Omal nie doprowadził do 3 wypadków. W kilka sekund!

Kierowca Lexusa wyraźnie nie miał dobrego dnia. W dosłownie chwilę mógł doprowadzić do trzech wypadków.

Kierujący Lexusem RX najpierw mało nie uderzył w bok auta z kamerą, a następnie przejechał przez czerwone światło. Zauważył jednak zbliżający się z lewej samochód, z którym omal się nie zderzył.

W tym momencie chyba zorientował się, że przejechał za sygnalizator i chciał swój błąd naprawić. Omal nie wjeżdżając tyłem w przechodnia idącego po przejściu dla pieszych.

Najnowsze

Wypadek policjanta na motocyklu

Australijski policjant padł ofiarą prawdziwej zmory motocyklistów - bezmyślnego kierowcy.

Kierowca białego hatchbacka był dość niecierpliwy i nie zamierzał czekać z wykonaniem skrętu, aż przejadą wszystkie pojazdy z naprzeciwka. Ryzykowny manewr, kiedy do przecięcia są aż trzy pasy ruchu.

Tak się złożyło, że ostatnim jechał policjant na motocyklu, któremu widok zasłaniał pickup z zabudowaną paką. Nie miał więc możliwość zareagować i z dużą siłą uderzył w bok hatchbacka.

Najnowsze

BMW X5 xDrive45e iPerformance – bardzo mocna hybryda

W roku 2019 oferta napędów w nowym BMW X5 zostanie rozszerzona o system hybrydowy plug-in. X5 xDrive45e iPerformance łączy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo z najnowszą technologią BMW eDrive. Auto wyróżnia się wzrostem mocy do 394 KM, wymierną poprawą zasięgu na samym napędzie elektrycznym oraz znaczne mniejszym zużyciu paliwa i emisji CO2 w porównaniu z poprzednim modelem.

Druga generacja hybrydowego X5 oferuje zarówno wyższą dynamikę jazdy, jak i wydajność. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu 5,6 s – o ponad jedną sekundę mniej niż w poprzednim modelu. Prędkość maksymalną na samym napędzie elektrycznym zwiększono ze 120 do 140 km/h, a maksymalną dla auta z 210 do 235 km/h. Zasięg elektryczny wynosi obecnie ok. 80 km, czyli prawie trzy razy więcej niż u poprzednika. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym nowego BMW X5 xDrive45e iPerformance spadło do 2,1 l/100 km, a emisja CO2 wynosi obecnie 49 g/km.

Lepsze parametry są wynikiem całkowicie nowej technologii napędu. Łączy on 6-cylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3,0 l i mocy 286 KM z napędem elektrycznym o mocy 112 KM, akumulatorem litowo-jonowym o zwiększonej pojemności  Obydwa silniki generują łącznie moc 394 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Silnik spalinowy i elektryczny przekazują swoją moc do 8-stopniowej skrzyni Steptronic oraz napędu na cztery koła xDrive. W ten sposób moment obrotowy przenoszony jest na wszystkie cztery koła zarówno podczas jazdy na napędzie elektrycznym, jak i na napędzie spalinowym oraz na obu napędach jednocześnie.

Akumulator wysokonapięciowy umieszczony w podwoziu zapewnia niższy środek ciężkości niż w SUV-ach z konwencjonalnym napędem. Pojemność bagażnika BMW X5 xDrive45e iPerformance jest przy tym mniejsza o 150 l. Przy wykorzystaniu wszystkich siedzeń pojemność bagażnika wynosi 500 l, a przy złożonych oparciach tylnej kanapy 1716 l. Zbiornika paliwa mieści 69 l.

Nowe BMW X5 xDrive45e iPerformance wyposażone jest standardowo w pneumatycznie zawieszenie obu osi i elektronicznie sterowane amortyzatory. Opcjonalnie oferowany jest zintegrowany aktywny układ kierowniczy. Oprócz szerokiego wyboru funkcji z zakresu inteligentnej łączności sieciowej dostępne są również nowe usługi cyfrowe ukierunkowane w szczególności na elektromobilność.

Najnowsze

Honda NSX jeszcze bardziej ekscytująca

Honda ogłosiła szereg zmian w modelu NSX na rok 2019. Sprawią one, że ten supersamochód z napędem ma być łatwiejszy w codziennej eksploatacji, a jazda po torze wyścigowym ma stać się jeszcze bardziej ekscytująca.

Największy nacisk położono na zwiększenie dynamiki auta, przy zachowaniu jego codziennej funkcjonalności. Honda wyposażyła NSX-a z roku modelowego 2019 w większe stabilizatory przednie i tylne, co przyczyniło się do wzrostu sztywności przedniego zawieszenia o 26 procent i zawieszenia tylnego – o 19 procent. Zmodyfikowano piasty tylnych kół oraz tuleje łączników wahaczy poprzecznych, poprawiając reakcje podwozia.

W modelu na rok 2019 – poza udoskonaleniami podzespołów – Honda dokonała również zmiany oprogramowania sterującego hybrydowym układem napędu na cztery koła, elektrycznym układem wspomagania kierownicy, układem stabilizacji toru jazdy i aktywnymi amortyzatorami z płynem MRF. Zapewniają one teraz jeszcze bardziej komfortowe działanie i reakcje w trybie Quiet, przy jednoczesnym utrzymaniu większej sztywności dla wyższych prędkości i jazdy po torze wyścigowym.

Hondę NSX z roku modelowego 2019 wyróżniają nie tylko powyższe udoskonalenia podzespołów i oprogramowania, ale także dostępne w standardzie opony klasy high performacne – Continental SportContact 6. Ogumienie – opracowane specjalnie dla NSX – zapewnia lepszą dynamikę i reakcję zwrotną podczas hamowania, pokonywania zakrętów i przyspieszania – zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach.

Honda dokonała tych zmian celem zwiększenia elastyczności i stabilności pojazdu, a także poprawy reakcji przepustnicy i przyspieszenia podczas jazdy w warunkach granicznych. Miarą skali udoskonaleń Hondy NSX 2019 jest czas okrążenia toru Suzuka – o 2 sekundy lepszy od osiąganego przez obecny model.

W silniku modelu NSX 2019 zmodyfikowano wtryskiwacze paliwa, poprawiono działanie turbosprężarki i dodano filtr cząstek stałych, którego zadaniem jest zapewnienie zgodności modelu z normą Euro 6d-TEMP, przy zachowaniu wysokich osiągów.

Zmian dokonano również w wyglądzie zewnętrznym auta, które dostępne będzie z nowym lakierem perłowym Thermal Orange i dobranymi do niego pomarańczowymi zaciskami karbonowo-ceramicznych tarcz hamulcowych, dostępnych w opcji. Chromowane wykończenie górnej osłony atrapy chłodnicy jest również dopasowane kolorystycznie do karoserii, a nowe siatki w przednich i tylnych zderzakach zyskały czarny połysk. 

Klienci mogą teraz wybierać pomiędzy czerwoną tapicerką skórzaną lub nową tapicerką Indigo Blue, jeśli zdecydują się na połączenie alcantary i skóry. Produkcja Hondy NSX, rok modelowy 2019, rozpoczęła się w sierpniu, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec tego roku. Zamówienia w Europie ruszają już teraz.

Najnowsze

Lexus RC doczekał się modernizacji

Projektanci Lexusa dodali wyróżniające się elementy, jak nowy narożnik zderzaka, czy wzór siatki wlotu powietrza, składającej się z kształtów stopniowo zmieniających się między górną a dolną częścią wlotu. Pionowy układ wyjątkowo małych potrójnych reflektorów LED i nowe światła pozycyjne LED w kształcie litery L zwiększają wyrazistość samochodu.

W narożnikach tylnego zderzaka dodano wyloty kanałów powietrza, co zapewnia większą stabilność prowadzenia i lepsze ogólne wrażenia z jazdy. Większy rozstaw kół i niżej położony środek ciężkości odzwierciedlają świetne zdolności samochodu do utrzymania przyczepności w różnych warunkach drogowych. Tylne lampy zespolone mają teraz bardziej wyraziste soczewki w kształcie litery L, które stanowią nową sygnaturę sportowych coupé Lexusa.

Nowy RC F SPORT ma ten sam wzór siatki wlotu powietrza, który wyróżnia wszystkie modele Lexus F SPORT. Wyposażono go także w wiele innych niestandardowych detali nadwozia i wnętrza, które występują tylko w tych wersjach. Należą do nich mocno wystylizowane 19-calowe obręcze kół, wykonane z lekkiego stopu, inspirowane wzorami stosowanymi w luksusowych flagowych sedanach LS i coupé LC. Nowy RC będzie dostępny w 11 kolorach nadwozia, w tym Flare Yellow i Sky Blue.

Jakość wnętrza nowego RC znajduje wyraz w takich szczegółach jak ozdobnie szczotkowane detale na elementach sterowania systemem ogrzewania i paneli audio. Poduszki chroniące kolana po obu stronach konsoli centralnej zostały powiększone i uniesione wyżej, dając wrażenie większej przestrzeni z przodu kabiny. Podparcia dłoni na kierownicy zostały zmienione, a na ich powierzchni dodano przeszycia. Nowy zegar analogowy, identyczny z zegarem z modelu LC, znajduje się wysoko na desce rozdzielczej, co też stało się już charakterystycznym detalem dla sportowych coupé Lexusa.

W RC F SPORT dostępne będą nowe opcje wykończenia wnętrza, w tym aluminiowe elementy Naguri lub Brushed Metal. W sumie nabywcy RC otrzymają do wyboru pięć opcji. Kolory wykończenia wnętrza obejmują Ochrę, która jest również oferowana w LC, a także Mustard, któremu towarzyszą subtelne żółte akcenty, umieszczone na czarnym tle. Dostępnych będzie siedem kombinacji kolorów wnętrza, w tym te zarezerwowane dla wersji F SPORT.

Nowy Lexus RC jest bardziej sportowy i precyzyjny niż dotychczas. Udoskonalenia aerodynamiczne, uzyskane dzięki detalom takim jak nowy, płetwowy kształt przekrojów listew okien bocznych czy kanały powietrza z wyprowadzeniami w tylnym zderzaku, zapewniły lepszą stabilność prowadzenia. Nowe 19-calowe obręcze kół z oponami o większej przyczepności gwarantują bezpośrednią reakcję na ruchy koła kierownicy. Wprowadzono również nowe amortyzatory, które zapewniają znaczną siłę tłumienia przy mniejszych prędkościach ruchów pionowych zawieszenia kół, w zawieszeniu zastosowano też sztywniejsze tuleje metalowo-gumowe.

Nowa wersja Lexusa RC zadebiutuje 2 października podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Sprzedaż nowego modelu w Europie rozpocznie się pod koniec 2018 roku.

Najnowsze