
Porsche Cayenne Turbo GT – sportowy bohater o mocy 640 KM prawie za milion złotych!
Cayenne Turbo GT ma jeszcze bardziej sportową linię i jest dostępne wyłącznie w postaci czteromiejscowego Coupé.
Bazą dla jego wyśmienitych właściwości jezdnych jest czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 471 kW (640 KM) – to o 67 kW (90 KM) więcej niż w Cayenne Turbo Coupé – oraz maksymalnym momencie obrotowym 850 Nm (wzrost o 80 Nm). Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,3 sekundy (o 0,6 s mniej), a prędkość maksymalna wynosi 300 km/h (o 14 km/h więcej).

Zespół napędowy i podwozie mają unikalną konfigurację, dostrojoną specjalnie dla Cayenne Turbo GT. W rezultacie powstała harmonijna konstrukcja o doskonałych możliwościach na torze wyścigowym. Udowodnił to Lars Kern, kierowca testowy Porsche, który za kierownicą Cayenne Turbo GT okrążył liczącą 20 832 m długości północną pętlę Nürburgringu w czasie 7:38,9 min, ustanawiając nowy oficjalny rekord wśród SUV-ów.
Na prowadzenie korzystnie wpływa też kompleksowo zoptymalizowana przednia oś. W porównaniu z Turbo Coupé przednie obręcze są o 1 cal większe, a ujemne pochylenie kół (tzw. negatyw) zwiększono o 0,45 stopnia. Cel: zapewnienie nowym 22-calowym wyczynowym oponom Pirelli P Zero Corsa, opracowanym specjalnie dla Turbo GT, większej powierzchni styku. Za hamowanie odpowiada dostępny w standardzie układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Wyjątkowo atletyczny charakter Cayenne Turbo GT – opcjonalnie dostępnego w nowym kolorze lakieru Arctic Grey – podkreślają unikalne elementy jego progresywnego designu. Należą do nich charakterystyczny dla Turbo GT przedni zderzak z efektownym spojlerem i powiększonymi bocznymi wlotami powietrza. W widoku z profilu dominują konturowany dach z włókien węglowych oraz czarne poszerzenia nadkoli, a także 22-calowe obręcze kół GT Design w kolorze Neodyme. Boczne płaty z włókna węglowego, wzdłużnie przymocowane do spojlera dachowego, są specyficzne dla wariantu GT, podobnie jak wysuwany tylny spojler, który jest o 25 mm większy niż ten w Turbo. Zwiększa to siłę docisku przy maksymalnej prędkości samochodu nawet o 40 kg. Z tyłu uwagę zwraca również zjawiskowy panel dyfuzora z włókien węglowych.

Wraz z Turbo GT do Cayenne trafia nowa generacja systemu informacyjno-rozrywkowego Porsche Communication Management (PCM) – wydajniejsza, z nowym interfejsem użytkownika i wyróżniająca się unowocześnioną logiką obsługi. Tak jak wcześniejsze wersje, PCM 6.0 jest w pełni kompatybilny z Apple CarPlay, a dodatkowo umożliwia dogłębną integrację z Apple Music i Apple Podcasty. Ponadto nowy system operacyjny obejmuje interfejs Android Auto – co oznacza, że pozwala na integrację wszystkich popularnych smartfonów.
Cayenne Turbo GT można już zamawiać. Wariant trafi do salonów w połowie września 2021 r. Ceny w Polsce zaczynają się od 963 000 zł (z uwzględnieniem VAT i lokalnej specyfikacji).
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem