Edyta Wrucha

Plutonium MOTO – wyjątkowe kurtki motocyklowe dla kobiet

Projektantka Marilyn Yu stworzyła kolekcję miejskich kurtek motocyklowych dla kobiet, które są praktyczne i modne.

Marilyn Yu do tej pory zajmowała się szyciem oryginalnych sukien ślubnych, jednak pewnego dnia wpadł jej do głowy pomysł zaprojektowania kobiecej kurtki motocyklowej. Sama od 4 lat jest motocyklistką i obecnie posiada Triumpha Street Triple R. Projekt przerodził się w stworzenie trzech modeli kurtek Plutonium MOTO, które stanowią świetny kompromis, między modą a bezpieczeństwem na motocyklu.

Kurtki uszyte są z Cordury 1000 Denier, mają protektory na barkach, łokciach, biodrach i plecach, które łatwo wyciągnąć i schować, gdy kurtka ma pozostać cywilna. Dodatkowo kurtki mają podpinki wiatro- i wodoodporne z Taslanu, jako opcja.

Kurtki można zamawiać pod indywidualny gust, zmieniając im kolory, czy wymiary. Obecnie projektantka ma w ofercie 3 modele w promocyjnej cenie – 50%:

Emma

Model stylizowany na Emmę Peel z serialu The Avengers. Płaszczyk z czterema kieszeniami, regulowanym paskiem i wysokim kołnierzem, posiadający taśmy odblaskowe SOLAS na rękawach i plecach. Ochraniacze umocowane są w wypinanej, wewnętrznej warstwie, a opcjonalnie można dokupić wiatro- i wodoodporną podpinkę.

Cena: 775 $
Kolory: czarny, czerwony

Elizabeth

Krój stylizowany na królową Elżbietę I – z falbankami i krojem z epoki. Kurtka posiada 3 kieszenie, regulowany pasek, stójkę, oraz wewnętrzną warstwę z ochraniaczami.

Cena: 615 $
Kolory: czarny, czerwony, szary

Victoria

Ta kurtka stanowi hołd dla epoki wiktoriańskiej. Model jest najdłuższy i najcieplejszy z powyższych, ponieważ posiada dodatkową warstwę Thinsulate, z pięcioma kieszeniami i regulowanym paskiem.

Cena: 775 $
Kolory: czarny, szary, czerwony

Sklep i strona projektantki: plutoniumclothing.com

Najnowsze

Edyta Wrucha

Renault powraca do Formuły 1

Francuski producent powróci do Formuły 1 z zespołem fabrycznym w 2016 roku, dzięki przejęciu obecnej ekipy Lotusa.

Właściwie wszystko wróciło do normy, bowiem ekipa Lotusa zbudowała zespół wcześniej, na dawnych terenach Renault w Enstone, które teraz wracają do rąk francuskiego producenta. Renault już we wrześniu wystosowało list intencyjny, informujący o zamiarze przejęcia zespołu i powrotu do Formuły 1 w sezonie 2016.

„Renault miało do wyboru dwie opcje – zaangażować się w 100% lub odejść z Formuły 1. Po długiej analizie zdecydowaliśmy, że Renault będzie obecne w F1 od 2016 roku. Ostatnie detale dane nam przez udziałowców F1 dały nam pewność, że chcemy podjąć się tego wyzwania. Naszym celem jest zwycięstwo, nawet jeśli będzie trzeba na to czasu” – powiedział Carlos Ghosn, prezes Renault.

O Polce, która jeździła bolidem Renault F1 Team przeczytać tu.

Jak informuje producent, marka bardziej skorzysta na funkcjonowaniu zespołu fabrycznego niż na roli dostawcy silników, z której zyski, zarówno ze strony poczynionych inwestycji, jak i wizerunkowej, okazały się być poniżej oczekiwań.

Renault F1 Team i Lotus F1 Team funkcjonowało w Enstone przez ostatnie 15 lat, a ich największym osiągnięciem były dwa tytuły mistrzowskie w latach 2005-2006. Samo Renault jest natomiast w F1 nieprzerwanie od prawie 40 lat, pojawiając się po raz pierwszy w 1977 roku, wprowadzając rewolucyjne silniki turbo, jakie obecnie napędzają całą stawkę. Silniki Renault wzięły udział w ponad 600 wyścigach, odnosząc 168 zwycięstw, a także zdobywając 12 tytułów producentów i 11 mistrzostw świata kierowców.

Poza względami wizerunkowymi i chęcią przyciągnięcia nowych klientów, Formuła 1 napędza także motywację pracowników Renault i oferuje wyzwania technologiczne i organizacyjne, pozwalając przenieść naukę do samochodów seryjnych, czego sztandarowym przykładem jest linia samochodów R.S. marki.

Renault obiecuje ujawnienie szczegółów swojego programu w styczniu, na dwa miesiące przed startem sezonu.

Najnowsze

Premiera filmu „Jak powstał pierwszy na świecie wytatuowany motocykl”

Działający w podkarpackiej miejscowości Lisie Jamy producent motocykli typu custom - firma Game Over Cycles, prezentuje film dokumentalny o wyjątkowym motocyklu, który uzyskał uznanie branży i o którym pisały media z całego świata.

The Recidivist (Recydywista), bo tak się nazywa maszyna, to customowy motocykl inspirowany tradycjami środowiska motocyklistów oraz światem tatuaży. Upiększanie motocykli motywami tatuatorskimi wykonanymi za pomocą aerografu jest częstą praktyką firm produkujących motocykle. Wyjątkowość The Recidivist polega jednak na tym, że cała konstrukcja maszyny została pokryta cielącą skórą o jasnym kolorze zbliżonym do koloru skóry ludzkiej, na którym to materiale wykonano najprawdziwsze tatuaże. Wytatuowana skóra pokrywa opony, bak, siedzenie, zbiornik oleju, tylny błotnik, lampę oraz wiele mniejszych elementów, co czyni z The Recidivist  pierwszy na świecie wytatuowany motocykl. Konstrukcja maszyny trwała 5 miesięcy, a samo tatuowanie zajęło 250 godzin.

Cheyenne Bike – The Recidivist: motocykl upiększony tatuażami – czytaj o nim tu.

Film pokazuje i wyjaśnia proces konstrukcji motocykla, poczynając od pomysłu, przez wykonywanie tatuaży i wszystkich funkcjonalnych elementów konstrukcji wyrażających nazwę maszyny, aż po jej premierę na London Tattoo Convention, najbardziej prestiżowym konwencie tatuaży na świecie.

O wyjątkowej maszynie z Polski pisała prasa z całego świata, od Kolumbii, Brazylii i USA poprzez Anglię, Niemcy i Zjednoczone Emiraty Arabskie, aż po Australię, Indie, Tajwan oraz Wietnam. Obecność w prasie składa się z setek artykułów internetowych, a także obecności w 27 magazynach drukowanych, w tym na 10 okładkach.

Polska firma wygrywa z projektem motocykla w konkursie „Custom Bike Show”

Od czasu premiery The Recidivist otrzymał 8 nagród, w tym nagrodę “Best Paint” na największych targach motocykli customowych na świecie i 2 nagrody – “Best Custom” oraz Nagrodę Publiczności na największym zlocie motocyklowym w Europie. Pełną listę nagród prezentujemy poniżej:

 Best paint/airbrush” na Custombike-Show – największych targach modyfikowanych motocykli na świecie (12.2014, Bad Salzuflen, Niemcy)

  1. miejsce w kategorii „Best Painting” podczas Mistrzostw Motocykli Customowych,  (03.2015, Wrocław)

 Motocykl Roku 2015 – Nagroda magazynu Chopper (03.2015, Wrocław)

 Trzy nagrody na Custom Festival – Mistrzostwach Polski Motocykli Customowych (04.2015, Poznań)
–  1. miejsce w kategorii „Best Paint”
–  3. miejsce w kategorii „Free Style”
– Motocykl Imprezy – Nagroda Specjalna od firmy Custom Chrome Europe

 Dwie nagrody na European Bike Week 2015, największym zlocie motocyklowym w Europie (09.2015, Faaker-See, Austria):
– 1 miejsce w kategoii „Custom”
– Nagroda Publiczności – „People’s Choice Award”

Dokument: The Recidivist – Pierwszy na świecie wytatuowany motocykl

THE RECIDIVST:
Koncept, projekt i konstrukcja: Game Over Cycles

Tatuaże:
Tomasz Lech – Individuum Studio
Krzysztof Królak – Rock’N’Roll Tattoo&Piercing

DOKUMENT:
Zdjęcia:
Tomasz Pulsakowski
Dennis Hemstedt
Paweł Misztal

Muzyka: Adam Waleszyński (gitarzysta formacji Tides From Nebula)

Edit&Post: Tomasz Pulsakowski

Tłumaczenie: Krzysztof Bienkiewicz

Angielski lektor: Phillip Goss

Najnowsze

Motocyklista uratował swoją pasażerkę

Jazda motocyklem w deszczową pogodę nie jest najprzyjemniejsza, nawet dla doświadczonych kierowców. Gdy dojdzie do wywrotki trzeba zachować zimną krew, co doskonale pokazał ten kierowca.

Jak twierdzą eksperci, podczas jazdy w deszczu opona motocyklowa ma powierzchnię styku z podłożem mniejszą o połowę niż kartka A4. Gdy doliczymy do tego dużą moc silnika i lekką masę jednośladu, robi się już bardzo niebezpiecznie. 

Podczas wywrotki motocyklista może liczyć na ochronę dzięki dobremu ubraniu oraz prawidłowo założonemu kaskowi – pozostaje też liczyć na szczęście. Dwa pierwsze elementy mogą pozwolić na uniknięcie poważniejszych obrażeń, ale na wiele rzeczy nie mamy już wpływu ze względu na siły działające podczas upadku. Jedyne co możemy, to próbować upadać w takim sposób, aby zminimalizować uderzenie w newralgiczne części ciała. Jednak to ze względu na niespodziewane sytuacje na drodze często się nie udaje…

Nie możemy zapominać również o pasażerze jadącym za nami, mimo że najczęscie kierowca podświadomie myśli o ratowaniu siebie. Na tym filmie motocyklista zachował się w sposób wzorowy, aż niemożliwy. Zobaczcie!

Najnowsze

Mercedes SL cały w lateksie

Moda rządzi się swoimi prawami, które czasami naprawdę ciężko zrozumieć. Mercedes postanowił uczynić model SL najbezpieczniejszym na świecie, pakując go w... lateks.

Producenci samochodów miewają często kontrowersyjne pomysły, ale czegoś takiego jeszcze nie widzieliśmy. Mercedes postanowił zabawić się lateksem, którym to pokryto nadwozie nowego Mercedesa SL, a odpowiedzialny za całe zdarzenie jest japoński projektant Atsuko Kudo. Producent samochodu tłumaczy, że dzięki lateksowi uwydatniły się zmysłowe kształty samochodu.

Obok samochodu postawiono supermodelkę Natashę Poly, która jest również odziana w lateksową sukienkę z najnowszej kolekcji projektanta przeznaczoną na sezon jesień/zima 2016.

Klimatyczna sesja zdjęciowa z tej okazji została wykonana przez amerykańskiego fotografa filmowego Jeffa Barka w studio w Miami. Auto zostanie wystawione podczas imprezy modowej, której Mercedes jest współorganizatorem.

Nie dalej jak kilka tygodni temu Mercedes zaprezentował podczas targów w Los Angeles odświeżoną wersję modelu SL.

 

Najnowsze