On i ona za kółkiem

Pokutuje stereotyp, według którego kobiety radzą sobie w autach gorzej niż panowie. Tymczasem badanie przeprowadzone przez porównywarkę ubezpieczeń komunikacyjnych pokazuje, że jest inaczej: aż 80% zapytanych mężczyzn uważa, że ich partnerka jeździ dobrze lub bardzo dobrze.

Z badań wynika, że kobiety wolą być pasażerami, a mężczyźni kierowcami. Jednak absolutnie nie oznacza to, że Polki gorzej prowadzą. Wręcz przeciwnie – często są ostrożniejsze i bardziej uważne niż mężczyźni. Ponadto, kobiety są coraz bardziej samodzielne: same wybierają swoje samochody, kupują je za własne pieniądze, same decydują też o ubezpieczeniu i dbają o przeglądy.

fot. Motocaina

Według przeprowadzonej analizy 90% pań twierdzi, że ich partner jest dobrym lub bardzo dobrym kierowcą. Jednocześnie 94% respondentek ocenia panów dobrze lub bardzo dobrze w porównaniu do innych uczestników ruchu drogowego. Taką samą opinię na temat swoich partnerek ma o 20% mniej mężczyzn. 6% ankietowanych panów uważa, że ich partnerka jeździ bardzo źle lub tragicznie, przy czym takiej odpowiedzi nie udzieliła żadna respondentka.

W sytuacji, gdy kobieta „złapie gumę” najczęściej dzwoni po pomoc do swojego partnera – robi tak 42% pań. Jednak aż 34% respondentek zaprzecza myśleniu o kobiecie jako nieporadnym kierowcy i deklaruje, że nie potrzebuje niczyjej pomocy i zmienia koło samodzielnie. 14% spytanych mężczyzn w takiej sytuacji prosi o pomoc innych. Zachowaniem, które najbardziej drażni kobiety u partnerów jest przekraczanie przez nich prędkości – odpowiedź taką wskazała ponad 1/3 respondentek (36%). Panów irytuje głównie wymuszanie pierwszeństwa (20%) i nieużywanie kierunkowskazów (14%) przez kobiety, ale co ciekawe blisko jedna trzecia respondentów stwierdziła, że całkowicie akceptuje styl jazdy swojej partnerki.

Z badania wynika, że jesteśmy bardzo wyrozumiali dla swoich partnerów za kółkiem – 72% kobiet i 74% mężczyzn grzecznie prosi partnera lub partnerkę o zmianę sposobu kierowania pojazdem albo nie reaguje w ogóle. Prawie dwukrotnie więcej pytanych pań niż panów krzyczy i grozi, że wysiądzie, aby wymusić zmianę stylu jazdy swojego partnera (kobiety 18%, mężczyźni 10%).

Badanie „Polki w samochodach” zostało przeprowadzone na zlecenie rankomat.pl przez firmę Pactor Sp. z o.o. W ankiecie mężczyźni oceniali umiejętności prowadzenia samochodów przez swoje partnerki i odwrotnie – pytano za jakich uczestników ruchu drogowego uważają swoich partnerów życiowych panie.

Źródło: rankomat.pl – porównywarka ubezpieczeniowa

Najnowsze

Nissan na planie filmu Agnieszki Holland

Premiera „Janosika. Prawdziwa historia" w reżyserii Agnieszki Holland i Kasi Adamik, której partnerem został Nissan, odbyła się 26 sierpnia br. w Nowym Sączu.

„Janosik. Prawdziwa historia” to film w reżyserii Agnieszki Holland, który powstał na pograniczu polsko – słowackim. Nissan wsparł ekipę produkcyjną podczas tworzenia obrazu i zapewnił flotę samochodów na obsługę polskiej, czeskiej i słowackiej premiery. Przedstawiciele japońskiej marki uważają, że mając tak szeroką gamę samochodów 4×4 jest naturalne zaangażowanie w film, którego akcja toczy się w trudnodostępnych, górskich terenach. 

Agnieszka Holland przy flocie Nissana
fot. Nissan

W ofercie Nissana znajduje się bogata oferta samochodów 4×4 na rynku. Oprócz Pathfindera miłośnicy zarówno letnich, jak i zimowych aktywności znają X-TRAILa czy Patrola. Japoński producent jest obecnie jedyną europejską firmą oferującą 2 modele czteronapędowych pickupów na rynku; rekreacyjnego Navarę i roboczego NP300. Do grupy samochodów z napędem na 4 koła trzeba zaliczyć również Qashqai, Qashqai +2, ale także Murano i supersportowego GT-R.

Długo oczekiwany „Janosik. Prawdziwa historia” wejdzie do kin na początku września równocześnie w trzech krajach: w Polsce, Czechach i na Słowacji. W Polsce pojawi się na ekranach 4 września. 

Szczegółowe informacje o modelach Nissana z napędem na cztery koła znaleźć można na stronie: www.nissan.pl

Najnowsze

Raikkonen wygrywa w Spa

Po zmiennych warunkach, w niedzielne popołudnie Spa, mimo kapryśnej natury powitała kierowców słońcem. Tym razem wyścig okazał się nieprzewidywalny z zupełnie innych powodów.

Giancarlo Fisichella, Kimi Raikkonen, Sebastian Vettel i szef zespołu Ferrari Stefano Domenicali
fot. Red Bull

Po GP Europy wydawało się, że wyścig nie może już być bardziej ekscytujący. Dzisiaj okazało się,
że to mylna teza. Już w zakręcie Les Combes na pierwszym okrążeniu płonne okazały się nadzieje Jensona Buttona i Lewisa Hamiltona na zdobycie jakichkolwiek punktów. Romain Grosjean zahaczył
o tył bolidu kierowcy Brawn GP, a Hamilton starając się ominąć to zderzenie wpadł na Jaime Alguersari
z zespołu Toro Rosso. Po interwencji samochodu bezpieczeństwa Kimiemu Raikkonenowi,
który startował z 6. pola wystarczyła tylko chwila, aby wyprzedzić Giancarlo Fisichellę. Robert Kubica utrzymywał 3. pozycję, którą zdobył już na pierwszym okrążeniu. Pewnie nikt nie zakładał także, że Sebastian Vettel startujący z 8. pola znajdzie się na podium, a ruszający z pierwszego rzędu Jarno Trulli nie zdobędzie żadnych punktów.

W sobotnich kwalifikacjach zaskoczył wszystkich Giancarlo Fisichella, który wywalczył pole position.
Nikt chyba jednak nie miał wątpliwości, że będzie mu trudno utrzymać prowadzenie w wyścigu przed Kimi Raikkonenem. To przewidzieć było można. Kierowcy Force India udało się jednak dowieźć do mety drugie miejsce i wreszcie Vijay Mallya mógł odnotować na koncie swojego zespołu tak długo oczekiwany sukces. Po udanych sesjach kwalifikacyjnych wszyscy oczywiście mieli nadzieję na dobry rezultat BMW Sauber i faktem jest, że mało brakowało, a mielibyśmy Roberta Kubicę na podium. Zawiedli nas niestety stratedzy zespołu Red Bull, którzy tak pokierowali wyścigiem Sebastiana Vettela, że Polak nie był w stanie utrzymać 3. pozycji. Niewątpliwie jednak był to najbardziej udany wyścig niemiecko – szwajcarskiego teamu w tym sezonie. 4. miejsce Roberta i 5. Nicka Heidfelda jest najlepszym tegorocznym  rezultatem.
Jak już wielokrotnie twierdzono, Formuła 1 jest zwyczajnie nieprzewidywalna.

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Liczba

okrążeń

Czas

Poz.
startowa

Punkty

1

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

44

1:23.50.99

6

10

2

21

Giancarlo Fisichella

Force India

44

+0,9 sek

1

8

3

15

Sebastian Vettel

Red Bull

44

+3.8 sek

8

6

4

5

Robert Kubica

BMW Sauber

44

+9.9 sek

5

5

5

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

44

+11.2 sek

3

4

6

2

Hiekki Kovalainen

McLaren Mercedes

44

+32.7 sek

15

3

7

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

44

+35.4 sek

4

2

8

16

Nico Rosberg

Williams

44

+36.2 sek

10

1

9

14

Mark Webber

Red Bull

44

+36.94 sek

9

10

10

Timo Glock

Toyota

44

+41.4 sek

7

11

20

Adrian Sutil

Force India

44

+42.6 sek

11

12

8

Sebastien Buemi

Toro Rosso

44

+46.1 sek

16

13

17

Kazuki Nakajima

Williams

44

+54.2 sek

18

14

3

Luca Badoer

Ferrari

44

+102.1 sek

20

Wyc

7

Fernando Alonso

Renault

26

13

Wyc.

9

Jarno Trulli

Toyota

21

hamulce

2

Wyc.

22

Jenson Button

Brawn GP

0

zderzenie

14

Wyc.

8

Romain Grosjean

Renault

0

zderzenie

19

Wyc.

1

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

0

zderzenie

12

Wyc.

11

Jaime Alguersari

Toro Rosso

0

zderzenie

17

Najszybsze okrążenie: Sebastian Vettel 1:47,263, na okrążeniu 38.

Najnowsze

„Ogniste” targi militarne w Kielcach

Wysłanniczka Motocainy dotarła do Kielc na targi pojazdów militarnych. Wiemy już, że pomimo pożaru, który zniszczył dwie hale ekspozycyjne targi MSPO odbędą się, a po kilkuletniej przerwie wznowiona zostanie idea pokazów dynamicznych.

Płonąca hala na terenie targów
fot. E Milcar

Nad ranem w halach G i F wybuchł pożar. Zniszczeniu uległy zarówno same obiekty, jak i wiele eksponatów, między innymi Rosomaki. Pomimo tych zajść zarząd wystawy podjął decyzję o przenosinach w ciągu nocy do innych hal co oznacza, że targi MPSO 2009 odbędą się.

Zapowiedziano również, że wróci formuła pokazów dynamicznych. Żołnierze pododdziałów logistycznych zaprezentują np. różne sposoby ewakuacji uszkodzonego sprzętu z pola walki. Będzie można zobaczyć załadunek uszkodzonego czołgu PT-91 na zestaw niskopodwoziowy, ewakuację uszkodzonego bojowego wozu piechoty BWP za pomocą wozu zabezpieczenia technicznego WZT-3 oraz załadunek pojazdu patrolowego Skorpion na platformę samozaładowczą. Pokaz dynamiczny zostanie przeprowadzony w warunkach imitujących realne działania wojsk, z użyciem środków pozoracji pola walki.

fot. MSPO

Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego odbędzie się w dniach 31 sierpnia – 3 września na terenie hal ekspozycyjnych w Kielcach.

Najnowsze

Nieprzewidywalne Spa-Francorchamps

To były chyba najbardziej ekscytujące kwalifikacje obecnego sezonu. Szef Force India, Vijay Mallya od miesięcy zapowiadał, że jego zespół będzie w stanie walczyć o znacznie wyższe pozycje niż do tej pory.

Nick Heidfeld, Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli
fot. Force India

– Pole position? – pytał swojego inżyniera przez radio Giancarlo Fisichella, jakby chcąc się upewnić czy dobrze usłyszał.
Jeszcze tydzień temu w Walencji, na pokładzie jachtu Mallyi miał się podobno odbyć bankiet z okazji zdobycia przez zespół pierwszych punktów. Niestety, nie udało się. Po dzisiejszych kwalifikacjach zdobycie upragnionych punktowanych pozycji w jutrzejszym wyścigu jest zdecydowanie bardziej realne, nawet jeśli samochód Giancarlo Fisichelli nie był podczas dzisiejszych kwalifikacji zatankowany dużą ilością paliwa.

Po obiecujących sesjach treningowych nie zawiedli kierowcy Toyoty. Jarno Trulli, był nieco zdziwiony po kwalifikacjach, że mimo braku zmian w bolidzie, na torze w Spa okazuje się on być znacznie szybszy niż się spodziewano. Trulli wystartuje z drugiego pola, a Timo Glock z siódmego. To samo można powiedzieć o zespole BMW Sauber. Nick Heidfeld po uzyskaniu najlepszego czasu podczas porannego treningu, zagwarantował sobie trzecią pozycję startową. Robert Kubica ruszy z piątego pola i jak powiedzial, pomimo, że silnik w jego samochodzie musiał zostać wymieniony przed porannym treningiem, i że stawka staje się coraz bardziej wyrównana, ma poczucie, że są szanse na walkę z najlepszymi. Miejmy więc nadzieję, że zmiany wprowadzone ostatnio w bolidzie BMW pozwolą na uzyskanie naprawdę dobrego rezultatu w niedzielę.

Wygląda na to, że poważne problemy ma natomiast Red Bull. Po ostatnich kłopotach z silnikami dostarczanymi przez Renault – za co ich producent już przepraszał – kierowcom tego teamu udało się zakwalifikować do wyścigu dopiero na 8. i 9. miejscu. Silnik w bolidzie Marka Webbera został dzisiaj rano wymieniony.

Podczas Q3 barw Brawn GP musiał samotnie bronić Rubens Barrichello. Prowadzący w klasyfikacji kierowców Jenson Button zakończył udział w Q2 na 14. pozycji. Jak powiedział Brytyjczyk, zespół  nie był w stanie znaleźć rozwiązania roblemu braku przyczepności podczas przejazdów na oponach z bardziej miękkiej mieszanki.

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Q1

Q2

Q3

Liczba
 okrążeń

1

21

Giancarlo Fisichella

Force India

1:45.102

1:44.667

1:46.308

23

2

9

Jarno Trulli

Toyota

1:45.140

1:44.503

1:46.395

24

3

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:45.566

1:44.709

1:46.500

18

4

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:45.237

1:44.834

1:46.513

23

5

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:45.655

1:44.557

1:46.586

22

6

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:45.579

1:44.953

1:46.633

21

7

10

Timo Glock

Toyota

1:45.450

1:44.877

1:46.677

21

8

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:45.372

1:44.592

1:46.761

20

9

14

Mark Webber

Red Bull

1:45.350

1:44.924

1:46.788

22

10

16

Nico Rosberg

Williams

1:45.486

1:45.047

1:47.362

20

11

20

Adrian Sutil

Force India

1:45.239

1:45.119

18

12

1

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:45.767

1:45.122

16

13

7

Fernando Alonso

Renault

1:45.707

1:45.136

16

14

22

Jenson Button

Brawn GP

1:45.761

1:45.251

18

15

2

Heikki Kovalainen

McLaren-Mercedes

1:45.705

1:45.259

19

16

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:45.951

7

17

11

Jaime Alguersuari

Toro Rosso

1:46.032

10

18

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:46.307

10

19

8

Romain Grosjean

Renault

1:46.359

11

20

3

Luca Badoer

Ferrari

1:46.957

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po kwalifikacjach ogłoszono dane dotyczące ilości paliwa:

Poz.

Kierowca

Zespół

Waga

Paliwa (kg)

Liczba
okrążeń

1

Giancarlo Fisichella

Force India

648

43

12

2

Jarno Trulli

Toyota

656.6

51.6

15

3

Nick Heidfeld

BMW Sauber

655

50

14

4

Rubens Barrichello

Brawn GP

644.5

39.5

11

5

Robert Kubica

BMW Sauber

649

44

12

6

Kimi Raikkonen

Ferrari

655

50

14

7

Timo Glock

Toyota

648.5

43.5

12

8

Sebastian Vettel

Red Bull

662.5

57.5

17

9

Mark Webber

Red Bull

658

53

15

10

Nico Rosberg

Williams

670

65

19

11

Adrian Sutil

Force India

678.5

73.5

22

12

Lewis Hamilton

McLaren Mercedes

693.5

88.5

27

13

Fernando Alonso

Renault

684.4

79.4

24

14

Jenson Button

Brawn GP

694.2

89.2

27

15

Heikki Kovalainen

McLaren Mercedes

697

92

28

16

Sebastien Buemi

Toro Rosso

685

80

24

17

Jaime Alguersuari

Toro Rosso

704.5

99.5

30

18

Kazuki Nakajima

Williams

706.1

101.1

31

19

Romain Grosjean

Renault

704.7

99.7

30

20

Luca Badoer

Ferrari

691.5

86.5

26

Najnowsze