Podwójna wygrana Arka Kuli i Alicji Gnatowskiej w Rajdzie Żubrów 2014
Wśród tegorocznych zawodników Rajdu Żubrów nich nie mogło zabraknąć Arkadiusza Kuli w Oplu Kadecie GT/E. Tym razem na prawym fotelu towarzyszyła mu Alicja Gnatowska.
W dniach 24-25 października po raz kolejny rozegrał się prestiżowy Rajd Żubrów. 48 już edycja przyniosła sporo zmian, m.in. w postaci odcinków specjalnych o łącznej długości ponad 13 kilometrów. Na honorowym starcie na myślenickim rynku stanęło aż 70 załóg. Wśród nich nie mogło zabraknąć Arkadiusza Kuli w Oplu Kadecie GT/E. Tym razem na prawym fotelu towarzyszyła mu Alicja Gnatowska.
Załoga Arkadiusz Kula / Alicja Gnatowska w Oplu Kadecie GT/E wywalczyła kilka pucharów. |
fot. Michał Sobański |
– 48. Rajd Żubrów bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Przede wszystkim na uwagę zasługują próby sportowe. Place i parkingi zastąpiono oesami z dawnego Rajdu Krakowskiego czyli Mistrzostw Polski. Fajne, asfaltowe odcinki specjalne, każdy o długości prawie 1,5 kilometra naprawdę dawały sporo frajdy. Można było pokazać możliwości samochodu i zaprezentować moc tylnego napędu. Wygraliśmy również jeden z dziesięciu odcinków, co i tak uważam za duży sukces. Niestety ciężko jest walczyć z ponad 400 konnymi Lancerami czy też prawie 600 konnym Audi RS6. Szkoda właśnie, że zgodnie z zamysłem tej imprezy, która jest głównie dla starych działaczy i byłych zawodników startują oni samochodami nowej generacji. Fajnie byłoby zobaczyć wszystkie te rajdowe legendy w autach z ich epoki. Ale cieszy mnie fakt, że i tak dość sporą frekwencję uzupelniły załogi z innych krajów, m.in. z Włoch, które na pewno dodały kolorytu do całej imprezy. Tak czy inaczej za rok na pewno ponownie tutaj wrócę. W końcu piękna pogoda, góry i ludzie pasjonujący się starą motoryzacją przyciągają mnie tu już od 3 lat. A w międzyczasie? Popracuję jeszcze nad swoim Oplem tak aby podczas grudniowego Rajdu Barbórka zaprezentować się jeszcze lepiej – uważa Arkadiusz Kula.
Załoga Arkadiusz Kula / Alicja Gnatowska |
fot. Kuba Żołędowski |
Tegoroczna trasa rajdu liczyła ok 270 km. Zawodnicy mieli do pokonania 10 prób sportowych, z czego dwie padły łupem Arkadiusza Kuli i Alicji Gnatowskiej. Załoga finalnie wygrała w Grupie III (uczestnicy startujący w samochodach wyprodukowanych do 31grudnia 1989 r.) i w Klasie 2 – auta o pojemności od 1401 do 2000 ccm.
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
LEXUS RC SKOŃCZYŁ 10 LAT. PIERWSZE COUPE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I WERSJA RC F Z SILNIKIEM V8
Zostaw komentarz: