Polka w finale Toyota Dream Car Art Contest

2013 Toyota Dream Car Art Contest to siódma edycja konkursu plastycznego dla dzieci i młodzieży, organizowanego corocznie przez Toyota Motor Corporation.

Konkurs składa się z dwóch etapów.

W pierwszym dzieci i młodzież w 3 kategoriach wiekowych (do 10 lat, 10-12 lat i 13-15 lat) biorą udział w rywalizacji krajowej, przedstawiając wizję wymarzonego samochodu. Oprócz wartości plastycznych pracy, jury bierze pod uwagę koncepcję i ideę pokazywanego pojazdu.  Ważny jest tytuł pracy oraz opis funkcji, spełnianych zadań, przydatności i celów, do jakich wykorzystywany jest narysowany lub namalowany przez autora pojazd.

Polską część konkursu nosi nazwę „Samochód marzeń”. W tym roku odbyła się po raz trzeci. Do polskiego etapu konkursu przyjęto 1865 prac.

W drugim etapie prace laureatów (w tegorocznej edycji trzy w każdej z kategorii wiekowych wybranych przez jury polskie) oceniane są w Japonii.

Co roku zwiększa się zasięg terytorialny konkursu i liczba uczestników: dwa lata temu w 50 krajach zgłoszono łącznie 120 000 prac; w tym roku do konkursu zgłoszono 612 000 prac z całego świata.

Nagrodzone prace
fot. Toyota

W tym roku jury w Japonii przyjrzało się ponad 600 pracom laureatów konkursów krajowych. Z nich wyłoniło prace 30 autorów; 18 laureatów w 3 kategoriach wiekowych (3 medale złote, 6 srebrnych, 9 brązowych, w tym nagrodę specjalną prezydenta Toyota Motor Corporation) oraz 12 reprezentantów finalistów.  Ta trzydziestka wraz z towarzyszącymi im rodzicami lub opiekunami pojedzie odebrać swoje nagrody do Japonii. Pięciodniowa wycieczka odbędzie się pod koniec sierpnia; jej głównym punktem będzie ceremonia wręczenia nagród 28 sierpnia, na której nagrodzeni poznają werdykt jury.

W tegorocznej edycji konkursu wielki sukces odnieśli Polacy. W nagrodzonej trzydziestce znaleźli się 15-letnia Aleksandra Szendzielorz i 14-letni Antoni Ruszkiewicz.

Ola  wywalczyła w tym roku drugie miejsce w kategorii 13-15 lat, tworząc „Toyotę sterowaną umysłem”, zapewniającą pomoc niepełnosprawnym. Praca Antka  zatytułowana „Urban Power” zajęła trzecie miejsce w konkursie krajowym. Jurorów przekonała śmiała wizja autora, przedstawiająca pojazd napędzany strumieniem energii miejskiego zgiełku.

Ola i Antek nie po raz pierwszy biorą udział w konkursie Toyota Dream Car Art Contest. W ubiegłym roku zostali laureatami konkursu krajowego i obydwoje otrzymali zaszczytny tytuł finalisty konkursu międzynarodowego. Ich tegoroczne prac są jeszcze ciekawsze; obydwoje myślą poważnie o wykorzystaniu swych uzdolnień zawodowo.

Dwa lata temu, kiedy Toyota Motor Poland po raz pierwszy przystąpiła do konkursu, do Japonii wyjechała Ania Wąsowska.

Najnowsze

Konkurs „Kto cię uczył jeździć” – wygraj wejściówki

Mamy dla Was do wygrania dwie podwójne wejściówki na pokaz filmu „Kto cię uczył jeździć”, który odbędzie się dzisiaj o 19.15 w warszawskim kinie „Luna”.

„Kto cię uczył jeździć”, dystrybuowane w Polsce przez Against Gravity, to dokument o perypetiach trójki kursantów z zupełnie odmiennych kultur, którzy z własnej woli zdecydowali się zamieszkać w Tokio, Monachium i Bombaju – przymierzających się właśnie do egzaminu na lokalne prawo jazdy. Obowiązkowe jazdy z instruktorem nie są łatwym wyzwaniem i szybko stają się dla wszystkich lekcjami kultury krajów, w których świadomie zdecydowali się mieszkać. Okazuje się, że ponowne zdanie egzaminu w innym kraju wymaga cierpliwości i pokory, a przede wszystkim polega na czymś znacznie trudniejszym, niż wszyscy myślą.

Mamy dla was dwie podwójne wejściówki na pokaz specjalny, który odbędzie się dziś wieczorem o 19.15 w kinie Luna.

 

Wystarczy odpowiedzieć na trzy pytania, wszystkie odpowiedzi znajdują się na stronie Motocainy:

 

  1. Kilkukrotnie pisałyśmy o różnych przypadkach, kiedy to mocno nieletnie dzieci przejmowały auta rodziców, urządzając sobie przejażdżkę. Podajcie trzy przykłady takich historii.
  2. Jaką nazwę nosi wyścigowy zespół kobiet z Palestyny i jak nazywa się reżyserka, która kręci o nich film dokumentalny?
  3. Runda Pucharu Kobiet, która odbyła się w ostatni weekend czerwca w Ypres, zgromadziła rekordową liczbę kobiet. Jak nazywały się te zawodniczki?

 

 

Na odpowiedzi czekamy pod adresem chymkowska@motocaina.pl.

Wejściówki będą do odbioru imiennie w kasie kina.

 

Powodzenia!

Najnowsze

Ruszył I etap konkursu Jack’s Custom

Oryginalny klasyk Dodge Charger z 1973 r. trafił do warsztatu Jack’s Custom w lutym 2013 roku. Przez 6 miesięcy grupa zapaleńców toczyła bezkompromisową walkę o przywrócenie mu dawnego blasku.

Od 1 lipca ruszył konkurs, organizowany przez Jack Daniel’s Polska, w którym będzie można wygrać ten potężny muscle car o mocy ponad 300 koni mechanicznych.

Pewien mocno nadszarpnięty zębem czasu Dodge Charger już wkrótce wróci tam, gdzie jego miejsce – na szosę. Czas odcisnął na nim swoje piętno, więc ekipa Jack’s Custom zabrała go do swojego warsztatu i doprowadziła go do stanu z czasów świetności.

Teraz amerykański muscle car może trafić do każdego, kto podejmie wyzwanie i o niego zawalczy. Aby wygrać jedynego w swoim rodzaju Dodge’a, należy wejść na stronę www.facebook.com/jackdanielspolska i wziąć udział w konkursie. Jego pierwszy etap trwa od 1 lipca do 23 sierpnia 2013 roku.

Najnowsze

Bridgestone partnerem plebiscytu 7 Nowych Cudów Polski

Producent opon Bridgestone został partnerem trzeciej edycji plebiscytu zorganizowanego przez magazyn National Geographic Traveler – 7 Nowych Cudów Polski. Akcja ma na celu wyłonienie pięknych, nieodkrytych jeszcze turystycznych miejsc w Polsce.

– Pragniemy zachęcać odbiorców do realizowania pasji związanych z poznawaniem świata. Taki cel przyświecał nam także przy opracowywaniu ostatniej internetowej kampanii „We’ve been everywhere”, w której staramy się pokazać, jak inspirujące może być podróżowanie – mówi Anna Paszt Z Bridgestone.

W plebiscycie zostanie wyłonionych 7 nieodkrytych miejsc w Polsce, które mają szansę stać się polskimi głównymi miejscami turystycznymi. Akcja rozpoczęła się 24 czerwca, a głosowanie poprzez SMS-y potrwa do 30 września.

fot. National Geographic

32 nominowane miejsca, po dwa z każdego regionu, prezentowane będą na łamach miesięcznika National Geographic Traveler. Osoby biorące udział w akcji będą miały możliwość wygrania wielu atrakcyjnych nagród, między innymi opon Bridgestone Turanza T001, skierowanych specjalnie do miłośników podróży, zarówno tych dalszych jak i bliższych.

 

 

Najnowsze

Europejki lubią Sparka!

Spark zyskał szczególną sympatię Europejek – dane firmy potwierdzają, że w Europie 59 procent właścicieli Sparka to kobiety, a w Polsce stanowią one połowę osób kupujących najmniejszy model Chevroleta.

Chevrolet Spark powstał z myślą o potrzebach młodych kierowców kupujących swoje pierwsze auto, zabieganych mam, które potrzebują drugiego środka transportu, jak również emerytów szukających niewielkiego auta miejskiego.

Zmiany w stylizacji nadwozia oraz w wyposażeniu Sparka z roku modelowego 2013 sprawiły, że do rodziny Chevroleta dołączyły kolejne kobiety.

Ivana, właścicielka Sparka z Chorwacji, uwielbia swój samochód, ponieważ dzięki niemu może czerpać dużą przyjemność z jazdy. „Kocham mojego Sparka, gdyż jest częścią mnie”, mówi przedszkolanka. „Zawsze mnie uszczęśliwia i inspiruje, więc staram się o niego dbać, aby zawsze wyglądał fantastycznie”.

Ivana z Chorwacji i jej Spark
fot. Chevrolet

„Szukając samochodu dla siebie natrafiłam na Sparka – jego sportowe linie zafascynowały mnie do tego stopnia, że zakochałam się w nim. Samochód doskonale się prowadzi, jest oszczędny i ma przydatne wyposażenie, łącznie z klimatyzacją. Mogę również podłączyć do pokładowego radia swój odtwarzacz MP3. Nazwałam go 'dzidziuś', bo jest taki słodki”, dodała Ivana.

Młoda kobieta spędza mnóstwo czasu w swoim aucie: „Odwiedzam inne miasta, jeżdżę na wycieczki, do przyjaciół i znajomych, jak również do pracy”.

Z kolei w Wielkiej Brytanii mieszka kolejna fanka Sparka o imieniu Alex – to zapracowana mama w rodzinie zastępczej, opiekująca się dziewięciorgiem dzieci. Dla niej Spark jest swoistym kołem ratunkowym. Jej dzieciom podoba się „uśmiech” auta oraz jego przestronne wnętrze, w którym mogą miło spędzać czas.

„Lubimy naszego Sparka, ponieważ jest kompaktowy na zewnątrz i duży w środku, a także oferuje mnóstwo przydatnych schowków na wszelkie przedmioty, które noszą ze sobą dzieciaki – poczynając od zabawek, a kończąc na tornistrach szkolnych”.

fot. Chevrolet

34 procent właścicieli Chevroleta Sparka to rodziny z dziećmi.

„Przy tak dużej rodzinie jak nasza podróżujemy dwoma samochodami, więc cenimy również niskie koszty eksploatacji i przystępną cenę auta. Należy jednak podkreślić, że priorytetem jest dla nas bezpieczeństwo”, dodała Alex.

22 procent nabywców wszystkich aut to emeryci. Brigitte z Belgii przyznaje, że Spark daje jej niezależność, w związku z czym może w dowolnej chwili odwiedzić wnuki lub jechać na zakupy. Brigitte chwali też swój samochód za to, że łatwo się prowadzi i łatwo nim zaparkować pod zatłoczonym centrum handlowym.

„Mój Spark jest bardzo komfortowy, pozwala na zajęcie doskonałej pozycji za kierownicą i jest zaskakująco przestronny, jak na te gabaryty wnętrza. Doceniam fakt, że wszystkie przełączniki są czytelnie opisane i łatwo je dosięgnąć. Przydatną funkcją są też automatycznie wyłączające się światła, które pozostają włączone chwilę po otwarciu drzwi kierowcy – to wspaniałe udogodnienie”.

Najnowsze