Parada wojskowa w Moskwie

Pojazdy opancerzone Iveco wzięły udział w paradzie wojskowej na Placu Czerwonym w Moskwie z okazji obchodów 67. rocznicy zwycięstwa w II wojnie światowej.

W tegorocznej paradzie wzięły udział po raz pierwszy pojazdy opancerzone wyprodukowane za granicą.

Lekki Pojazd Wielozadaniowy Iveco (LMV – Light Multirole Vehicle), znany we włoskich siłach zbrojnych jako “Lince”, a w brytyjskich siłach zbrojnych jako “Pantera”, to lekki pojazd opancerzony zaprojektowany tak, aby połączyć zwinność samochodu terenowego z ochroną, jaką daje pojazd opancerzony. Służy różnym formacjom zbrojnym, biorącym udział w międzynarodowych misjach pokojowych.

Lekki Pojazd Wielozadaniowy – LMV
fot. Iveco

Inżynierowie Iveco dołożyli wszelkich starań, aby wnętrze kabiny było bezpieczne i by zwiększyć do maksimum ochronę załogi w przypadku wybuchu miny przeciwpiechotnej bądź przeciwczołgowej lub eksplozji bomby na poboczu drogi. Cała konstrukcja kabiny została tak pomyślana, aby pochłaniać i rozpraszać energię – nawet siedzenia mają wbudowane specjalne układy tłumiące wstrząsy.

Podstawowa wersja Lekkiego Pojazdu Wielozadaniowego posiada dopuszczalną masę całkowitą (DMC) 7000 kg i może przewozić ładunek 2300 kg.

 

Najnowsze

Motocyklowy highside akrobatyczny

Jeśli zastanawialiście się kiedyś, jak duży limit szczęścia można wyczerpać podczas jazdy motocyklem, to przyjrzyjcie się wyczynowi Genki Hagaty, który poza talentem do prowadzenia pojazdu odnalazł w sobie dar do akrobatyki.

Historia jest krótka. W czasie drugiej sesji kwalifikacyjnej AMA Pro Supersport motocykl zawodnika, po wyjściu z jednego z zakrętów, doznał bocznego uślizgu tylnego koła, a następnie – gwałtownie odzyskawszy przeczepność – próbował „pozbyć się” samego zawodnika.. Ten highside nie skończył się jednak typowo. Sami zobaczcie.

Najnowsze

Katarzyna Glinka ambasadorką Renault

Katarzyna Glinka, znana polska aktorka filmowa i teatralna, została ambasadorką Renault. W ramach współpracy Renault Polska przekazało artystce samochód Grand Scénic w wersji Privilege Energy dCi 130.

Katarzyna Glinka ambasadorką Renault
fot. Renault

– Grand Scénic jest niezwykle komfortowy. To bardzo pakowne i przestronne auto, które nadal pozostaje dynamicznym samochodem osobowym. Sprawdza się bardzo dobrze podczas dalszych wyjazdów, ale także niezwykle dobrze radzi sobie w mieście – mówi Katarzyna Glinka, ambasadorka marki Renault w Polsce.

Grand Scénic, którym jeździ aktorka to model w najwyższej wersji wyposażenia – Privilege,
z silnikiem Energy dCi 130. Auto posiada bogaty pakiet dodatkowych opcji, takich jak system nawigacji Carminat TomTom czy otwierany elektrycznie dach panoramiczny. Szereg technologii zwiększających bezpieczeństwo oraz przestronność wnętrza mają sprawiać, że ten 7-miejscowy van ma być idealnym samochodem rodzinnym.

Katarzyna Glinka ambasadorką Renault
fot. Renault

Prywatnie Katarzyna Glinka od lat jeździ samochodami Renault. Gwiazda wspomina, że jej pierwszym autem było właśnie żółte Renault Mégane Coupé.

Grand Scénic Gama 2012
W ofercie Nowego Grand Scénica pojawiają się dwa nowe, dostępne w standardzie zaawansowane systemy pokładowe zwiększające komfort jazdy na co dzień: Visio System (system kontroli pasa ruchu oraz funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania) i wspomaganie ruszania pod górę.

Samochód ma zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii, takich jak: system kontroli toru jazdy ESC (ESP) z dodatkową funkcją kontroli podsterowności, System Renault Protection (SRP) trzeciej generacji wraz z funkcją zapobiegania zjawisku nurkowania (podwójne napinacze pasów, ograniczniki napięcia i poduszki powietrzne dostosowujące swoje działanie do siły zderzenia) czy podwójne czujniki zderzeń bocznych oraz dwukomorowe poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową, tułów i miednicę.

Z myślą o bezpieczeństwie najmłodszych pasażerów auto wyposażono ponadto w 3-punktowy system mocowania fotelików dziecięcych Isofix 3 na wszystkich 3 miejscach drugiego rzędu siedzeń. Bezpieczeństwo jazdy ma zwiększać również centralne lusterko umożliwiające kontakt wzrokowy z dziećmi siedzącymi na tylnych miejscach.

Grand Scénic jest oferowany z najnowszym silnikiem wysokoprężnym Renault, Energy dCi 130. Ten nowy silnik o pojemności 1,6 litra oferuje niską emisję CO2: 114 g  CO2/km.

Najnowsze

Kaski motocyklowe w kolekcji The Blonds na Fashion Week

Znaczenie słów klasyka: "Born to be wild" znalazło swoje odwzorowanie w modzie. Na Fashion Week w Nowym Jorku para projektatnów znanych szerszej publice jako The Blonds, zaprezentowała swoją kolekcję, w której motywem przewodnim był kask motocyklowy.

fot. The Blonds na Fashion Week

Główną inspiracją dla projektu był motocykl wykorzystany w filmie „Tron: Dziedzictwo”, którego – jak na kosmiczne pochodzenie przystało – kształty i wykonanie nie przypominają znanych nam jak dotąd jednośladów, a prezentują pojazd zupełnie nowej ery.

fot. The Blonds na Fashion Week

W nowej kolekcji Davida i Phillipe Blond wyraźnie widać dominację elementów takich, jak skórzane materiały, gorsety czy ćwieki, które mają na celu podkreślenie dzikiej oryginalności ich użytkownika. Największe zainteresowanie jednak wywołały kaski, do których doczepione zostały kuce sztucznych włosów.

Czy ta moda aby na pewno się przyjmie?

fot. The Blonds na Fashion Week

Najnowsze

Dywaniki i pokrowce samochodowe od Ed Hardy?

Don Ed Hardy - amerykański mistrz sztuki tatuażu, a także słynny na całym świecie projektant odzieży, swoją ofertę rozszerzył o kolekcję akcesoriów stworzoną wprost dla miłośników i miłośniczek czterech kółek.

fot. Ed Hardy
fot. Ed Hardy

Ed Hardy to firma głęboka zakorzeniona w amerykańskiej kulturze ulicznej, gdzie największe inspiracje czerpano z rozpowszechniającej się sztuki tatuażu. Wieloletnia obecność na rynku i miliony wiernych fanów, powodowały kolejne pojawianie się lifestyle’owych kolekcji, począwszy od zbioru akcesoriów dla entuzjastów komputerów, przez gadżety dla urządzeń moblinych, a skończywszy na przekąskach sygnowanych logo autora.

fot. Ed Hardy

Grono to zasiliła niedawno atrakcyjna oferta wyposażenia samochodowego, obejmująca między innymi: dywaniki, pokrowce siedzeń, ozdoby koła kierownicy, obramowania lusterek, czy odświeżacze powietrza. Wszystkie elementy zostały opatrzone unikalnymi wzorami charakterystycznymi dla deseni ze świata tatuażu.

Ceny wyżej wspomnianych akcesoriów przedstawiają się różnie. Kupno całego zestawu to koszt 110 dolarów, za parę chodników zapłacimy 32 dolarów, zaś za same pokrowce 50 dolarów.

Pełna oferta dostępna na: http://edhardyshop.com/

Najnowsze