Nowy Volkswagen Scirocco – premiera w Genewie. Galeria
Już wiemy jak wygląda - zapowiada się wyjątkowo urodziwie. Podobnie jak poprzednia generacja może podbić serca wszystkich estetów.
W 1974 roku, dokładnie przed 40 laty, na Genewskim Salonie Samochodowym zadebiutowała pierwsza generacja Scirocco. Teraz Volkswagen zaprezentuje – ponownie w Genewie – jako światową premierę najnowszą generację sprzedanego w ponad milionie egzemplarzy auta, udoskonalonego zarówno technicznie, jak i optycznie. Na przykład jednostki napędowe: sześć silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem należy do najnowszej generacji czterocylindrowych silników Volkswagena, spełnia wymagania normy emisji spalin EU 6. Seryjnie wszystkie Scirocco o mocy do 220 KM mają systemy Start-Stop i rekuperacji.
Volkswagen Scirocco 2014 |
![]() |
fot. Volkswagen
|
Wyostrzona stylistyka zewnętrzna, wzbogacone wnętrze
Zewnętrznym znakiem rozpoznawczym Scirocco 2014 jest nowy przód i tył z nowymi reflektorami H7 lub bi-ksenonowymi i diodowymi światłami tylnymi. Logo VW na pokrywie bagażnika uchyla się i służy jako uchwyt do otwierania pokrywy. We wnętrzu, wyposażonym seryjnie w sportowe siedzenia i sportową, obszytą skórą kierownicę, można znaleźć między innymi nowe materiały i kolory. Do nowych rozwiązań technicznych zaliczają się na przykład specjalnie dopasowany do Scirocco system nagłaśniający Dynaudio Excite oraz asystent parkowania (Park Assist). Kolejną nowością są seryjne dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), będące ukłonem w stronę pierwszego Scirocco.
Volkswagen Scirocco 2014 |
![]() |
fot. Volkswagen
|
Scirocco pojawi się na rynku latem
Volkswagen będzie produkował najnowszego Scirocco w swoim portugalskim zakładzie pod Lizboną. Stamtąd sportowe auto będzie od połowy sierpnia dostarczane do klientów w Europie. Krótko potem będzie dostępne na dalszych dużych rynkach, jak Chiny, Argentyna, Turcja, Australia, Rosja i Korea Południowa.
Volkswagen Scirocco 2014 |
![]() |
fot. Volkswagen
|
Cztery TSI i dwa TDI. Zestawienie danych dotyczących mocy, wzrostu mocy i zużycia paliwa (manualna przekładnia 6-biegowa):
1.4 TSI: 92 kW/125 KM (+3 KM 5,4 l/100 km / 125 g/km CO2.
2.0 TSI: 132 kW/180 KM (+20 KM); 6,0 l/100 km / 139 g/km CO2.
2.0 TSI: 162 kW/220 KM (+10 KM); 6,0 l/100 km / 139 g/km CO2.
2.0 TSI: 206 kW/280 KM (+15 KM); 8,0 l/100 km / 187 g/km CO2.
2.0 TDI: 110 kW/150 KM (+10 KM); 4,1 l/100 km / 107 g/km CO2.
2.0 TDI: 135 kW/184 KM (+ 7 KM); 4,3 l/100 km / 111 g/km CO2.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: