrazek przemyca sporo detali, które nadają nowemu modelowi bardzo dynamicznego charakteru. 

Nowe coupe marki Maybach może powstać na płycie podłogowej Mercedesa S Coupe. W końcu nowe wcielenie Maybacha S 600 bazuje na Klasie S. Po niemieckim modelu można się spodziewać, że podniesie poprzeczkę w segmencie ultraluksusowych coupe. Zatem Rolls-Royce, Aston Martin czy Bentley mają się czego obawiać. 

Oficjalna prezentacja samochodu odbędzie się podczas konkursu elegancji w Pebble Beach. Impreza z gwiazdorską obsadą w postaci pięknych samochodów będzie idealnym miejscem dla takiego wydarzenia.

Najnowsze

Motocyklistki – Orlice są już na swojej himalajskiej wyprawie

Kilka dni temu wystartowała pierwsza kobieca wyprawa motocyklowa w Himalaje "Tylko dla Orlic". Wyprawę prowadzi Aleksandra Trzaskowska, która Himalaje zjeździła motocyklem "wzdłuż i wszerz", ale jak sama podkreśla - nigdy w kobiecym gronie.

Dziewczyny obecnie przemierzają najwyższe przełęcze świata na słynnych Royal Enfieldach. Przed nimi kilka tysięcy kilometrów po krętych i drogach nad przepaściami. Wyprawa to wielkie wyzwanie dla każdej z uczestniczek, sprawdzenie siebie i próba pokonania własnych słabości.

To także pomoc innym: dziewczyny wspierają klinikę „Budzik”. Każdy może wziąć udział w ich akcji charytatywnej.

Postęp wyprawy można śledzić tu.

Polecamy też stonę, na której można śledzić postępy wyprawy: http://motowomenonly.com/

Trzymamy kciuki!

Najnowsze

Greg Baker „Wyprawy motocyklowe. Serwis w podróży”- recenzja

Szukasz książki, z której dowiesz się więcej o serwisowaniu i naprawach motocykla w trasie? Oto najlepszy poradnik “Wyprawy motocyklowe. Serwis w podróży” Grega Bakera jaki ostatnio został wydany.

Jesteś gdzieś w dalekim świecie, z dala od serwisu, kumpli i swojego garażu. Świadomość, że od najbliższej wioski dzieli cię kilkadziesiąt kilometrów dodaje wyprawie smaku. Cieszysz się jazdą i krajobrazem. Chłoniesz to, co widzisz całym sobą… kiedy nagle silnik twojej maszyny przerywa, a następnie gaśnie. Stajesz na poboczu i kiedy cisza dzwoni ci w uszach i zastanawiasz się, co dalej robić, przypominasz sobie, że gdzieś widziałeś taką książkę…

“Wyprawy motocyklowe. Serwis w podróży” to książka, która może oszczędzić ci nerwów i uratować tyłek w podróży. Dowiedz się, jak samodzielnie:

  • wymienić olej w silniku, filtry i płyny, klocki hamulcowe, łańcuch i łożyska,
  • serwisować i naprawić elektrykę,
  • zamontować osłony i akcesoria,
  • skompletować zestaw kluczy i narzędzi na wyprawę,
  • zaradzić awariom zapłonu, elektryki i kół w trasie.

Uporaj się z nietypowymi usterkami. Sprawdź, jak może ci się przydać mydło w łataniu dziurawego zbiornika czy prostowaniu wygiętej aluminiowej klamki. Dowiedz się, jak bezpiecznie odpalić utopiony wcześniej motocykl lub kontynuować jazdę z pękniętą ramą.

Chcesz czuć, że ta wyprawa to przygoda życia? Naucz się dbać o maszynę przed wyjazdem, a nic nie zaskoczy cię w trasie. Poczuj się pewnie z motocyklem – teraz poradzisz sobie z większością napraw i uszkodzeń, jakie mogą się zdarzyć podczas wyprawy.

Książka jest  trzecią cześcią cyklu “Wyprawy motocyklowe”. Dotychczas nakładem Wydawnictwa Buk Rower ukazały się “Wyprawy motocyklowe” Roberta Wicksa oraz “Wyprawy motocyklowe. Techniki jazdy” Roberta Wicksa i Grega Bakera. W sklepie wydawnictwa książkę kupisz 30% taniej.

Cieszy fakt, że autor podkreśla w swojej książce heroiczne kobiety, które „biorą sie za podróżowanie”, pisząc:
„Być może jeszcze większe wrażenie robi historia dwóch Brytyjek: Theresy Wallach i Florence Blenkiron, które w 1936 roku przejechały z Londynu do Kapsztadu
motocyklem Panther 100 o pojemności 600 cm3 z wózkiem bocznym i przyczepką. Z żelazną determinacją i jasno sprecyzowanym celem przebyły całą drogę bez
żadnego wsparcia ani pomocy innych pojazdów, dokonując przy tym rzeczy niezwykłej – przejechały Afrykę wzdłuż, łącznie z Saharą, bez użycia kompasu!”

Greg Baker to doświadczony motocyklista. Podczas podróży motocyklowych zwiedził cały świat. Jeździł w każdych warunkach, po każdym rodzaju nawierzchni. Jest posiadaczem 35 motocykli różnej maści i autor książek z popularnej serii “Wyprawy motocyklowe” Wydawnictwa Buk Rower.

{{ tn(12575) left }}Fiszka wydawnicza:
ISBN: 978-83-64131-28-8
Tytuł: Wyprawy motocyklowe. Serwis w podróży
Autor: Greg Baker
Premiera: 30 marca 2016
Format: 200×260 mm
Liczba stron: 174
Cena katalogowa: 49,00 zł
Cena sklep.bukrower.pl: 34,30 zł

Fragment z wprowadzenia do książki:
Miejsca, w które zabierze cię twój motocykl, są oddalone o tysiące kilometrów od wygód współczesnego stylu życia i, co być może ważniejsze, są równie dalekie od wyspecjalizowanego serwisu zapewniającego komfort i bezpieczeństwo jazdy. Współczesne motocykle korzystają z najwyższej klasy technologii, na których naprawdę możemy polegać. Mimo to superwydajny silnik nie naprawi za ciebie przebitej opony i nie wymieni klocków hamulcowych. Nie zapominaj, jak brzmi definicja wyprawy. Dobrze rozumiana wyprawa oznacza niezależność. Sukces, a więc i osiągnięcie celu, zależy całkowicie od twojej umiejętności rozwiązywania problemów, jakie spotkają cię na trasie. Nie wszyscy z nas są obdarzeni wrodzoną smykałką do mechaniki. Niektórzy nigdy nawet nie posługiwali się kluczem, woląc zostawić „te sprawy” serwisantom, jednak ich przygodę życia może łatwo zepsuć brak umiejętności poradzenia sobie z problemem, który zatrzyma ich w trasie.

Nieustraszeni podróżnicy z lat trzydziestych ubiegłego wieku podejmowali wyzwania dla większości z nas niewyobrażalne, musieli więc radzić sobie z utrzymywaniem maszyn na chodzie. Bez pomocy serwisu i komputerów diagnostycznych pruli przed siebie jedynie dzięki własnej wiedzy i zaradności, nie licząc kilku prostych narzędzi. Jak na dzisiejsze standardy ich umiejętności były dość podstawowe, ale wystarczające, by wykaraskać się z kłopotów i dojechać do celu. Dziś rzeczy mają się nieco inaczej. Niezawodne systemy elektryczne, komputery sterujące silnikiem i zaawansowane procesy produkcji sprawiły, że poważne awarie praktycznie wyeliminowano, wprowadzając wielu motocyklistów w wygodny stan, w którym nawet drobne usterki ktoś naprawia za nich w warsztacie. Jednak to wytworzyło znaczącą wyrwę w wiedzy mechanicznej przeciętnego motocyklisty – i to właśnie tę wyrwę mam nadzieję wypełnić.

Na szczęście w serwisowaniu motocykli nie ma nic magicznego. Wszystko da się zrobić, jeśli się tylko chwilę pomyśli, odpowiednio się przygotuje i można liczyć na pomoc kogoś, kto wie, jak przykręcić śrubę kluczem.

Nie ma na co czekać. Łap narzędzia – pora się trochę pobrudzić!

Greg Baker

Najnowsze