Polska załoga wystartuje w pełnym cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata WRC2!
Wyczekiwany przez polskich kibiców moment staje się faktem. Kajetan Kajetanowicz, pilotowany przez Macieja Szczepaniaka, przystąpi do rywalizacji w pełnym sezonie WRC2.
Załogę Lotos Rally Team czeka sporo nowych wyzwań i rajdów, ale także przesiadka do nowego samochodu klasy R5. W kalendarzu złożonym z siedmiu rajdów Polacy używać będą Volkswagena Polo GTI, modelu, który zadebiutował podczas październikowego Rajdu Katalonii.
Trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy spędził ostatnie miesiące na przygotowaniach do nadchodzącego sezonu. Razem z zespołem Lotos Rally Team pracował nad programem startów, który pozwoli na wykorzystanie doświadczeń zebranych w ubiegłym roku na trasach mistrzostw świata. Ustronianin przesiada się do innego auta i będzie walczyć w kategorii WRC2. Dotychczasowe przesiadki do nowych rajdówek potwierdzały tylko, że Kajto bardzo szybko poznaje walory nowego samochodu, wygrywając aż w pięciu debiutach! Obsługą samochodu zajmie się profesjonalna austriacka firma BRR – Baumschlager Rallye & Racing, założona przez wielokrotnego mistrza kraju i uczestnika rund WRC (World Rally Championship), Raimunda Baumschlagera.
Rajdowe Mistrzostwa Świata to cykl oglądany przez blisko 850 milionów widzów na całym świecie, a liczba ta stale rośnie. W tegorocznym kalendarzu znalazło się 14 rund organizowanych na czterech kontynentach, z których dwie (Monte Carlo i Szwecja) zostały już rozegrane. Z pozostałych Kajetanowicz wybierze siedem, w których rywalizować będzie o punkty w WRC2. Zgodnie z regulaminem, w końcowej klasyfikacji kategorii pod uwagę bierze się sześć najlepszych wyników. Pierwszym startem duetu Kajetanowicz/Szczepaniak będzie marcowy Rajd Korsyki (28-31.03).
– Czy można marzyć? Trzeba. Czy warto wierzyć? Oczywiście. Czy wszystko się spełni? Tego nie wiem, ale jeśli do marzeń i wiary że się uda, dołożysz ciężką pracę – masz większe szanse niż ci, którzy tego nie zrobią. Proste? Jeśli tak, to działaj! Tak powiedziałem sobie wiele lat temu, a dzisiejszy dzień jest wspaniałą nagrodą! Wielkie marzenia, wielkie wyzwanie, wielkie wsparcie i wielkie podziękowanie. Właśnie spełnia się mój sen – pełny sezon w Mistrzostwach Świata. Wyzwanie rozpoczynamy od Rajdu Korsyki – zdecydowanie jednej z najtrudniejszych asfaltowych rund na świecie. Bardzo dziękuję za wsparcie, które niesie nam partner strategiczny – Grupa Lotos, a także Delphi Technologies, Driving Experience i Pirelli. Bez Was byłyby tylko marzenia. Jestem wdzięczny zespołowi M-Sport Poland za ostatnie pięć wspaniałych lat i wspólne, wielkie sukcesy. Z całym zespołem Lotos Rally Team postaramy się nie zawieść Was, naszych fanów i wszystkich Polaków. Jak to zrobimy? Nieustająco będziemy marzyć, wierzyć i ciężko pracować – komentuje Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.
– Rajdy samochodowe są dla Lotos, producenta paliw i olejów silnikowych, naturalnym kierunkiem sponsoringowym. Cieszymy się, że to Kajetan Kajetanowicz będzie nadal reprezentował naszą markę w tym niezwykłym i wymagającym sporcie. To najpopularniejszy polski kierowca rajdowy, wielokrotny mistrz Polski oraz Europy. Po ubiegłorocznym, debiutanckim sezonie w WRC2 udowodnił, że jest gotowy na więcej. Wierzymy, że cenne doświadczenie zebrane podczas czterech rajdów zaprocentuje w tym roku i pozwoli zdobyć załodze Lotos Rally Team miejsce na podium. Start w pełnym cyklu rajdów WRC2 to na pewno duże wyzwanie. Natomiast dobrze wiemy też, jak bardzo pracowity i zdeterminowany jest zarówno Kajto, jak i cały jego zespół. To, że możemy go wspierać w tym kolejnym sezonie to dla nas wielki zaszczyt – podkreśla Jarosław Wittstock, wiceprezes Zarządu Grupy Lotos S.A. ds. korporacyjnych.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner Lotos Rally Team – Grupa Lotos, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.
Najnowsze
-
Niebezpieczne „mikołajki” pod maską: na 8 z 10 płynów do spryskiwaczy nie można polegać
Czy do świątecznego prezentu pod maską trzeba dokupić awaryjny lodołamacz? Tegoroczne badania Instytutu Transportu Samochodowego ujawniają, że większość płynów do spryskiwaczy na polskim rynku to niebezpieczny bubel. -
Świąteczny prezent od Forda: hybrydowy van, który ratuje zwierzęta. Zobacz, jak działa „112 dla zwierząt
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
Zostaw komentarz: