Opel ujawnia pierwsze szczegóły wyglądu nowej Insignii
Opel ujawnia pierwsze szczegóły wyglądu nowej Insignii. Nowa edycja flagowego modelu niemieckiej marki zadebiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli.
Każdy z dwóch nowych adaptacyjnych reflektorów pikselowych IntelliLux LED® składa się z 84 diodowych segmentów. Reflektory reagują szybciej, z jeszcze większą precyzją, zapewniając optymalną widoczność dla kierowcy Insignii bez oślepiania kierowców pojazdów poprzedzających lub nadjeżdżających z przeciwka. Nowa generacja reflektorów pikselowych IntelliLux LED® sprawia, że flagowy Opel jest unikatowym modelem w tym segmencie rynku.
Insignia w nowej odsłonie jest nasycona zaawansowaną technologią. Limuzyna Grand Sport oraz kombi Sports Tourer po raz pierwszy zostały wyposażone w cyfrową kamerę cofania. Zwiększa ona bezpieczeństwo, zwłaszcza w połączeniu z radarowymi czujnikami wykrywającymi ruch poprzeczny za samochodem i pojazdy zbliżające się do niego z boku. Wśród licznych sprawdzonych rozwiązań wspomagających kierowcę jest też alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych oraz wyświetlacz projekcyjny (head‑up). Doskonałe systemy multimedialne z kolorowymi ekranami dotykowymi zapewniają kierowcy i pasażerom Insignii sprawną łączność. Na liście opcji znalazł się system e‑Call oraz bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfonów w środkowej konsoli.
Nowy Opel Insignia będzie oferowany wyłącznie z oświetleniem wykonanym w całości w technologii LED. Dostępne będą zarówno wysoce efektywne energetycznie reflektory LED, jak i nowe adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED®, składające się nie jak dotychczas z 32, ale z 168 elementów diodowych.84 elementy LED są ułożone w trzech rzędach bardzo wąskiego reflektora, wraz ze światłami doświetlającymi zakręty i modułem świateł mijania, a także z umieszczonymi na samym dole charakterystycznymi światłami LED do jazdy dziennej.
Insignia jest wyposażona w pełen zestaw systemów wspomagających kierowcę oraz systemy multimedialne w różnych wariantach. Nowa kamera cofania poprawia widoczność do tyłu. Bezpieczeństwo przy cofaniu na parkingu może zwiększyć także opcjonalny system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Czujniki radarowe wykrywają obiekty znajdujące się w promieniu 90 stopni, z lewej i z prawej strony za pojazdem, w odległości do 20 metrów. Kierowca otrzymuje stosowne ostrzeżenia na wyświetlaczu oraz poprzez sygnały akustyczne.
Dodatkowe systemy wspomagające kierowcę to:
- alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych,
- asystent pasa ruchu,
- ostrzeżenie o obecności innego pojazdu w martwym polu,
- adaptacyjny tempomat z funkcją awaryjnego hamowania,
- rozpoznawanie znaków drogowych,
- zaawansowany asystent parkowania,
- wyświetlacz projekcyjny (head‑up), dzięki któremu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.
Najnowsze
-
-10°C i niemy diesel na parkingu. Winne są nie świece, a ten zapomniany element
Gdy słupek rtęci spada poniżej -10°C, twój diesel może przestać być samochodem, a stać się drogą bryłą lodu. Okazuje się, że za 9 na 10 porannych koszmarów odpowiada ten sam, lekceważony przez kierowców element. -
Opony to za mało. Te 2 płyny w aucie decydują o bezpieczeństwie zimą. Sprawdź przed wyjazdem!
-
Niebezpieczne „mikołajki” pod maską: na 8 z 10 płynów do spryskiwaczy nie można polegać
-
Świąteczny prezent od Forda: hybrydowy van, który ratuje zwierzęta. Zobacz, jak działa „112 dla zwierząt
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Zostaw komentarz: