Nowy Volkswagen Scirocco – premiera w Genewie. Galeria
Już wiemy jak wygląda - zapowiada się wyjątkowo urodziwie. Podobnie jak poprzednia generacja może podbić serca wszystkich estetów.
W 1974 roku, dokładnie przed 40 laty, na Genewskim Salonie Samochodowym zadebiutowała pierwsza generacja Scirocco. Teraz Volkswagen zaprezentuje – ponownie w Genewie – jako światową premierę najnowszą generację sprzedanego w ponad milionie egzemplarzy auta, udoskonalonego zarówno technicznie, jak i optycznie. Na przykład jednostki napędowe: sześć silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem należy do najnowszej generacji czterocylindrowych silników Volkswagena, spełnia wymagania normy emisji spalin EU 6. Seryjnie wszystkie Scirocco o mocy do 220 KM mają systemy Start-Stop i rekuperacji.
Volkswagen Scirocco 2014 |
fot. Volkswagen
|
Wyostrzona stylistyka zewnętrzna, wzbogacone wnętrze
Zewnętrznym znakiem rozpoznawczym Scirocco 2014 jest nowy przód i tył z nowymi reflektorami H7 lub bi-ksenonowymi i diodowymi światłami tylnymi. Logo VW na pokrywie bagażnika uchyla się i służy jako uchwyt do otwierania pokrywy. We wnętrzu, wyposażonym seryjnie w sportowe siedzenia i sportową, obszytą skórą kierownicę, można znaleźć między innymi nowe materiały i kolory. Do nowych rozwiązań technicznych zaliczają się na przykład specjalnie dopasowany do Scirocco system nagłaśniający Dynaudio Excite oraz asystent parkowania (Park Assist). Kolejną nowością są seryjne dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), będące ukłonem w stronę pierwszego Scirocco.
Volkswagen Scirocco 2014 |
fot. Volkswagen
|
Scirocco pojawi się na rynku latem
Volkswagen będzie produkował najnowszego Scirocco w swoim portugalskim zakładzie pod Lizboną. Stamtąd sportowe auto będzie od połowy sierpnia dostarczane do klientów w Europie. Krótko potem będzie dostępne na dalszych dużych rynkach, jak Chiny, Argentyna, Turcja, Australia, Rosja i Korea Południowa.
Volkswagen Scirocco 2014 |
fot. Volkswagen
|
Cztery TSI i dwa TDI. Zestawienie danych dotyczących mocy, wzrostu mocy i zużycia paliwa (manualna przekładnia 6-biegowa):
1.4 TSI: 92 kW/125 KM (+3 KM 5,4 l/100 km / 125 g/km CO2.
2.0 TSI: 132 kW/180 KM (+20 KM); 6,0 l/100 km / 139 g/km CO2.
2.0 TSI: 162 kW/220 KM (+10 KM); 6,0 l/100 km / 139 g/km CO2.
2.0 TSI: 206 kW/280 KM (+15 KM); 8,0 l/100 km / 187 g/km CO2.
2.0 TDI: 110 kW/150 KM (+10 KM); 4,1 l/100 km / 107 g/km CO2.
2.0 TDI: 135 kW/184 KM (+ 7 KM); 4,3 l/100 km / 111 g/km CO2.
Najnowsze
-
Chciał ukarać kierowcę Audi na oczach policji. Więcej już nie pojeździ
Tak zwani szeryfowie drogowi potrafią stwarzać naprawdę poważne i realne zagrożenie drogowe. Zwykle uchodzi im to płazem, ale tym razem szeryf w busie bardzo się przeliczył. -
Takich fotoradarów jeszcze w Polsce nie było. Mogą pojawić się w każdym miejscu
-
O krok od budowy nowego odcinka drogi S12. Ułatwi dojazd do granicy
-
Rowerzysta potrącił samochód na przejściu. Tak, dobrze czytacie
-
Po czym poznać nieoznakowany radiowóz? Tak sprawdzisz, czy jedzie za tobą policja
Zostaw komentarz: