Odświeżone Audi RS 4 Avant z silnikiem V6 biturbo. Debiut na torze w Hockenheimring

Odświeżone Audi RS 4 Avant z silnikiem V6 biturbo. Debiut na torze w Hockenheimring

02 października 2019
Audi RS 4 Avant debiutuje w dniach od 4 do 6 października, podczas finału sezonu DTM na torze Hockenheimring w Niemczech. Zamówienia na ten samochód w Europie składać będzie można już w tym miesiącu, a pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży w grudniu 2019 r.

Przód nowego RS 4 Avant został gruntownie przeprojektowany i znacznie różni się teraz od przodu bazowego Audi A4 Avant. Osłona chłodnicy Singleframe jest szersza i bardziej płaska.Kratownica, tak jak w innych modelach typu RS, błyszczy głęboką czernią. By nadać jej czystego wyglądu, pozbawiono ją ramy. Grill opatrzony emblematem RS 4 osadzono bezpośrednio w zderzaku, a po jego bokach dodano duże wloty powietrza z pionowym podziałem.

Nadkola z zamontowanymi na nich blisterami quattro są w porównaniu z Audi A4 Avant o 30 mm szersze zarówno w przodzie, jak i z tyłu pojazdu. Błyszczące czernią elementy stylistyczne umieszczone obok reflektorów, podkreślają efekt szerokości samochodu.elingi dachowe standardowo są matowo czarne. Specyficzny dla samochodów typu RS spojler na tylnej krawędzi dachu, wkładka dyfuzora oraz chromowane końcówki układu wydechowego RS, nadają autu wyrazistego wykończenia. Opcjonalny układ wydechowy RS sport z czarnymi końcówkami rur wydechowych wytwarza niepowtarzalny, sportowy dźwięk. Kierowca sam, za pośrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select decyduje, czy chce uzyskać dźwięk sportowy, czy bardziej stonowany.

Silnik 2.9 TFSI V6 biturbo został stworzony przez Audi Sport GmbH na bazie legendarnego 2.7 V6, który napędzał pierwsze RS 4 Avant z roku 1999. Wtedy V6 biturbo miało moc wyjściową 279 kW (380 KM). Nowe RS 4 Avant ma moc 331 kW (450 KM), co oznacza, że z jednego litra pojemności skokowej otrzymujemy tu 155,5 KM. Jednostka V6 biturbo osiąga imponujący moment obrotowy 600 Nm, przekazywany na wał korbowy przy prędkości obrotowej silnika od 1900 do 5000 obr./min. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, ale dzięki pakietowi dynamicznemu RS można to ograniczenie podnieść do 280 km/h.

Osiowa koncepcja zawieszenia Audi RS 4 Avant z pięcioma wahaczami zarówno z przodu, jak i z tyłu, pozwala na optymalną absorpcję sił wzdłużnych i poprzecznych. Wyposażone standardowo w zawieszenie RS sport Audi RS 4 Avant, jest o siedem milimetrów niższe niż model bazowy S4 z zawieszeniem sportowym.

Dostępne na życzenie zawieszenie RS sport plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control DRC, poprawia jakość prowadzenia i pozwala pojazdowi jeszcze lepiej trzymać się drogi. Jednorurowe amortyzatory mają zmienną charakterystykę, którą kierowca może ustawić w trzech stopniach.

Wnętrze Audi RS 4 Avant utrzymane jest w całości w czerni. W konturach drzwi i w krawędziach konsoli środkowej znajdują się diodowe pasma świetlne, których kolor światła w ramach opcjonalnego pakietu oświetlenia nastrojowego Ambiente zmieniać można w aż 30 odcieniach. Ekran systemu MMI touch o przekątnej 10,1 cala jest centralnym elementem obsługi nowego systemu operacyjnego. Umieszczono go w centrum tablicy rozdzielczej i delikatnie zwrócono w stronę kierowcy. Na powitanie kierowcy zajmującego miejsce w samochodzie, dotykowy ekran wysokiej rozdzielczości wyświetla animację graficzną RS 4 Avant.

Kierowca może włączyć tryb RS1 lub RS2 systemu Audi drive select za pomocą nowego przycisku „RS MODE” na spłaszczonej u dołu, pokrytej skórą sportowej kierownicy wielofunkcyjnej RS. Również nowe, alumniowe manetki zmiany biegów są znacznie większe niż w modelu poprzednim. Znaki RS – poza kierownicą i listwami na progach – noszą również sportowe fotele RS z opcjonalnym przeszyciem w kształcie plastra miodu oraz obszycie dźwigni zmiany biegów.

Paleta barw lakieru nowego Audi RS 4 Avant składa się z ośmiu kolorów, w tym nowego koloru niebieskiego Turbo i nowego koloru metalicznego czerwony Tango. Program Audi exclusive oferuje dodatkowo kolejne, spersonalizowane kolory lakierów, np. niebieski Nogaro z efektem perłowym. Ten właśnie lakier był charakterystyczny dla legendarnego poprzednika wszystkich obecnych modeli typu RS - RS 2 Avant z roku 1994.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!