Karolina Chojnacka

Oto niezwykła szansa na zakup Dodge’a Omni GLHS należącego do Carrolla Shelby’ego!

Chociaż nazwisko Shelby jest powszechnie kojarzone z wysokowydajnymi wariantami Forda Mustanga, w latach 80. pracował on nad kilkoma modelami Dodge’a.

W 1986 roku powstał Dodge Omni GLHS. Dodge i Shelby zbudowali 500 jednostek GLHS (Goes Like Hell S’more), a numer 86 był własnością samego Carrolla Shelby’ego przez kilka lat.

Carroll Shelby nie jeździł zbyt często swoim Dodge Omni GLHS; licznik kilometrów wskazuje trochę  ponad 13 tysięcy kilometrów. Samochód nadal nosi oryginalny lakier i zewnętrzne naklejki, nadal jest wyposażony w fabryczne wnętrze, ale (na szczęście) jeździ na nowym zestawie opon.

1986 Dodge Shelby Omni GLHS

Przeczytaj też: Mercedes SLR McLaren, należący do Michaela Jordana, może być twój!

Moc tego GLHS pochodzi z 2,2-litrowego czterocylindrowego silnika z turbodoładowaniem o mocy 175 KM i obraca przednie koła za pośrednictwem pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Jeśli te liczby cię nie zachwycają, to pamiętaj, że standardowy Omni miał 1,6-litrowy silnik o mocy 64 KM i czterobiegową manualną skrzynię biegów. Albo pamiętaj, że Porsche 944 i 911 miały odpowiednio 143 i 200 KM w 1986 roku.

Dodge Omni GLHS należący do Carrolla Shelby’ego jest częścią aukcji Mecum w Kissimmee 2021. Licytacja rozpocznie się w piątek, 15 stycznia.

Mecum przewiduje, że samochód zostanie sprzedawany w cenie od 50 000 do 75 000 dolarów bez opłat aukcyjnych. Zainteresowani?

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Elektryczne crossovery Hondy i Acury będą produkowane przez General Motors

Jeden zostanie zbudowany w Meksyku, a drugi w Tennessee.

Według nieoficjalnego raportu, General Motors częściowo zrekompensuje sobie koszty rozwoju technologii elektrycznej, produkując samochody na baterie dla Hondy i Acury. Technologia baterii Ultium jest w centrum transakcji.

Branżowe czasopismo Automotive News napisało, że Honda zgodziła się pozyskać General Motors jako jednego ze swoich dostawców EV.

Fabryka, która obecnie buduje modele Blazer i Equinox Chevroleta w Ramos Arizpe w Meksyku, rozpocznie produkcję crossovera Hondy w 2023 roku, co oznacza, że ​​prawdopodobnie pojawi się on na rynku dopiero w roku modelowym 2024. Po drugiej stronie granicy dawna fabryka Saturna w Spring Hill w stanie Tennessee począwszy od 2024 roku będzie produkować crossover Acura (czyli jego produkcja ruszy około dwa lata po rozpoczęciu produkcji Cadillaca Lyriq).

Nie wiemy, jak będą wyglądać te modele, a Honda nie skomentowała tych doniesień.

Przeczytaj też: Elektryczny pick-up Sierra dołączy do Hummer EV

Znawcy zaznajomieni z treścią oferty produktowej firmy powiedzieli Automotive News, że oba crossovery będą mniej więcej tak duże jak Lyriq , który będzie zbliżony rozmiarem do XT5. Moc obu modeli będzie pochodzić z technologii akumulatorów Ultium, którą General Motors opracowuje dla kilkunastu samochodów elektrycznych, w tym GMC Hummer i pick-upa z logo Chevroleta, którego prawdopodobnie bliżej poznamy w przyszłym tygodniu podczas CES 2021.

Przeczytaj też: Wiemy, kiedy Chevrolet zaprezentuje zelektryfikowanego pick-upa podobnego do Silverado!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Tak wygląda samochód, którym Robert Kubica wystartuje w wyścigu Daytona 24 Hours

Daytona to obok Le Mans 24 jeden z najważniejszych wyścigów długodystansowych na świecie, rozgrywany na Florydzie nieprzerwanie od 1962 roku.

Robert Kubica zasiądzie za kierownicą prototypu LMP2 i poprowadzi Orecę-Gibson 07 duńskiego zespołu High Class:

Jestem podekscytowany całym wyścigiem i otoczką wokół niego. Daytona to dla mnie kolejna okazja, żeby ścigać się na najwyższym poziomie z zawodnikami światowej klasy. Już nie mogę się doczekać pracy z tak wspaniałym zespołem. Teraz skupiam się na tym, żeby jak najlepiej przygotować się do startu.

Ten wyścig będzie ode mnie wymagał zupełnie innego podejścia opartego na pracy zespołowej, świetnej wytrzymałości i przygotowaniu fizycznym. Nowością będzie dla mnie także samochód Oreca LMP2.

Oreca-Gibson 07 Roberta Kubicy

Przeczytaj też: Robert Kubica pojedzie w wyścigu Daytona

Wyścig stanowiący pierwszą rundę IMSA SportsCar Championship 2021 odbędzie się w dniach 30 – 31 stycznia. Tydzień przed wyścigiem, na torze Daytona odbędą się testy przedsezonowe oraz wyścig kwalifikacyjny, Motul Pole Award 100.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Elektryczny Ford Mustang policyjnym radiowozem? Tak, ale niestety nie w Polsce

Ford Mustang Mach-E zostanie policyjnym radiowozem i zastąpi modele napędzane benzyną.

Departament policji Ann Arbor w USA ogłosił, że zastąpi parę samochodów patrolowych napędzanych benzyną dwoma egzemplarzami elektrycznego Forda Mustanga Mach-E. To pierwszy organ ścigania w Ameryce, który zwerbował nowy pojazd elektryczny.

Serwis informacyjny MLive z siedzibą w Michigan poinformował, że urzędnicy Ann Arbor zatwierdzili zakup wartych 93 926 dolarów samochodów w grudniu 2020 roku. Nie ujawniono konfiguracji zamówionej przez departament, ale Matt Kulhanek, menadżer floty miasta, powiedział, że funkcjonariusze będą mogli przejechać około 340 kilometrów na jednym ładowaniu, co sugeruje, że departament wybrał standardowy, 75-kilowatogodzinny pakiet akumulatorów litowo-jonowych.

Przeczytaj też: Ford Mustang Mach-E – już jest! To elektryczny SUV

Przejście na energię elektryczną będzie dodatkowo wymagało od policji Ann Arbor wydania 5000 dolarów na stacje ładowania poziomu 2. Według MLive, z całkowitej ceny zakupu, 30 549 dolarów zostanie dostarczone przez miejskie biuro ds. zrównoważonego rozwoju, a urzędnicy oczekują, że oszczędności paliwa ostatecznie zrównoważy zakup i związane z nim koszty.

Ford nie oferuje wersji Mach-E Police Inspektor, więc wydział będzie musiał zlecić firmie zewnętrznej dodanie takich części jak np. pasek świetlny.

Ann Arbor odbierze dostawę elektrycznych samochodów patrolowych pod koniec 2021 roku. Chociaż jest to pierwsze miasto, które zwerbowało Mustanga Mach-E jako samochód patrolowy, jego departament nie jest pierwszym w USA, który został pozbawiony benzyny. Kilka miast w Kalifornii korzysta z samochodów policyjnych zbudowanych przez Teslę, a Los Angeles wydało ponad 10 milionów dolarów na flotę BMW i3.

Polska Policja wcale nie jest gorsza i nasi rodzimi policjanci powoli przesiadają się z samochodów napędzanych benzyną do elektryków. Jakiś czas temu Komenda Stołeczna Policji odebrała zamówienie sześciu w pełni elektrycznych modeli Hyundai Kona Electric, rozszerzając tym samym swoją flotę o bezemisyjne pojazdy.

Przeczytaj też: Polska Policja będzie jeździć elektrycznymi Hyundaiami! Jakim modelem i czy to ma sens?

Tylko czy elektryczny radiowóz ma sens? Brytyjski przykład pokazuje, że nie do końca. Tam policja kupiła elektryczne pojazdy, które głównie… stały. 

Przeczytaj też: Policja wydała 7,45 mln zł na elektryczne radiowozy, które są bezużyteczne!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Szturm na Kapitol. Branża motoryzacyjna w USA murem za praworządnością i konstytucją

Liderzy branży motoryzacyjnej w USA wydali oświadczenia dotyczące ataku na Kapitol.

Świat od kilku dni żyje informacjami na temat szturmu na Kapitol zwolenników prezydenta Donalda Trumpa. Liderzy branży motoryzacyjnej w USA wydali oświadczenia dotyczące tych dramatycznych wydarzeń:

Oświadczenie CEO Forda Jima Farleya i prezesa wykonawczego Billa Forda Jr:

Jak większość z was, z całkowitym niedowierzaniem oglądaliśmy obrazy pochodzące z Kapitolu.

W dniu, który powinien być potwierdzeniem jednego z najważniejszych demokratycznych ideałów, pokojowego przekazania władzy wynikającego z wolnych i uczciwych wyborów, widzieliśmy działania, które są przeciwieństwem tych ideałów. Poza fizycznym zniszczeniem naszego Kapitolu i atakami na urzędników, były to destrukcyjne działania przeciwko naszym wspólnym zasadom i przekonaniom.

Od tej chwili nie ma łatwych lekcji. Oczywiste jest, że przed nami trudniejsze dni, gdy nasz kraj będzie próbował przezwyciężyć wyzwania, które nas dzielą: kryzys zdrowia publicznego, brak wiary w instytucje publiczne i rozdrobnione poczucie tego, co cenimy jako Amerykanie.

Te problemy można i należy rozwiązać. I musimy wziąć na siebie odpowiedzialność za bycie liderami w naszych domach i społecznościach.

Rozpoczynając nowy rok, jako firma, i jako ludzie, zobowiązujmy się do współpracy, z szacunkiem i empatią, aby pomóc naszemu krajowi być silniejszym i lepszym niż to, co widzieliśmy na Kapitolu.

Bill i Jim

CEO General Motors Mary Barra napisała na Twitterze:

Prezydent UAW, Rory Gamble, napisał:

To bardzo smutny dzień dla naszego narodu i naszej demokracji. Nie tak ten wielki naród ani odpowiedzialni obywatele radzą sobie z wyborami czy naszymi różnicami.

Jesteśmy lepszymi ludźmi niż ten szturmujący tłum i jestem optymistą, że pomimo dzisiejszych wydarzeń odzyskamy równowagę i będziemy szli naprzód dla dobra nas wszystkich. Jako naród dogłębnie uczymy się, że wszyscy osobiście odpowiadamy za ochronę tej demokracji.

Nie możemy brać naszego systemu rządów za coś oczywistego i musimy być czujni, aby mieć pewność, że nasza demokracja utrzyma swoją historyczną pozycję jako złoty standard wartości i wolności. Nie można pozwolić, by dzisiejsze działania to zmieniły.

To naprawdę wyjątkowy punkt w naszej historii. Dzisiejsza przemoc na Kapitolu jest celową i nikczemną próbą zniszczenia naszej wielkiej republiki przez ekstremistów. To się nie uda. My, jako naród, jesteśmy silniejsi niż ten jeden haniebny incydent. W tej wielkiej demokracji, jak w naszym własnym związku, jest miejsce na spory. To jedna z największych zalet naszego systemu demokratycznego. Dziś przede wszystkim musimy pamiętać, że więcej nas łączy niż dzieli. W funkcjonującym systemie demokratycznym absolutnie nie ma miejsca na tego typu rządy mafii.

To dzień, którego nikt z nas nie powinien zapomnieć. Ale pamiętajmy, proszę, że jest wiele do zrobienia – i musimy wziąć na siebie osobistą odpowiedzialność, aby zrobić to razem. Jesteśmy Stanami Zjednoczonymi i musimy się zjednoczyć. Wzywam nas wszystkich do wspólnej pracy, aby iść naprzód i uzdrowić nasz naród.

Krajowe Stowarzyszenie Producentów wydało oświadczenie, w którym wezwało wiceprezydenta Mike’a Pence’a i członków gabinetu do „poważnego rozważenia” powołania się na 25. poprawkę do konstytucji, która odsunęłaby na bok prezydenta Trumpa. Częściowo brzmi ono:

To jest chaos. To są zasady mafii. To jest niebezpieczne. To jest bunt i tak powinno być traktowane. Odchodzący prezydent podżegał do przemocy, próbując zachować władzę, a każdy wybrany przywódca, który go broni, łamie przysięgę wobec Konstytucji i odrzuca demokrację na rzecz anarchii. Każdy, kto oddaje się teoriom spiskowym, aby zebrać pieniądze na kampanię, jest współwinny. Wiceprezydent Pence, który został ewakuowany z Kapitolu, powinien poważnie rozważyć współpracę z gabinetem w celu powołania się na 25. poprawkę w celu zachowania demokracji.

Najnowsze