Porsche 918 Spyder już w sprzedaży. Galeria i film
Po bardzo entuzjastycznym przyjęciu wersji koncepcyjnej przedstawionej na Salonie Samochodowym w Genewie w 2010 roku, Porsche 918 Spyder trafia do sprzedaży. Model ten wyróżnia się hybrydowym napędem, z możliwością ładowania zewnętrznego (plug-in).
Konstrukcja modelu 918 Spyder bazuje głównie na projektach Carrera GT i Porsche 917. Wiele rozwiązań nawiązuje też do doświadczeń modelu RS Spyder. Wersję produkcyjną od koncepcyjnej z 2010 r. różni ręcznie zdejmowany dach, chowany do znajdującego się z przodu bagażnika.
Jak zapewnia producent unikalna technologia hybrydowa tego modelu zużywać będzie tylko 3 l. paliwa na 100 km. Auto wyposażone w jednostkę napędową V8 o mocy 368 kW (500 KM) wspomaganą dwoma silnikami elektrycznymi dającymi łącznie nie mniej niż 160 kW (218 KM). Dzięki takiej konfiguracji powstał nowatorski napęd na 4 koła ze zmiennym podziałem i niezależną kontrolą momentu obrotowego trafiającego na każdą oś. Bateria litowo-jonowa pełni rolę elementu magazynującego energię. Można ją ładować z tradycyjnego gniazdka domowego. Zapewnia ona zasięg ponad 25 km wg norm Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC) w trybie całkowicie elektrycznym. Czas ładowania zależy od parametrów sieci energetycznej danego kraju – np. w Niemczech jest to ok. 3 godziny. Planuje się dodanie opcji szybkiego ładowania, by jeszcze bardziej skrócić ten czas.
Według danych producenta nowy supersportowy model przyśpiesza z miejsca do 100 km/h w 3,2 s. i osiąga prędkość maks. powyżej 320 km/h. Prędkość maksymalna w trybie czysto elektrycznym wynosi 150 km/h.
Nadwozie i wnętrze tej edycji specjalnej charakteryzować będą charakterystyczne, jaskrawozielone akcenty: szwy, wyszywane logo, wskazówki zegarów, ekran PCM i podświetlane nakładki na progi.
Dwumiejscowy model 918 Spyder będzie wyprodukowany jedynie w 918 egzemplarzach. Chociaż zamówienia można składać już dzisiaj, na auto trzeba będzie poczekać. Producent zaplanował rozpoczęcie produkcji na 18 września 2013 r. Dostawy mają się zacząć od listopada 2013 r. i będą realizowane będą według kolejności zamówień. Ceny zaczynają się od 645 tys. Euro i zależą od stawki VAT i innych podatków w poszczególnych krajach.
Niecierpliwi już dzisiaj mogą też zamówić specjalną edycję modelu 911 Turbo S „Edition 918 Spyder”. Rozwiązania techniczne i podstawowe wyposażenie są takie same, jak w przypadku modelu 911 Turbo S o mocy 530 KM (295 kW). W edycji specjalnej bogate wyposażenie standardowe uzupełnione jest o bardziej luksusowe wykończenie wnętrza w skórze, specjalny zestaw wskaźników i dodatkowe elementy z włókna węglowego w środku i na zewnątrz. Porsche 911 Turbo S „Edition 918 Spyder” dostarczane będzie od czerwca 2011 r.
![]() |
fot. Porsche
|
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: