Nowy Volkswagen Polo – film

Najnowsze Polo w Polsce pojawi się wiosną 2014 roku. Oto jego dane techniczne i elementy wyposażenia. Czego można się spodziewać w nowym modelu?

Można spodziewać się nowych silników spełniających wymagania normy EU 6 oraz rozwiązań systemu Infotainment i wspomagających kierowcę. Rekordzistą niskiego zużycia paliwa ma być Polo TDI BlueMotion ze średnim zużyciem3,2 l/100 km (82 g/km CO2). Od jesieni dostępny będzie benzynowy Polo TSI BlueMotion, które ma zużywać 4,1 l/100 km i emitować 94 g/km CO2 – dostępne będzie z reflektorami LED (seryjnie model podstawowy Polo Trendline będzie wyposażony w reflektory H7, a Polo Comfortline w podwójne okrągłe reflektory H7).

W nowym modelu pojawi się też elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego oraz – opcjonalnie – zawieszenie Sport Select, które dzięki elektronicznie regulowanym amortyzatorom umożliwia kierowcy wybór jednej z dwóch charakterystyk tłumienia. W Polo pojawią się też systemy znane z Golfa: hamulec multikolizyjny (po kolizji samoczynnie inicjuje hamowanie), system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz automatyczny tempomat ACC. Obserwację przestrzeni za samochodem umożliwia opcjonalna kamera cofania Rear Assist.

Volkswagen Polo 2014
fot. Volkswagen

Polo jest wyposażone w drugą generację systemu Infotainment (MIB) z Audio Streaming z Bluetooth (zależnie od smartfonu, z wyświetlaniem okładek płyt i sterowaniem przy użyciu ekranu dotykowego), czujnikami zbliżeniowymi (wyświetlanie kolejnych detali menu po zbliżeniu ręki), powiększaniem map przy użyciu dwóch palców w trybie nawigacji (jak w smartfonie) oraz podłączeniem telefonu komórkowego do anteny zewnętrznej samochodu przez złącze indukcyjne. Wszystkie cztery systemy mogą odbierać radio cyfrowe DAB+.

Nowe Polo można rozpoznać po wyostrzonej stylizacji przodu i tyłu nadwozia. Pojawią się świeże kolory i nowe materiały we wnętrzu oraz odświeżone detale wyposażenia. Najnowsza generacja Polo pojawi się na rynku wiosną.

Volkswagen Polo 2014
fot. Volkswagen

Mimo bogatszego wyposażenia i nowych rozwiązań technicznych, cena będzie porównywalna z ceną poprzednika. Obok wersji podstawowych (Trendline, Comfortline i Highline), Polo będzie oferowane także jako GTI, BlueGT, Cross Polo oraz jako wspomniany już model BlueMotion.

Nowe silniki benzynowe
Wszystkie oferowane w Europie silniki benzynowe są nowymi jednostkami trzy- i czterocylindrowymi. W momencie wprowadzenia na rynek dostępne będą silniki o mocy
60 KM (wtrysk pośredni/MPI), 75 KM (MPI) oraz 90 KM (wtrysk bezpośredni/TSI), a także 110 KM (TSI). Debiutujący w połowie roku silnik 1.0 TSI BlueMotion o mocy 90 KM to pierwszy jednolitrowy, trzycylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem w tej serii modeli.

Pojawi się wersja BlueGT z silnikiem benzynowym i funkcją odłączania cylindrów (ACT/system aktywnego zarządzania pracą cylindrów). Silnik będzie rozwijał moc 150 KM. Zaplanowane jest także nowe Polo GTI, z mocą podwyższoną do 192 KM.

Nowe silniki wysokoprężne
W Polo pojawią się trzy trzycylindrowe silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI) o pojemności skokowej 1,4 litra (wcześniej 1,2 i 1,6 litra). Spektrum mocy jest identyczne, jak u poprzednika: 75 KM, 90 KM i 105 KM. Wersje z mocą 75 KM i 90 KM będą oferowane w momencie wprowadzenia na rynek, wariant 105 KM pojawi się w terminie późniejszym.

Volkswagen Polo 2014: dane techniczne, elementy wyposażenia

Ÿ Infotainment

–    radio Composition Touch (5-calowy ekran)

–    radio Composition Colour (5-calowy ekran)

–    radio Composition Media (6,5-calowy ekran)

–    radio Composition Media z funkcją nawigacji Discover Media (6,5-calowy ekran)

–    MirrorLink™

Ÿ Linie wyposażenia:

– Trendline, Comfortline, Highline

Ÿ Napęd:

– napęd na przednią oś

Ÿ Nowe kolory:

–    biały Pure, szary Urano, niebieski Silk metalik (przedtem tylko dla Polo BlueGT), czerwony Sunset metalik, niebieski Cornflower, niebieski Clear Water metalik (wyłącznie dla Polo BlueMotion), pomarańczowy Honey metalik i beżowy Titanium (dwa ostatnie tylko dla CrossPolo)

Ÿ Seryjna skrzynia biegów

– 5- i 6-biegowa manualna

Ÿ Silniki benzynowe (w momencie wprowadzenia na rynek)

– 1,0 MPI o mocy 44 kW/60 KM

– 1,0 MPI o mocy 55 kW/75 KM

– 1,2 TSI o mocy 66 kW/90 KM

– 1,2 TSI o mocy 81 kW/110 KM

Ÿ Silniki wysokoprężne (w momencie wprowadzenia na rynek)

– 1,4 TDI o mocy 55 kW/75 KM

– 1,4 TDI o mocy 66 kW/90 KM

– 1,4 TDI o mocy 81 kW/110 KM

Ÿ Systemy świateł

H7, podwójne reflektory H7, LED

Ÿ Systemy wspomagające i poprawiające dynamikę jazdy:

–    automatyczny tempomat ACC

–    Electronic Stability Control (ESC) z ABS, asystentem hamulców, ASR, MSR, elektronicznym rozdziałem siły hamowania, elektronicznymi blokadami mechanizmu różnicowego (seryjne)

–    hamulec multikolizyjny (seryjny)

–    ParkPilot

–    Rear Assist

–    system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście

–    system rozpoznający zmęczenie kierowcy

–    tempomat (Cruise Control)

–    zawieszenie Sport Select

Ÿ Wprowadzenie na rynek, Europa

– wiosna 2014

Ÿ Wymiary:

– długość – 3.972 mm

– szerokość – 1.682 mm bez lusterek

– wysokość – 1.453 mm

Ÿ Wyposażenia samodzielnych modeli:

BlueMotion, BlueGT, Cross, GTI i model specjalny Fresh

Ÿ Zawieszenie:

–    z przodu sprężyny śrubowe z gazowymi amortyzatorami teleskopowymi, prowadzenie kół przez amortyzatory teleskopowe i dolne wahacze trójkątne;

–    z tyłu amortyzatory gazowe z oddzielnymi sprężynami, prowadzenie kół przez oś z wahaczami zespolonymi z wbudowanym stabilizatorem

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze