Od 0 do 100 km/h w 1,779 sekundy. Czy to możliwe?

Dzisiejsze supersamochody nie mają problemów z przebijaniem bariery trzech sekund w rozpędzaniu się do 100 km/h. Grupa studentów ze Stuttgartu uzyskała sporo lepszy czas.

Wyobraźcie sobie, że przyspieszenie do setki trwa mniej więcej tyle, ile wymówienie Waszego imienia i nazwiska, a czasami nawet krócej? Niemożliwe? Nie dla studentów ze Stuttgartu, którzy właśnie ustanowili nowy rekord w przyspieszaniu do tej prędkości. 

Najnowszy wynik należy do ekipy Green Team Formula Student i wynosi 1,779 sekundy. Studentom udało się poprawić poprzedni wynik 0,006 sekundy. Ten rezultat udało się uzyskać przy pomocy elektryczneg0o bolidu napędzanego na wszystkie koła z silnikiem o mocy 136 KM. Cały zestaw waży 160 kg, a stosunek mocy do wagi jest dużo korzystniejszy niż w Bugatti Veyron czy Porsche 918. 

Rekord jest na razie nieoficjalny i zostanie potwierdzony przez ekipę od rekordów Guinessa w przyszłym tygodniu. Tymczasem zobaczcie jak bolid przyspiesza do setki.

 

Najnowsze

Motoryzacyjna podróbka od Landwinda

Podrabiać można wiele luksusowych towarów, ale wieloletnią specjalnością chińskich producentów jest klonowanie samochodów od europejskich producentów. Wystarczy spojrzeć na najnowszy model marki Landwind.

Chiński producent opublikował kilka dni temu pierwsze zdjęcia modelu X7 w wersji produkcyjnej. Samochód wzbudził już pierwsze kontrowersje kilka miesięcy temu, gdy zaprezentowano jego pierwsze zdjęcia. Oficjalne fotki potwierdzają fakt, że X7 będzie kalką Range Rovera Evoque. 

Samochód wejdzie do sprzedaży już w przyszłym miesiącu. Brytyjski producent zapowiadał pozew, jednak koniec końców zrezygnował ze względu na nikłe szanse sukcesu w dochodzeniu roszczeń od chińskiej firmy na gruncie tamtejszego prawa. 

Landwind X7 to kompaktowy SUV, który w wyposażeniu standardowym będzie oferował takie udogodnienia jak 10,2-calowy, dotykowy ekran, podgrzewane lusterka, elektryczny hamulec ręczny, nawigacja, klimatyzacja oraz bezprzewodowy kluczyk. W bogatszych wersjach wyposażeniowych będzie można dołożyć duży szklany dach, skórzane fotele sterowane elektrycznie, a także system audio składający się z 8 głośników.

Pod maską klona Evoque pojawi się silnik dwulitrowy wspomagany przez turbo. Jednostka rozwija moc 190 KM oraz 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który będzie przekazywany na przednią oś lub opcjonalnie na wszystkie.

Na pewno dużym atutem tego samochodu będzie cena. Auto będzie trzy razy tańsze niż oryginał, więc na pewno będzie cieszył się dużym zainteresowaniem, niczym torebki z logo LV na tureckich bazarach.

Najnowsze

Skoda zadba o Twojego pupila

Wakacje to czas wyjazdów. Bardzo często pasażerami na pokładzie naszych samochodów sa czworonogi. Skoda zaprezentowała właśnie specjalnie przygotowany element wyposażenia, który zadba o ich bezpieczeństwo.

Podczas podróży z czworonogiem na pokładzie musimy mieć świadomość, że każde mocniejsze hamowanie może być zagrożeniem dla zwierzęcia, jeśli nie będzie ono bezpiecznie przymocowane do siedziska. Dlatego Skoda przygotowała specjalne pasy, którymi będzie można bezpiecznie przypiąć zwierzaka, a tym samym pozwolić mu na komfortową podróż. Dedykowane szelki przyczepiamy w miejsce tradycyjnych pasów bezpieczeństwa

Dla właścicieli lubiących dbać o porządek Skoda przygotowała jeszcze jeden element wyposażenia. Jest to specjalna mata, która będzie chronić tapicerkę samochodu przed zabrudzeniem podczas transportu.

Dla modeli Fabia, Octavia oraz Superb w wersji kombi czeski producent przygotował specjalną kratę, która pozwoli na oddzielenie bagażnika od reszty przestrzeni bagażowej. Pozwoli to na bezpieczny transport np. klatki z psem.

Najnowsze

Edyta Klim

Tarus – zrób to sam

Tarus to rosyjski pomysł na bardzo tani motocykl przeprawowy o niesamowitych możliwościach. Można go zbudować samemu, ale liczymy, że trafi także do masowej produkcji!

Prototyp ma napęd na dwa koła, jego maksymalna prędkość to ok. 60 km/h, a spalanie jedyne 1,2 litra na 100 km. Można go łatwo złożyć i przewozić. Specyficzne, niskociśnieniowe opony sprawiają, że może wjechać wszędzie i jest także odporny na działanie wody.

Korzystać z niego może każdy, ale też bardzo dobrze Tarus mógłby sobie radzić się w różnych profesjach – od rybaka, myśliwego po żołnierza, czy ratownika. Można go dostosować do jazdy po lesie i górach.

Cały projekt obejmuje 4 modele z rożnymi silnikami, a najlżejszy z nich waży 45 kg. Pomysłodawca szuka inwestorów do masowej produkcji, wtedy w sprzedaży kosztowałby ok. 2300 zł.

Możliwe jest także zbudowanie quada o podobnej konstrukcji, z napędem na 4 koła, automatyczną skrzynią biegów i masą 78 kg. Wszystkie Tarusy są dostosowane do ruchu na drogach publicznych.

Na stronie www.mtv-t.ru można też zakupić same plany konstrukcyjne z instrukcją wykonania (od 85 zł) i samodzielnie zbudować ten innowacyjny pojazd. W razie problemów możecie liczyć na wsparcie tematycznego forum.

Proponowane specyfikacje techniczne:

2×2 Tarus 2

Nowy Opel Insignia jest gotowy do wprowadzenia na rynek

Napęd: 2×2
Max. prędkość 60 km
Silnik: 2-suwowy, 5-5,5 KM
Liczba biegów 2 lub 3
Dopuszczalna waga motocyklisty: 180 kg
Spalanie: 1,2 litra
Koła UAZ
Średnica tarczy – 740 mm
Szerokość koła – 220 mm
Ciśnienie w oponach – 0,13 kg / cm
Nacisk na podłoże min.- 0,04 kg / cm
Prześwit – 370 mm
Kąt przednich widelców 55 stopni
Wysokość siedziska – 750 mm
Pojemność zbiornika – 3-5 l
Sucha masa – 47-50 kg.

2×2 Tarus 2m

Lexus ES zaprezentowany. Hybryda czwartej generacji i całkiem nowa stylistyka

Napęd: 2×2
Max. prędkość 60 km
Silnik: 4-suwowy, 7 KM
Liczba biegów 2 lub 3
Dopuszczalna waga motocyklisty: 200 kg
Spalanie: 1,2 litra
Opony 26x9x12
Średnica tarczy – 650 mm
Szerokość koła – 220 mm
Ciśnienie w oponach – 0,13 kg / cm
Nacisk na podłoże min.- 0,04 kg / cm
Prześwit – 310 mm
Kąt przednich widelców 55 stopni
Wysokość siedziska – 680 mm
Pojemność zbiornika – 5,8 litra
Sucha masa – 72-74 kg
 

Najnowsze

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek?

Pewnie nie raz, jadąc polską autostradą, spotkaliście się z tzw. szeryfami, którzy jadąc ciężarówką przez kilka kilometrów blokują lewy pas na autostradzie. Już niedługo może się to skończyć za sprawą zmiany przepisów.

Jak donosi „Dziennik Gazeta Prawna” Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza wprowadzić zakaz wyprzedzania dla ciężarówek i to nie tylko na autostradach, ale także na drogach ekspresowych.

Jeżdżąc po Polsce nie raz zdarzyło się nam jechać w korku z powodu dwóch, wyprzedzających się ciężarówek, które mają zamontowany ogranicznik prędkości. Taki manewr nie tylko spowalnia ruch, ale także wpływa negatywnie na bezpieczeństwo. Bardzo często kierowcy ciężarówek wymuszają gwałtowne hamowanie na kierowcach osobówek. 

Na chwilę obecną na niektórych odcinkach autostrad i dróg ekspresowych funkcjonuje taki zakaz. Jednak GDDKiA zamierza zakazać wyprzedzania na całych odcinkach, a szczególnie na obwodnicach miast. 

W wielu europejskich krajach samochody ciężarowe powyżej określonej masy nie mogą przemieszczać się po lewym pasie. Takie zmiany przepisów ze względu na bezpieczeństwo i sporą liczbę wypadków z tego powodu zastosowała np. Austria. W niektórych krajach zabronione jest wyprzedzanie w czasie opadów deszczu.

Najnowsze