Policja jeździ złomem – NIK opublikowała raport
Najnowszy raport Najwyższej Izby Kontroli uderza w policję. Kontrolerzy przebadali stan policyjnej floty, a wnioski nasuwają się same. Pojazdów jest za mało, a te które służą, są wyeksploatowane. Na dodatek funkcjonariusze nie mają odpowiednich uprawnień do jazdy.
Jedna czwarta samochodów znajdujących się w policyjnej flocie ma przebieg powyżej 200 tys. km, a co siódmy samochód nie nadaje się do dalszej jazdy i powinien wylądować na warsztacie lub w skupie złomu. Taki wygląda sytuacja w polskiej policji, pomimo obniżenia w 2015 roku wymagań technicznych.
Podczas kontroli NIK wyszło, że 23 z 25 jednostek nie posiada sprzętu transportowego w stanie zgodnym z obowiązującymi normami. Dwa lata temu normy obniżono o ponad 2500 sztuk. Pomimo tego w 2016 roku w polskiej policji brakowało 636 pojazdów. Głównie chodziło o furgony, samochody terenowe i pojazdy specjalistyczne. Wielu policjantów ankietowanych przez NIK powiedziało, że z powodu braku pojazdów lub złego stanu technicznego musieli przekładać realizację zadań na później.
Poza stanem radiowozów kolejnym problemem w polskiej policji jest brak odpowiedniego przeszkolenia. Ponad połowa policjantów w komendach wojewódzkich i prawie jedna trzecia w komendach powiatowych nie posiada uprawnień do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi. Nie mogą więc używać sygnału i jeździć na wezwanie jako pojazd uprzywilejowany. Policjanci przyznali się, że używają specjalnego oznakowania mimo braku uprawnień.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji nie skomentowało jeszcze wyników raportu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
jak kupili alfy to nie dziwne że na złom